Gå til innhold

Hjelp noen.......

♥Kristoffer&Harald♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man må si i fra om man kommer på jobb når man er aktiv sykemeldt??????

Har satt opp plan på jobben over tider men jeg vet jo at man kan komme og gå som man vil (på en måte)

Men hvis man ikke kommer en dag må man da si i fra????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne opp igjen jeg!!!!

Gjest datatyven
Skrevet

Ville i alle fall ha gjort det i begynnelsen, så finner dere rytmen etterhvert du og arbeidsgiveren, om hvor fleksible dere skal være. Om arbeidsgiver sier du kan komme å gå som du vil, gjør du det, dette er sikkert greit for noen arbeidsgivere og noen arbeidsoppgaver.

Andre arbeidsgivere og andre arbeidsoppgaver krever gjerne at du er der til visse tider. Kommer helt an på.

Skrevet

Sånn helt egentlig behøver du ikke å si ifra tror jeg, men ville ha gjort det allikevel jeg.. :) Men husk at du da ikke skal innregnes som "en vanlig ansatt" for du blir vel tatt med som ekstra... tror det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler for tiden du er der og nav resten...

Skrevet

Jeg vet at jeg er dum nå. Og jeg har fått plenty av kjeft for det. Men jeg har fått pc forbud i 1-2 uker. er på andre uka nå. Jobben min er stasjonær og jeg har pc og telefon som arbeidsverktøy. Problemet er at jeg har/har hatt senebetennelse i håndleddet og anspente sener og senefester i skulder. Jobben min er i et callsenter som kundebehandler. og jeg har vært så idiot at jeg har faktisk jobbet med pcen i tillegg til å være coach for andre kundebehandlere. Men jeg merker at jeg er sykt sliten i skulderne og at jeg kunne trengt de to dagene her til å slappe av på. Sliter med å slappe av i skulderne. er jo det som gjør at jeg har anspente sener og senefester............ Men vi har jo satt opp en plan på jobben over tider jeg skal være der. og jeg har vært der hele uka. noen timer. vi satte opp fra 10 til 4. mange timer selv om man er aktiv sykemeldt. Men jeg har ikke vært dere hele dager.

Ja jeg vet jeg har vært dum og det er dumt av meg nå også å sitte foran pcen... men men... vil man noen gang lære av alle sine feil???

jeg vurderer å ta morgen dagen off og slappe av hjemme med mann og barn og bare kose meg................ få slappet av og samle meg til siden sykemeldingen min går ut tilogmed søndag og mandag så er jeg tilbake i jobb på fulltid.

Skrevet

ring dem i morgen å si at du ikke orker mer data jobbing nå og spør om de har noe tilrettelagt arbeid for deg som du kan gjøre uten og slite på skaden.

kan de ikke tilrettelegge så spør om du skal komme og ikke gjøre noe eller om du skal bli hjemme.

er du på aktiv sykemelding så skal du i prinsippet bare gå som ekstra person og gjøre det du orker. men om de kan tilrettelegge for skaden din så kan du jo ikke bli hjemme når du egentlig ikke er syk.

Skrevet

Det som er problemet. Alt vi gjør er på data. Uansett åssen man ser på det. Jeg får så dårlig samvitighet av å si nei. og så presser jeg meg selv lengre.

Skrevet

det er derfor du skal ringe og spørre.

om du sier at du pga senebetennelsen ikke kan jobbe på data og de ikke kan tilrettelegge så kan du med god samvitighet bli hjemme. og de kan ikke bli sure fordi du ikke komme. du er på aktivsykemelding og derfor skal de ikke være avhening av deg.

men hvorfor er du på aktivsykemeling egentlig? det er jo litt teit når alt på jobben er data og du er syk pga for mye data bruk.

senebetennelse går ikke over av at man prøver litt ekstra. da blir det bare verre.

Skrevet

Er sykemeldt pga senebetennelse og anspennelse i skulder. Står på sykemeldingen min at jeg bør ungå terminalarbeid i 1-2 uker. Men de har ikke direkte spurt om jeg kunne jobbe på pcen før i dag. I dag så spurte de om jeg kunne rette noen feillister som vi får og jeg merket at etter å ha tatt ca 6-7 stykk så gjorde det vondt i skulder og armen.....

Men ja jeg vet at jeg ikke bør gjøre det men er vel det man kaller dumsnill!

Ingen som vil takke meg hvis jeg blir enda værre....

I dag så fikk jeg sp.mål om hvorfor jeg var på jobb. Jeg sto jo som syk på lista over ansatte som skulle jobbe. Men jeg liker å jobbe jeg liker å være på jobb....

Skrevet

det høres jo ut som de har litt forståelse.. så ring og snakke med dem. det går nok bra :)

og ikke vær dumsnill, det taper alle parter på

Skrevet

Ja jeg får lære meg å si nei... godt jeg har noen gode venner på jobb som kaller meg dum og idiot når jeg gjør det jeg ikke skal. hehe Og synes at jeg bør slappe av og ikke bli værre...

Skrevet

Jeg er bedriftsleder selv og hadde satt pris på om den som var aktiv sykmeldt hadde ringt og sagt fra om hun ikke kom. Selv om den som er aktivt sykmeldt ikke regnes som "på jobb", er det hyggelig å holde kontakten og jeg tror jeg hadde nok blitt litt bekymra dersom du ikke hadde ringt. Når man er aktivt sykmeldt har man jo en "avtale" mellom den sykmeldte, bedriften, legen og Nav, og hvis det blir for mye for deg, går det jo greit å gjøre en ny avtale om tilrettelegging osv.

Håper du føler deg bedre fort! God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...