Gå til innhold

mulighet for å bli satt i gang etter uke 37??

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehuset natt til fredag forrige uke med begynnende fødsel, fikk lungemodningssprøyter, og riehemmende drypp. Det dabbet av, men sammentrekningene fortsatte uten noe effekt.. siden det ikke tok seg opp ble jeg sendt hjem på mandag, hadde da fortsatt sammentrekninger, men jeg var lei, og legen sa jeg kunne velge selv hva jeg ville.

Nå, en uke senere har jeg fortsatt disse "riene", og begynner å bli skikkelig utmattet! Får ikke sove stort om natten siden jeg våkner med sammentrekninger hele tiden! Fikk lov til å ta en sovepille i går, den hjalp litt, fikk sove i 4 timer i strekk, (som akkurat nå virker som helt himmelsk :P) men kjenner selv at hvis ikke lillegutt kommer nå snart vil jeg være totalt utslitt både fysisk og psykisk før en fødsel til termin! Er i uke 33+2 nå, og misforstå meg ikke, jeg vil IKKE at gutten skal komme nå, og jeg vet godt at et prematurt barn ikke er noe å trakte etter. Men etter uke 37 blir de jo ikke sett på som premature lenger!?

Har jeg noe som helst mulighet for å få en eventuell dato til igangsetting rundt uke 37 med det jeg står med? Eller må jeg bare belage meg på en kjempetøff tid fremover? Jeg er en av de som virkelig ønsket en så naturlig fødsel som mulig, så å i det hele tatt spørre om dette viser litt hvor sliten jeg er!

jadda jadda..klage klage!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fortsetter sånn som du gjør nå, tipper jeg du føder innen uke 37 uansett.. skjønner godt at du blir sliten jeg.. håper det gir seg snart da.

Skrevet

takk for svar :) Var på en sjekk på sykehuset nå, og der fikk jeg vite at sammentrekningene hadde gjort livmorhalsen kortere, ingen åpning, men myk og kortere livmorhals altså. Hun nevnte også noe om lite livmorvegg?? Noe jeg ikke skjønte så mye av, og hodet var godt nedi bekkenet! Så som hun sa driver jo ting å skjer nå, men hun kan ikke love meg at jeg føder før termin, hun hadde sett mye rart de årene hun hadde jobbet der, hehe. Men hun var heller ikke så sterk i troen på at han ville vente så fryktelig mye mer!

Men stusser litt på dette med livmorvegg altså, hva har det å si?

Skrevet

Har ikke peiling på hva lite livmorsvegg betyr.. Jeg merker at ting er i ferde her og.. men det kan jo like godt holde på en stund til også.. blir så tullete i hodet av å gå slik. Hun presser sånn ned at jeg rett og slett har seget et par cm der nede.. skikkelig hoven med andre ord.. når jeg sitter på do el på huk kjenner jeg der river skikkelig inni der.. nesten sånn at jeg bare venter på et knepp og vannet...

Mye mens murringer og skikkelig harde kynnere.. Så er jeg rett og slett litt undren om hun har for lite vann inni der.. for magen er liten, og jeg kan omtrent kjenne hele kroppen hennes når jeg tar på magen.. skulle tro det var litt mer polstret enn som så.. Alt en tenker på... haha vet ikke om en kan kjenne om det er for lite vann jeg.. får lage meg en tråd og se om noen her inne vet.. =) Håper du får en fin helg.. Enten så får det ta seg opp eller stoppe helt... det stemmer jeg for!!

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Har du hatt det sånn en stund du også? Ja, man blir rett og slett tullerusk, og beskjeden om at det kan skje når som helst gjør jo ikke akkurat at man venter mindre heller! Aj, kan ikke være noe godt den følelsen du har når du er på do altså, har ikke kjent dette selv, bare litt press og st jeg er hoven der nede, men uff, det høres i alle fall ikke noe godt ut!

Hm, ja, lag en tråd om det, jeg kjenner Liam godt på utsiden jeg også, men det er jo en god gravidmage der også, jeg hadde i alle fall godt med fostervann. Men de som vannet har gått på sier jo at magen blir mindre og at man kjenner babyen mye mer, ikke vet jeg!

Ønsker om en god helg til deg også :) og skriver meg på den ta seg opp eller stoppe helt greia :)

Skrevet

nå er jeg i uke 36... begynte med truende fødsel i uk 28.. men etter mye "ta det heelt med ro".. så har det egentlig gått ganke fint.. men det her tatt seg opp i det siste igjen..

Vannet gikk med nr 1.. men det er så typisk at jeg liksom ikke helt klarer å huske hvoran magen kjentes ut.. husker ikke om jeg analyserte magen så mye heller... sikkert vanlig altså.. å kjenne hele babyen.. hehe mye rart en teker på... legen var ikke helt fornøyd med sf målet sist heller.. så det er nok der spiren ble satt.. ;) når jeg ligger ned har jeg rett og slett mini mage.. bare en skeiv liten ballong rett over skambeinet liksom.. ser konturen av ryggen (hun ligger alltid på samme side)..

Men men.. jeg har egentlig ikke planer om å hilse på snuppa før om 2 uker.. da familien min er på ferie nå og de andre barna (min sønn på 1,5 og bonusjente på 5) skal ha den pålagte barnehage ferien sin de neste 2 ukene.. orker ikke nyfødt og to barn alene hvis jeg ikke må...

Har ikke lyst å tvinge mannen til å ta ferie heller da det går hardt utover firmaet. (ferieavikling)...

Er egentlig litt stress dette med ferie kjenner jeg!! Haha ..

Skrevet

uff dette hørtes ikke godt ut. får håpe du klarer deg fint helt til termin og at ungen ikke kommer før den skal, selv om du skulle bli satt i gang i uke 37 så kan du jo "bare" være 35 uker på vei. Terminen er jo ikke 10y Så jeg håper virkelig du klarer deg helt til slutt med tanke på en prematur baby.

Kjempe masse lykke til med resten..

Skrevet

Williams mamma : Uf, du har gått sånn skikkelig lenge du da, og jeg føler liksom jeg har det ille. Nei, har knærten vært sta nok til å holde seg på plass i så maange uker får den vente til ferien er ferdig, så du slipper så mye på en gang, hehe.

Lillekitty : Joda, sant det, men det er fryktelig lett å bli sliten og utolmodig når fødselen først har satt i gang. Er så klart glad for at de fikk stoppet det, men vet virkelig ikke om jeg klarer å gå til termin hvis det fortsetter som det har gjort nå. Skikkelig slitsomt å være avhengig av sovepiller for å få 4 timer sammenhengende søvn liksom!

Skrevet

Hei :))

Sprøtt hvor lik din situasjon er min... Er faktisk 33+3 i dag jeg og..hehe:))

Jeg ble første gang innlagt med premature rier i uke 23, da ga det seg heldigvis selv.. Ble innlagt igjen i uke 26 låg da inne i 4 uker og gjennomgikk 3 kurer med riehemmede drypp hver gang 60 timer :(( Har etter det blitt bedøvd fra livet og ned med epudural og morfin for å stoppe d flere ganger..puuhh :(( Jeg fikk åpning i uke 27.. Hadde da 4cm og var klar for fødsel..eller det vil si alle legene trodde d sto om timer så på den måten måtte jeg forberede meg... Så roet det seg og åpningen trakk seg tilbake til 3cm.. Har sterke kynnere hele tiden og i hvertfall annen hver dag går de over i rier...har blitt mange haste turer på sykehus etter d ja...ca hver 3 dag..Har som deg det veeldig vanskelig for å sove:(( Er som deg ikke lei av å være gravid, men er utslitt psykisk og fysisk av å hele tiden "være klar" for fødsel, men at det alikavel ikke skjer noe..

Er kjempe glad for at jeg har klart så lenge ,men kan helt ærlig si at jeg håper det snart er over!! Legene sier de kan garantere meg at jeg ikke går ut tiden, men har mine tvil siden de også sa at jeg aldri kom til å gå til uke 30... har visst en merkelig kropp..hehe..

Ønsker på ingen på måte at andre skal oppleve dette levendes marerittet, men på an annen side er det litt godt å vite at det ikke kun er meg som har det slik...

Det de har sagt til meg om å bli satt i gang er at de ikke har "lov" før uke 35 om det ikke er fare for liv... Når jeg var i uke 29 ba jeg nesten på mine kne om at de skulle "hjelpe" meg videre (hadde da sovet 4 timer på 4døgn og hatt så mye smerter at den første fødselen min uten smertestillende var blåbær i forhold..) Er veldig glad nå for at de ikke gjorde det men akkurat da var jeg så utslitt at jeg trodde jeg kom til dø..:((

Har ett barn fra før han fødte jeg i uke 35 og han var helt perfekt og vi fikk reise heim etter to dager så har ett håp nå om å holde til det.. Må ha små mål men håpet om en "frisk" baby er for oss begge veeldig nærme nå... Vi får bite tenna i hop disse siste ukene :)) helt jævlig..ja.. Men er vel lite i forhold til at babyen skal være syk og ha smerter (prøver å psyke meg opp med den tanken når det står på..hehe)

Skrevet

T.B : OI!!!! Guri malla, jeg føler med deg og sender alle gode tanker jeg har!! Får vel nesten slenge på et gratulerer også for at du har klart å "krysse beina" så lenge! Det er jo helt utrolig! Det jeg går igjennom nå blir jo bare blåbær i forhold altså. oioioi...

