Gå til innhold

Er det noen her som har "besserwisser"-venner??? Hvordan takler dere dem??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en ganske "ny" veninne (dama til en kompis av samboeren). Hun er ikke fra Norge og har ikke mange venner her. Synes hun i utgangspunktet er ålreit, og vi er nå blitt venninner.

 

Men...... Hun er en skikkelig besserwisser!!!! Ja, hun har utdannelse og hun jobber som forsker. Hun har alltid en mening om alt og alle.

 

Som f.eks. i dag når jeg sier at jeg har vært hos legen og har funnet ut at jeg har lave jernverdier. Legen rådet meg til å begynne på Duroferon. Og da sier hun venninnen min at, "nei, Ferromax er mye bedre".

 

Jeg takler dårlig slike mennesker altså... Orker ikke å hive meg inn i diskusjoner for hver enkelt ting....

 

Hvordan takler dere sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt som deg. orker rett og slett ikke diskutere. Har bare dumpet et par par av mine venninner som er sånn. Ærlig talt, jeg er da ikke noe skolebarn. Lurer jeg på noe, spør jeg :)

 

Mulig jeg er litt tverr og sta, men pytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min erfaring at Ferromax faktisk er bedre enn Duroferon,så jeg er helt enig med venninnen din.Hun virker ikke som en besserwisser bare for hun synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til fetteren min er slik. Hun bare må plukke på absolutt alt man sier og hun vet best uansett. Arrrg! Hun er sååå irriterende!!

 

Men jeg jatter bare med og gidder ikke lage noe sak av det. Og så dunker jeg hodet i veggen når jeg kommer hjem....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare pga. denne setningen. Dette var KUN et eksempel.

 

Vil du jeg skal ramse opp alt?? Det har nok verken du eller jeg tid til!

 

Jeg gjør bare som jeg har fått beskjed om fra legen. Kan du forsikre meg om at Ferromax er bedre enn Duroferon når det gjelder alt som har med lave jernverdier å gjøre? Jeg har ikke peil, men jeg fikk beskjed om at jeg både har lavt jernlager, at jernmetningen var lav pluss flere ting. Derfor må jeg vite at jerntablettene dekker alle disse områdene.

 

Jeg kommer uansett til å følge legens råd...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo nevne en ting til. Jeg skal gifte meg og har funnet ut hvordan jeg vil være på håret. Nei, slik kunne jeg da ikke gå. Hadde blitt mye finere med en annen frisyre.

 

Det virker som om uansett hva jeg sier, så mener hun det motsatte. Synes det er innmari slitsomt!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også et vennepar der hun er slik. Forferdelig klok! Akkurat som et leksikon. Fikk spørsmål om å vre med de til syden. Aldri livet.

Slike mennesker går meg på nervene!

Hun tror jo ikke at jeg klarer å tenke selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som eier ditt liv og dine valg.

 

Stopp alle slike diskusjoner og påstander som du ikke ønsker med setninger som: "Det er din opplevelse/erfaring, jeg velger anderledes." Eks, med legen: Jeg velger å forholde meg til det legen sier, så kan du velge det som er rett for deg når du har lave jernlager. Med frisør; "Jeg ønsker å ha håret slik, så kan du velge for deg når du skal gifte deg"

 

Ikke gå inn i diskusjoner! Jeg har en vennine som er slik; alt jeg forteller tar hun som et utgangspunkt for diskusjon og rådgivning. Det er kjempevanskelig å stoppe det når du ikke ønsker råd, jeg føler meg i alle fall råtten, men samtidig er jeg i stand til å ta i mot råd fra henne når jeg trenger det. Kanskje du kan spør "hva synes du?" dersom du vil ha synspunkter på en sak; dvs. invitere henne inn når det passer, og stoppe henne når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemora mi er utenlandsk og vet liksom hva som er best...

En episode jeg var borti gjaldt hunderaser! Jeg fortalte at det var ikke så vanlig i Norge med Mittelspitz (men er på vei opp) og jeg skaffet meg en pga den ikke var såååå vanlig å se på gata i Norge + at den er utrolig skjønn. Men stemora mi sier imot! Hun mener at det er mange og at hu har sett det hele tida! Hu snakker da om HVITE hunder. Jeg sa til hu "det er japansk spisshund du tenker på." Hu viste jo bilde av en japansk spisshund i hundebladet sitt (hu har hund selv.) Blir gal jeg!!! Japansk Spisshund og Mittelspitz er ikke det samme!!! Mittelspitz pleier å være noe høyere enn Japansk Spisshund og Mittelspitz har lengre/spissere ører. Munnen/nesa er heller ikke så lik når man ser nøye etter. Fleste Mittelspitz jeg har sett er rød/brune + hvitt innimellom, helt rød/oransje og sorte. Selvfølgelig er dem ganske like, men man kan se forskjellig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemora mi babla forresten om krigen også.. Bl.a. nordmenn, svensker og dansker ikke har noe i utlandet å gjøre! Mannen min og broren min diskuterte kraftig med hu! Spes broren min og stemora vår (som ikke kommer overens.) Broren min mente at vi ikke var i krig, for vi ser ikke noe bombing her i Norge da (jeg var enig med broren min.) Men stemora mi sier "jo, dere er i krig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har en kompis som er slik. Det er utrolig slitsomt og jeg orker ikke å være så mye sammen med ham og dama.

 

Det verste han presterte var å forklare meg hvordan en fødsel var. Det viste han best fordi han kjente en jordmor.

 

Jeg kan smile av det nå, men når vi hadde den diskusjonene så var jeg høygravid og irritert..smilte ikke så mye da :o) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:41 Hadde du orka å hørt på noen som har rett hele tiden kanskje??

Og en som skal snakke høyere enn alle og snakke over alle, så ingen andre får sagt noe?? Hu er en skikkelig bitch altså!! Mange som mener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompisen til mannen min er også sånn.. Det er dessverre fettern min, hehe.. Han skal alltid være best.. Han vet liksom alt.. Han har kone, barn og er bedre enn andre.. Er jo gift jeg å, men har ikke barn...det vil ikke si at jeg IKKE har peiling på barn for det.. Herregud... Jeg ble tante lenge før han, og mamma hadde privat barnehage hjemme (jeg hjalp til da jeg kom hjem fra barneskolen.) Selv jobber jeg i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Hun er ikke den eneste som mener at norge er i krig, så lenge landet bidrar med soldater i land hvor det er krig. Hun har nok mange med seg på den meningen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er soldater som er norske, så vil det ikke si at VI er i krig... Jeg er faen ikke i krig...da hadde jeg flykta da! Bor trygt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Alle, med få unntak, som har svart på denne tråden er noen skikkelige besserwissere selv. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du da? Om du mener at når den norske regjeringen sender styrker til krigsland som deltar i krigshandlinger ikker betyr at vi er i krig?

Om Sverige hadde vært i krig og vi hadde sendt over norke styrker, hadde vi vært i krig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:58. Jeg mener at Norge er i krig når NORGE blir bomba. Ikke når vi hjelper andre....dem hevner seg jo ikke på landet vårt selv om regjeringen sender nordmenn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke bli angrepet, bombet eller okkupert på egen jord for å være i krig.

 

USA har flere ganger vært i krig (bla. Vietnamkrigen, andre verdens krig, Koerakrigen osv.), men har aldri blitt angrepet, bombet eller okkuper (med unntak av diverse terrorhandlinger) på egen jord av andre statsmakter. Likefullt så har de vært i krig.

 

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:42- Er initialene hans A.R ??? Høres mistenkelig ut som en jeg kjenner. Han er også ammehjelp (selvutnevnt så klart), om du skulle lure på det... Finnes ikke greeeenser for hva han ikke vet...

 

Likevel kommer han løpende til gubben min hver gang det er no ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.. Men er vanskelig å forstå når folk ikke forklarer meg, da gjør jeg opp egen mening med ting. Ikke har jeg noe peilig på krig og sånn, men dem diskuterte jo foran meg og jeg gjorde opp en mening der og da (av det jeg hørte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke vite alt. Man trenger heller ikke være enig i alle definisjoner, men det kan være lurt å undersøke ting litt nærmere før man gjør seg opp en mening;)

 

11:15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...