oppned Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg er den første i vennekretsen som får barn. Og flere ganger da jeg fortalte venner at jeg var gravid var det første spørsmålet (etter "gratulerer, så spennende" e.l.): "Var det planlagt??" Jeg mener - hva er problemet? Det har vel ikke noe å si?? Vi har jo valgt å behold barnet!!? Det verste er at det er så sårende, fordi jeg synes det er unødvendig å spørre om, mens de synes absolutt at det er så relevant..
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Litt enig i det du sier, unødvendig.. men på en annen måte så blir man litt gladere inni seg når de sier det er planlagt, for da vet man at det er noe de virkelig har ønsket seg, og ikke noe de er blitt "påtvunget" til å ønske seg.. håper du ser min synsvinkel..
Fru.Antonsen Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Det er jo noen som slutter med prevensjon og går bevisst inn for å bli gravide og andre som ikke går bevisst inn for å bli det. Er jo bare det som er meningen med det Selv har jeg to uplanlagte svangerskap bak meg men bærer barna mine frem med stolthet for det. Er ikke en feil å si at det ikke er planlagt heller, det er bare sånt som skjer. Dessuten er det ofte at når det er planlagt legger man så stort press på seg selv at man bruker lang lang tid på å få det til, de som ikke er planlagte skjer bare Er like ønsket for det
KmammaK Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Våres var ikke "planlagt" og jeg sier det til de som lurer, synes ikke det er rart at de spørr jeg. For oss er det mer en festlig historie og det blir en koslig tema rundt det. Kanskje de lurer på om dere har prøvd lenge eller om det kom som en overraskelse? Jeg har ikke tenkt noe negativt på det før i allefall:)
Fashionista Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Tror veldig mange tenker det er like selvsagt å spørre "Er det planlagt?" som " Vet dere hva det er?", men i virkeligheten så har de jo egentlig ikke noe med noen av delene! Selv om et svangerskap er tydelig betyr det ikke at alle og enhver har rett på å vite alt om det!!
Purr+Purrfect Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Men hva mener man med det da? Hva skal man bruke den informasjonen til liksom? Hvis en person står lykkelig foran deg og forteller at hun er gravid, hva spiller det for noen rolle om det var "planlagt". Får dette spørsmålet hele tiden, jeg og min mann har vært gift i 3 år. Er det virkelig sååå uvanlig å få barn i dag at man selv da er nødt til å komme med dette idiotiske spørsmålet?
GogJSpentNå Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Hmm.. Jeg får og ofte dette spørsmålebåde med førsta og nå. Kan ikke si at det iriterer meg.. Er jo bare et spørsmål å jeg svarer.. Men skjønner at folk er forskjellige og noen kanskje synes dette er et teit og iriterend spørsmål.. Jeg selv syntes det var iriterende da folk sa: Ja nå kan det ikke være lenge igjen til den lille kommer, åså hadde jeg 3 månter igjenn til termin.. Hallo hva mener du me det liksom er jeg så stor..
Linnymor_87 Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 jeg veit ikke helt om jeg syns det er et irriterende spørsmål, men jeg hukser at jeg ble direkte flau når jeg fikk det spørsmålet med førstemann, for han var ikke planlagt.. jeg veit ikke engang hvorfor jeg følte det sånn.. for jeg var jo sjeleglad for at jeg skulle bli mamma og barnefaren var jo superstolt.. men allikevel når folk spurte om det så ble jeg litt nølende og svaret ble "ehm... eeeh... nei... det er jo ikke akkurat planlagt men....." når jeg tenker tilbake på det nå så syns jeg det er litt morsomt at jeg reagerte på den måten.. er ikke noe å være flau over egentlig.. denne gangen er det veldig planlagt.. men når folk spør om førstemann var planlagt (for det gjør de enda noen ganger) så sier jeg at nei det var han ikke, men det kan være det samme for vi bestemte oss med en gang testen viste positivt at vi skulle ha barn. så sånn er det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå