Gå til innhold

UL ved 12 uker


Nurketmitt  **Høygravid**

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

I går var vi på vår 2. ultralyd og jammen fikk vi ikke se et sprell levende lite menneske som bokset i lufta, stupte kråke og sprellet med føttene. Mens vi så på skiftet det plass noen ganger også! Hjertet slo masse! KJEMPEGØY å se! Det er faktisk liv der!!

 

Da vi fikk bilder etterpå (2 stk), var de ikke så veldig gode. Gynekologen sa at det var altfor tidlig til å se noe kjønn - da ble det ren gjetning, mente hun. Hun sa heller ingenting om nakkefolden - men så spurte jeg heller ikke.. Det hadde vært morsomt om bildene var gode og hun kunne se kjønnet, men det aller, aller beste var å se at den faktisk lever og har det bra!

 

Hvordan har deres opplevelser vært? Fikk dere gode bilder og hvordan i all verden klarte legen å se kjønnet til dere som vet det allerede? Hvor var dere i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia:) Jeg var på UL i uke 11 og uke 14 :) på første så spurte jeg ikke om kjønn en gang men på uke 14 så så hun det, og sa hun hadde blitt veldig overrasket om hun tok feil. Men kanskje noen er mer sikkre en andre? og ikke ønsker å ta feil og derfor ikke sier noe? hun hadde i allefall 3d og vanlig, men viste oss det på vanlig. Det var litt sånn "ekkelt" å se på 3d nå fremfor uke 11 faktisk, for nå ser en så godt at den er så suuuper tynn.. og ganske "alien" i ansiktet... hehe! når den var 11 uker så var den liksom bare en søt klump på en måte:)

Men det er vel også sånn at det er letter å se når det er gutt..? da er det noe konkret å se;P

Syns også det var heeelt fantastisk å se den bevege seg sånn... det er så godt å vite at det går an uten at en kjenner noe selv enda... ! :)

3d bildene blir forresten ikke så veldig bra så lenge ungen beveger seg, og det gjør den jo stort sett:) så det er beste bildene når den ligger helt stille..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kansje du må på en spesial klinikk for å se båre i vanlig og 3d.

Jeg fikk en serie med bilder og dvd. De måler nakke folden, nese benet, hode omkrets, lengde blod tilførsel osv.....men det kostet 950.-....men jeg syntes det er verdt det!!!

Prøv å finne noen med skikkelig godt utstyr der du bor. :-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig denne dagen, fikk 6 bilder av nurket. Den lå veldig fint til og vi fikk se mye. Nurket var veldig fotogen:P Hun sa at det var for tidlig å se kjønnet da i uke 12. Men jeg vil ikke vite det uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...