Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Sønnen min fikk smake kumelk for første gang idag og holdt nesten på å kaste opp. Gjorde det flere ganger (hver gang han smakte på melken). Regner med det er tilvenning på dette også, men dersom han absolutt IKKE liker mel... da holder det vel å gi yoghurt og ost på brødskiva for å dekke kalsiumbehovet?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Ingen av mine barn drikker melk. Vi bruker melk i maten, spiser ost og yoghurt, og spiser annen normal mat som inneholder kalsium. Dessuten er det omdiskutert om kroppen i det hele tatt klarer å ta opp noe særlig av kalsiumen i melk.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Vi drikker ikke melk i min familie, så det har aldri vært i tankene å gi melk til barna. De spiser ost og yoghurt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Har de heller aldri drukket melk etter å ha sluttet med MM/MME?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har en ettåring med melkeallergi. Er bare å gi 500mg tablett med kalcium daglig det Smaker appelsin og fås kjøpt på apoteket. Utenom det er det ingenting i melka som ikke man får i seg gjennom vanlig kosthold.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Vi foreldrene drikker heller ikke melk (jeg har ikke drukket melk på maaaaaange år) og hvis mini absolutt ikke liker det, skal jeg ikke tvinge han til å drikke det. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Her går det i biola med blåbærsmak, veldig populært.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 Hvis det ikke funker med kumelk, kan du prøve soyamelk, havremelk eller rismelk tilsatt ekstra kalsium. I noen av disse er det mer kalsium enn i vanlig melk..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #9 Skrevet 16. juli 2010 Vi drikker ikke melk i vår familie. Regner med ungene får i seg nok kalsium gjennom et normalt kosthold.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #10 Skrevet 16. juli 2010 Datteren min er straks halvannet år, og drikker ikke melk. Ikke kald iallefall:) Hun får ei flaske med 200ml om kvelden før hun legger seg, oppvarmet i mikroen. Det liker hun godt:) ellers får hun ost på maten (avogtil) og spiser en yoghurt hver dag. Håper det er nok..:S
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #11 Skrevet 16. juli 2010 Nei, ingen av de har drukket melk etter endt mm. De bruke melk på frukostblanding når de spiser det.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #12 Skrevet 16. juli 2010 Biola tenkte jeg ikke på Det var et godt tips NN 21.34 Skal prøve litt til med kumelk. Siden dette faktisk var første gang han smakte, kan jeg jo ikke konkludere at han IKKE liker det Men bare sånn i tilfelle... Takk for mange svar HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #13 Skrevet 16. juli 2010 her går det i biola med blåbærsmak og soyamelk (den med _litt_ rørsukker i). Ett glass av hver om dagen, ellers er det mye ost, både smøreost og vanlig ost, og mye matyoghurt og kesam i maten. Jeg drikker heller ikke melk og har aldri likt det. Jenta mi var førs intolerant da hun var baby, fikk magesmerter om jeg drakk melk mes jeg ammet, og så har hun bare aldri likt det etter at magesmertene avtok.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #14 Skrevet 16. juli 2010 Har en på 2 år som jeg merker ikke er glad i melk. Jeg pleier alltid å sette et sette frem et lite glass med melk til måltidene men han drikker veldig lite av det og vil aldri ha hvis jeg spør. Jeg likte sselv ikke melk da jeg var liten og ikke som voksen heller. Kommer ikke til å presse han til å drikke melk, men synes det er greit å tilby han enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #15 Skrevet 16. juli 2010 Her får snuppa 1-2 flasker med melk i løpet av dagen. 200 ml oppvarmet melk... Kald melk liker hun ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #16 Skrevet 16. juli 2010 Dattera mi har ikke drukket melk siden hun sluttet med mm 14 mnd gammel, nå er hun tre og et halvt. Hun får yoghurt og ost, det får holde. Helsesøster mener det er OK i hvert fall. Hun drikker faktisk bare vann, verken juice, biola, brus eller saft har noen sinne falt i smak. Biola er forresten mye sukker i, så man bør kanskje ikke gi både det og yoghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå