oppned Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har skjønt at nå er det på tide, lappen må tas. Men hvordan er det å ta kjøretimer i tredje trimester? Og hva med tiden etter barnet er født? Noen som har erfaringer å dele?
Nisand Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Har ikke erfart akkurat å ta lappen under svangerskapet eller kort tid etter fødsel. Men har erfart at ammetåka inntreffer tidlig i svangerskapet og varer til barnet er noen måneder. Må ærlig innrømme at jeg er en elendig sjåfør nå som jeg er gravid, og må virkelig ta meg sammen for å konsentrere meg om bilkjøring. Men det er meg da...dersom du føler deg "klar i toppen" så er det jo en grei tid å ta lappen på.
NormaJean Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Jeg tok førerkort mens jeg var gravid! Litt flaut å innrømme, men startet timene da jeg var gravid med nr 1 og kjørte opp da jeg var ca 16 uker med nr 2! (har to tette) du må ikke somle like mye som meg altså! Jeg greide ikke å ta kjøretimer de siste 4 ukene før termin pga vondt i ribbeina, men hadde det ikke vårt for det så hadde jeg fortsatt å kjøre! ventet ogsá veeeeldig lenge med å starte opp igjen, dumt! Det er jo ganske greit å levere babyen til barnevakt de 45 minuttene en kjøretimer tar! Vil bare si at jeg angrer på at jeg somlet, det gikk helt fint å kjøre opp som gravid! Og fy, så deilig det er med førerkort nå, med barnehage, handling og styr! Fantastisk;-)
NormaJean Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 nisand: Jeg kjører rundt med en nyfødt i bilen, er ikke dårligere bilfører av den grunn! Og besto førerprøven som gravid uten problemer....;-)
Christine209 Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har termin 14. oktober. Og skal begynne med kjøretimer i starten av august. Tror og håper det skal gå helt fint. Håper på å ha lappen i boks til midten av september:)
Nisand Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Klart man er forskjellig.... Jeg for min del hadde nok slitt med å ta lappen nå som jeg er gravid. Rett og slett fordi jeg føler jeg har dårligere hukommelse, glemmer mer og er mer ukonsentrert. Man har jo forskjellig erfaringer
Lykken_er_tre Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde kjøretimer som gravid og som nybakt mor, gikk helt fint... Jeg tok tilogmed knøttet med i bilstolen siden jeg ikke har barnevakt muligheter uten problemer. Se det ann på formen din du:)
Mellirs ♂ '10 Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har termin i midten av august, og har tatt tilsammen 4 doble kjøretimer siden slutten av mai. Har gått helt fint det Kjørelæreren tar godt med hensyn til både meg og babyen, og spør ofte om ting går greit, osv.. Skal ha en kjøretime til på fredag, da er jeg 37+3, og det blir nok siste kjøretimen før babyen kommer. Håper å få begynt med kjøretimer ganske snart igjen etter at babyen er født. Lykke til
Influences Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 jeg fikk sertiikatet 3 uker før termin. og det tror jeg er det lureste jeg noen gang har gjort:)
tigergutt<3 Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Jeg er trafikklærer og har stadig elever som er gravide, det er i utgangspunktet ikke noe problem uansett hvor langt du er kommet bare formen er slik at du kan konsentrere deg. Men hvis du vil bli fort ferdig så må du være villig til å jobbe, ta teoriprøven tidlig og ha mulighet til å kjøre hver uke. De fleste plasser så er det ventelister på å ta inn nye elever. Det er også lange ventelister hos Statens Vegvesen for førerprøve. Man regner med at det går ca3-4 mnd på å bli ferdig med lappen. Det er mulig på kortere tid men dette er snittet. Jeg er selv gravid for tredje gang og har jobbet gjennom to svangerskap, så det er ikke farlig å kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå