Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å stresse litt. Leste at man skal ta med seg klær for ungen når man skal bo på sykehushotellet. Siden man blir der sannsynligvis 2-3 dager så gjetter jeg at det er en del klær. Men egentlig hvor mye klær trenger man? Er litt grønn på dette her.

Også, hva gjør dere med klær for dere? Har skjønt at magen blir ikke plutselig borte så mammaklær er kanskje det greieste å ha med. Men jeg har så lite klær som passer nå at det blir vanskelig å ha noe ferdigvasket og klart uten å trenge gå naken de siste ukene... :) . Kan man regne med at magen går ned i hvert fall litt så man kanskje får på seg noe som har blitt litt for lite nå?

Synes den fødebaggen er litt vanskelig :) .

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja usj det er mye man må tenke på...har ingen erfaring med dette selv, så jeg venter i spenning på svar fra andre jeg også :-)

Skrevet

Kanskje denne kan være til hjelp?

http://ammetaka.no/fodsel/sykehusbag.php

Jeg pakket ned noen bodyer, et par luer, to sparkebukser, helseteppe og hentesett :))

Til meg selv pakket jeg ned den joggedressen jeg har brukt mens jeg har vært gravid, fin både før og etter, og et par vide gode topper.

Skrevet

Sist jeg fødte så brukte jeg mammaklær på sykehuset(og i et par uker etter at jeg kom hjem). Gode, myke joggebukser er et alternativ. Du kommer antakeligvis til å bruke de store bleiene de har på sykehuset så greit med bukser som er litt romsligere.

Baby trenger ikke så mye klær. Ta med 2-3 bodyer, et par pysjer og et par sparkebukser/bukser.

Skrevet

Nå var jeg på sykehuset i en uke første gang, men gikk kun i kosebukser og ledige topper. Hadde med en romslig jeans og ammetopp til hjemreisedagen, kunne aldri tenkt å ha på meg den mens jeg var på sykehuset...! (passet for øvrig akkurat, så var jo flaks!).

Jeg har kjøpt et par litt vide bukser som nå koster 99,- på Cubus, de er helt fantastiske å gå med nå, og de passer også etter fødsel da den sitter veldig godt i livet. De kan også kjøpes til samme pris i caprimodell. Kjempekjøp syntes jeg! Skal også kjøpe en litt kul kosedress i tillegg, til å ha på sykehuset. Denne gang er jeg jo forberedt på å måtte bli en stund, men håper selvfølgelig på å føde innenfor 37 uker, slik at det blir et raskt sykehusopphold:)

Skrevet

Åååå det har jeg ikke tenkt på - klær til babyen hvis vi kommer på hotellet... godt noen sier fra her :-)

Jeg har med kosedress og ammetopper til meg selv og mitt opphold. Så har jeg lagt oppi en kjole og tights (gravideklær) til hjemreisen. Jeg har ikke lest mange bøkene men i en fra legen så leste jeg at man skulle forvente at kroppen ville være nær det samme som når man var en 4 - 5 mnd - så ikke ta med vanlige klær :-))

Lykke til med fødselen :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt nye klær til meg selv til sykehusoppholdet. Vet av erfaring at jeg ikke har lyst til å gå med gravid-klær etter fødselen, og at de klærne jeg hadde før graviditeten ikke kommer til å passe med en gang. jeg har kjøpt noen nye pene skjorter (litt lange), og noen tights. I tillegg skal jeg kjøpe med et par billige joggebukser til 100-lappen. Tenker at skjorter er supert den første tiden med tanke på amming + at det skjuler kroppen litt til å begynne med!:-) Det er jo så mye salg rundt omkring nå, så jeg har ikke brukt mye penger på det.

ang babyen, så pakker jeg litt div, men først og fremst bodyer og sokker.

Skrevet

Tights og tunika, pluss en deilig kosedress til meg selv, og ca 3 bodyer og 3 sparkebukser til lillejenta (termin i slutten av sept, så regner m at sparkebukser vil være passende bekledning). Og "hentesett" + hjemmestrikket ullpledd til den lille, siden sykehuspleddene ofte er litt utvaska og stive (samme m sykehusklærne til babyen)

Skrevet

Hei.

jeg har pakka ned et par gamle gode joggebukser. Og vanlige singsletter og et par tskjorter. Og en stor god genser.

Og vi ved Ahus har fått beskjed om å I K K E ta med baby tøy- (kun hjemreisetøy). For det kan fort bli borte og da får du det ikke igjen ..

(kan bli tatt med i klesvasken til sykehsuet osv).

Skrevet

Jeg hørte også det før forrige fødsel, men kan ikke helt se hvordan klærne skal bli borte, sålenge man passer litt på dem.. Var ikke noe problem for oss sist ihvertfall, og siden sykehusklærne både var slitte og stive, pluss to nummer for store, var jeg veeldig fornøyd m å ha med litt egne babyklær også gitt;)

Skrevet

ja tights og store skjorter er jo en bra ting! Litt fornyet, god komfort og praktisk til amming - takk for tipset. Går jo fint an nå som salget er her:-D

Skrevet

Dette var veldig bra å vite! Fint å ha noe å måle mot når man velger klær. Var en del som passet fortsatt rundt 4-5 måneder som jeg kan muligens bruke selvom jeg har slitt ut alle joggebuksene mine...

Lykke til med fødselen i like måte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...