Gå til innhold

Når sa din baby Mamma/Pappa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 mnd. Ingen tvil om at de ropte på mamman sin. Men de lød mest sånn: mamamama.

 

7 mnd sa de tydelig mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 7 mnd sier mamma, gjerne når han vil noe... Trøtt, sulten, osv... Men jeg har tenkt at det er for tidlig til at han vet hva det betyr? Tror du ikke det er det? Han begynte med mamamama når han var 6 mnd.. Sånn smått begynt med bababa, nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første lydene babyen sier er mama, baba, dada. Det betyr ikke mamma og pappa, det er lyder- ikke ord.

Min datter sa mamma da hun var 5 mnd- men jeg er "mor" og ikke mamma. "Far" sa hun vel da hun var rundt året, og mor kom enda senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Det var det jeg også hadde tenkt. Selv om jeg er Mamma da ;)

 

Hilsen anonym her oppe som ikke trodde det var ment som Mamma og Pappa ;) Eller Babba ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første lydene er mama, baba, dada? Jaha? Tuller du? Min på 3 mnd sier agiii, agoo, adee, maa, dudi osv når han prater til meg. Jeg skjønner ikke et døyt, men han prater da ihvertfall. Når han er 6 mnd regner jeg med han kan si mamma. Men selv om han sier det tror jeg det tar enda en mnd eller to før han skønner at mamma betyr meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart barnet lager lyder før mamamama og bababa, men når de begynner med det er det et steg i utviklingen deres. Når de begynner med det, heter det at de har begynt å bable. Det er første steget mot å begynne å snakke. Selv om de har hermet etter oss tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...