Gå til innhold

Etter bhg stengte så har jenta mi blitt så sint HELE tiden!


Mrs Bad enkelt og greit

Anbefalte innlegg

Barnehagen stengte for en uke siden og hver eneste dag er jenta mi på snart 16 mnd så sint! Hele tiden. Uansett hva vi gjør. Vi prøver å finne på ting som å dra på badestranda, besøke andre, være ute. leke osv. Men hun klikker i vinkel med engang hun møter litt motgang.

Er så sinnsykt slitsomt. Og bhg skal ha stengt i tre uker til.

Er deres barn sånn eller er det bare jenta mi?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er mye roligere og blidere hun når hun har ferie fra bhg, så her er det omvendt:) Men hun er 5 år da, så er kanskje ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare jenta di. Guttene mine på 1 1/2 og 3 år er generelt i mye dårligere humør når de ikke er i barnehagen.

Altså, å være hjemme en helg f.eks går jo helt fint, men når de har vært hjemme i en uke virker det som humøret stuper for hver dag. Selv om vi voksne prøver å aktivisere dem og finne på hyggelige ting.

 

I år har vi delt opp ferien til ungene, nettopp for å unngå at de får en veldig lang ferie hjemme. De får heller 2 + 3 uker ferie (med 14 dgr bhg i mellom). Er glad vi har en bhg med tilbud hele sommeren også setter folk seg opp på ferie når det passer den enkelte familien.

 

Det virker som at de blir litt vippet av pinnen og ukomfortable når de blir tatt ut av den faste tralten sin over litt lengre tid. Og jeg har generelt inntrykk av at de er noen vanedyr begge to :-)

I tillegg uttrykker eldste et tydelig savn av vennene sine, for han spør etter dem ofte og lurer på hvor de er og hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har alltid vært en hissigpropp. Klikker i vinkel rett som det skvetter, og nå er hun 5 1/2 år og begynner på skolen. "Alle" har hele tiden sagt at det er for en periode. Ørten forklaringer med at hun byttet bhg, flyttet, ble storesøster, bla bla bla.... Vi har funnet ut at hun bare er sånn. Ser frem til tenårene - yihaaa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har en viljesterk jente jeg også så ser frem til tenårene ja :P heldigvis en goood stund til!

 

Men hun er unormalt mye sint. Og det blir ikke bedre. Blir gæææærn. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som jenten min for en tid tilbake. Småen min er 20 mnd og er fantastisk å være med nå!

Men hun har flere språk å forholde seg til, tror det var en av grunnene til at hun var så utilpass og frustrert ofte og mye.

Skrek mye... skriker en del nå og, når det er skifte av bleie, kveld og morgenstell og pusse tenner. Men før var det for alt og det tok lengre tid å få smilbåndet på plass...

 

men jeg tror det er en fase for jenten din, er mye i utviklingen hennes nå. Språket vil sikkert falle mye mer på plass etter den perioden antar jeg. Eller noe annet... :-)

 

Du får trøste deg med at det er ferie, ta den tid dere trenger, ikke ha for mange forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...