Hvor henn i norge hører du til da? Fikk beskjed på fredrikstad sykehus at de kom ikke til å sette i gang uansett før jeg var i uke 42, noe jeg syns er veldig merkelig hvis de virkelig vil det beste for mor og barn, kunne i alle fall sagt at hvis jeg ikke hadde født til termin, kunne jeg få bli satt i gang! Men som du sier, hver dag i magen teller jo som positivt for babyen, jeg blir bare litt engstelig for om jeg kommer til å klare meg gjennom en fødsel hvis jeg ikke har sovi på 3 dager når den starter!

Jeg har jo fått lungemodningssprøyter, så han vil vel være klar snart håper jeg!

Siden du har født før, vet du noe om denne berømte slimproppen?? I går og i dag hadde jeg en kladd med tykt grumsete slim, med blodtråder i når jeg skulle på do. Er det bare utflod med blod siden ting ikke er helt som det skal nedi der, eller kan det være slimproppen tro?

Skrevet

Hei :))

jeg bor i Bergen :)) Er veldig glad for det siden her er så mange flinke barneleger :)) De kommer nok ikke til å sette i gang meg heller men kan hende de "hjelper meg videre".. Er vel sikkert litt annerledes med meg siden jeg har såpass mye åpning.. Grunnen til at det holder med meg er at jeg hadde for noen år tilbake en operasjon og sammen med forrige fødsel har det lagd seg noe arrvev som sitter som en strikk noe som gjør at riene ikke klarer å lage mer åpning..hehe litt forenkla..hehe:)) De sier at vannet mest sannsynelig kommer til å gå pga riene og da må de hjelpe meg:)) jordmødrene har og sagt til meg at om de bare drar litt i åpningen eller at jeg har sex vil fødselen gå i full gang.. Så da må mannen steppe inn uansett om han vil eller ikke om et par uker..hehe:)) og han har IKKE lyst..hehe

Jeg fikk lungemodingsprøyter og k vitamin i uke 26 så er klar jeg og:))

Det kan være slimproppen som er begynnt å komme med deg, eller at riene har en effekt som gjør at modningen er startet:)) Men om du er blitt undersøkt flere ganger for åpning så kan det være at du har blodspor etter d og noe av slimet er kremen de bruker..:(( Mesteparten av slimproppen min gikk i uke 27, men når de klarte å stoppe det lagde kroppen min nytt... Så slimproppen kan gå for å så lage ny om ikke fødselforløpet går videre...Er vel ikke fullt så vanelig, men vi er jo ikke akkurat innom "normalen" hehe :)) Men det kan jo plutselig gå fort med deg når det gjelder åpning..Forrige gang fikk jeg 4cm av det jeg nå ville kalt sterke kynnere.. :P

Skrevet

Bergen er en flott by :D Befinner meg selv i askim på østlandet..og har en hel time til sykehuset..blæææ! Sånn å forstå ja, skjønner jo at de vil hjelpe deg videre hvis du allerede har åpning! Sex ja, det har jeg tenkt å prøve meg på om noen uker også, når jeg vet at det er heeelt trygt for babyen å komme. Mannen her har heller ikke lyst, for her kjenner vi hodet gjennom skjedeveggen!

Angående det der med liten skjedevegg som jeg skrev i et av innleggene lenger opp her, det var ikke det det sto, jeg har 1 cm skjededel igjen, altså livmorhalsen..hehe! Så den flater vel snart ut regner jeg med!

Ble bare undersøkt for åpning på fredag, som de sa så vil de rote minst mulig oppi der, for ting kan bli fremprovosert. Ja, hadde ei venninne som mistet slimproppen i uke 35, og tenkte "yess, nå kan det ikke være lenge igjen", men der ble det ikke noe fødsel før riedryppet ble satt 16 dager over termin! Hehe

Hvordan er det med deg nå da, du har ikke født enda vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...