Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jenta vår er 11 mnd, og måtte altså få seg nytt bilsete. Vi bestillte bilsetet hos Babyshop. Der letet vi under kategorien 9-36 kg, siden det var mest gunstig for oss. Vi kjøpte Britax Evolva siden det virket skikkeligt. Da vi mottok bilsetet ble det ståendes i eksken i over 14 dager. Og når vi åpnet esken oppdaget vi at vi hadde bestillt et fremovervendt bilsete!! Jeg har jo forstått at vi virkelig burde ha bakovervendt bilsete til barnet er 4 år.. Men vi har jo virkelig ikke råd til et nytt bilsete nå! Hva skal vi gjøre?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Du forteller det som det er via telefon eller mail til der du har kjøpt det og ber pent om å få bytte
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 De tar jo ikke telefonen! Ferie der vettu... Ja, noen vil nok kalle meg hysterisk. Men når jeg blir anbefalt å ha barnet mitt bakovervendt så gjør jeg jo selfølgelig det. Kun det beste er godt nok når det kommer til mine barns sikkerhet. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Mye som blir anbefalt. Det er anbefalt å vente med tohjulsykkel til barnet er 6-7 år også, pga. sikkerhet...
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Prøv igjen. Jeg snakket med babyshop for et par dager siden
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 Vi skal på lang biltur om 3 uker. Hadde vi havnet i en bilulykke (gud forby), og det hadde hendt min datter noe i forovervendt sete, så hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Skulle uhellet være ute, så vil jeg at jeg har gjort ALT jeg kan for at hun skal være så trygg som mulig. HI
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #9 Skrevet 16. juli 2010 Jeg forstår deg godt jeg. Himmel det er mange som kjører helt vilt nå i disse ferietider så det er lurt å være så godt sikret man bare kan.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #10 Skrevet 16. juli 2010 ja klart det er hysterisk å ville beskytte ungen best mulig! Håper dere får byttet sete, regner med at det går bra. Ungen sitter jo tryggere og ikke minst så bekymrer dere dere mindre om setet står den veien dere helst vil
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #11 Skrevet 16. juli 2010 Jeg er enig med HI, jeg vil også sikre ungen min best mulig. Om det gjør meg hysterisk, så får folk bare mene det. Mitt barns sikkerhet er viktigere enn hva noen høner her på Dib mener.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #12 Skrevet 16. juli 2010 Takk damer! Men jeg får desverre ikke tak i dem på Babyshop... Får selge bilsetet billigt, og kjøpe nytt for pengene da...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #13 Skrevet 16. juli 2010 Hvilken babyshop er det da? Kan du ikke kjøre innom dem?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #14 Skrevet 16. juli 2010 Veldig godt poeng! Jeg har kjøpt den i nettbutikken, men kanskje eg får byttet setet i en butikk?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #15 Skrevet 16. juli 2010 Du kan jo la setet ligge og kjøpe nytt, 36 kg er masse, da kan jo barnet bytte til dette setet når det er 3-4 år gammelt kanskje?? Og bruke det til det ikke trenger sete mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå