Gå til innhold

Røykeslutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må spørre hvordan dere klarer å ikke ta den første røyken om morgenen.

Har en samboer som røyker så lett å få tak i, og bor rett ved esso....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe vanskelig! Er bare å ikke ta røyken..

den smaker ikke noe godt

den er ikke bra for deg

den tilfredstiller deg ikke, den bare forsterker lysten på enda en røyk

du får faktisk ikke abstinenser når du ikke røker

maten smaker bedre siden du slipper å ha nikotin-monsteret som hele tiden er sultent

Selv krevde jeg at samboer også sluttet å røyke

Skrevet

Det er ikke lett.

Jeg klarte det ikke siden min mann røyker. Han klarte ikke å slutte og da jeg ikke var gravid lenger så begynte jeg igjen etter noen få mnd.

Jeg fant ut at det var jo faktisk godt, og endelig sluttet jeg å spise all drittmaten som jeg hev innpå og så fant jeg ut at jeg elsker jo å røyke.. Så ikke noe motivasjon her i gården!!

Lykke til.

Skrevet

Hei HI :)

Det beste rådet jeg kan gi er å ikke prøve å unngå eller finne på noe annet når røyksuget melder seg. Det er ikke bra å erstatte røyken med noe annet. Våg å kjenne på røyksuget, kjenn på det som om det er noe som forundrer deg. Kjenn hvor det sitter i kroppen, hvor sterkt det er og hva det vil ha deg til å gjøre. Du vet at det går over, det er bare noe som kommer en litens stund for så å dø. Hver gang det kommer blir det svakere også og det er heller ikke så sterkt i begynnelsen. Når det kommer, så kjenn at det det kommer, ønsk det velkommen med den visshet om at du ikke gir etter og ofrer helsen din for det lille suget der siden du vet at det ikke varer lenge :)

Etter jeg begynte å tenke slik følte jeg meg veldig dum som hadde sprukket gang på gang, men nå har jeg vært røykfri i mange år og det kunne aldri, under noen omstendigheter falt meg inn å tatt ett trekk igjen. Det er veldig, veldig deilig å være kvitt avhengigheten, noe som jeg ønsker enhver røyker. En virkelig godt frihetsfølelse. Og jeg bruker alle røkepengene på klær! :)

Lykke til med røykeslutten, du klarer det til slutt uansett hva du gjør :)

Hilsen Elisabeth

Skrevet

Jeg gjorde meg selv veldig travel når jeg følte for å røyke. Må bare ta oppvasken først, brette klær, sette på nye til vaske, rense lofilter, vaske gulv... Løp rundt som en duracellkanin til røykesuget forsvant... Var veldig effektivt, pluss at det var veldig ryddig og rent hos oss, og det er det faktisk fremdeles:)))

Skrevet

Etter 3 uker er det værste suget over. Klarer du deg over de ukene er mye gjort! Jeg sluttet å røyke for 6 år siden, med litt hjelp av nikotinplaster. Mannen røyker fortsatt, men det gir meg absolutt IKKE lyst på røyk.

Skrevet

Les boken "endelig ikke-røyker"

Den funka på meg (etter at jeg hadde hørt på lydboka 2 ganger..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...