Gå til innhold

Hvis du hadde hund og katt og fikk en allergisk gjest, ville du tatt hensyn til gjesten og holdt dyrene unna da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I sommer besøkte vi en gammel studievenn av mannen min og hans kone som har både hunder og katt. De inviterte oss på besøk, men vi takket først nei på grunn av dyrene og allergien min. Men siden de har et gjestehus i hagen vi kunne bo i og de lovet å holde dyrene unna meg, tok vi noen dagers ferie hos dem likevel.

 

Det ble et mareritt!! De tok slett ikke hensyn og ble irriterte når jeg ville holde dyrene ute hvis jeg var på kjøkkenet. Dyrene var ALLTID rundt oss, selv når vi skulle ut og spise ble de med i bilen. Med det resultatet at jeg ble verre og verre for hver dag hos dem. Til slutt valgte jeg å holde meg unna siden de ikke holdt dyrene unna meg. Dermed syntes de jeg var en bortskjemt diva med en "sjokkerende oppførsel" fordi jeg heller holdt meg i det dyrefrie gjestehuset om kveldene enn å være sammen med dem.

 

De ble også sure fordi de ikke syntes jeg deltok nok i matlagingen om ettermiddagen. Vel, for det første var dyrene på kjøkkenet, så da hjalp heller mannen min til. For det andre har vi en toåring som måtte holdes under konstant oppsyn siden de hadde både brønn og basseng i hagen i tillegg til en toglinje rett utenfor hekken. At jeg passet toåringen ble sett på som "unnasluntring" fordi det var ikke arbeid som var til glede for fellesskapet.

Det hører vel med til historien at deres 5 år gamle sønn har nanny, så de har aldri selv følt på kroppen hva det vil si å ta ansvar for egne barn. Men den bortskjemte divaen, det var altså jeg. ARGH! Dagens utblåsning. Vil aldri se dem igjen og det blir neppe noe savn for noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har iallefall ikke noen grunn til å tvile på valget ditt.

Veldig respektløst av dem å holde på sånn. Jeg har selv tre katter.. Om jeg har besøk av noen som er alergiske, så passer jeg på å holde dyrene unna så godt jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau - de hadde jeg aldri giddet å reise på besøk til mer!

 

Vi har både hunder, katt og hester, og får vi besøk av allergikere er dyrene SELVFØLGELIG ute. Og huset nøye vasket før de kommer inn!! Og vi med rene klær og nydusja slik at det ikke skal være dyrestøv og hår på oss.

 

Både hundene og katten har muligheter til å være inne andre steder enn akkurat i huset vårt, og lider på ingen måte noen nød om de ikke kan være i hus. Så det skulle da bare mangle om vi ikke tok hensyn til allergiske venner og familie!!

 

Det anser jeg som normal folkeskikk, faktisk!

Men nå er aldri disse allergikerne her over lang tid da, for vi må jo stelle dyrene våre selvsagt, også.. Og det respekterer de!! Dette er toveis, mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, derfor takket vi også først nei til invitasjonen. Men de insisterte på at dette ville bli problemfritt. Og siden mannen min forståelig nok hadde veldig lyst til å tilbringe litt tid med en gammel venn, tok vi turen. Men neste gang får han ta turen uten meg. :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...