Gå til innhold

Eksen til min kjæreste skal alltid slippe unna......noen råd???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en unge fra før, han er hos oss annen hver helg, og hver onsdag er samboeren min hos sønnen sin, det er ett stykke å kjøre og spess hver onsdag da det er rette kl slett og trafikk.

 

Min mening er , han kjører til og fra hver onsdag, da mener jeg hun SKAL kjøre til og fra med guttungen annen hver helg, hun kjører da mindre enn samboeren min, så det er ikke urettferdig for henne iallefall, hun har ett annet barn som skal bort kjøres annen hver helg,men det er ikke vårt problem.

 

Samboeren min sier det er ikke noe å bry seg om, er det noe å lage sak av liksom, jeg menre vi har snart fem barn tilsammen og bensin er dyrt, i tillegg er jeg engstelig for samboer pga sukkersyke type en.

 

Jeg blir mer og mer frustret av både han og henne, han sier att han kjører om det passer for han, jeg mener det er en prinsipp sak, og hun er en type som bare spørr, går utifra att det er greit, har den friheten liksom, vanskelig å forklare , håper dere skjønner hva slags type hun er, en litt her kommer jeg type.

 

Jeg betaler store deler av bensina også,det er min bil,men jeg kjører lite, han er med eier, det skriver jeg ikke for å si "det er min bil ass" men bare sånn for å sette det litt på spissen,

 

Jeg er bare redd jeg kommer til å si fra til henne, hun får ikke utnytte min kjære sånn, han må også få mere ben i nesa da,men han er en snill og rolig kar, kjerlig og super,men akkurat der er han litt veik :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan be ham om at han betaler all bensin som går med til kjøring og henting av barnet, men noe mer enn det kan du ikke kreve eller forlange.

Hvordan de gjør det med samvær, henting og kjøring er ikke din sak. Og hvorfor skulle du blande deg inn når det fungerer for mor, far og barn med den ordningen de har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende og absolutt ikke rettferdig MEN om det at han kjører er det som skal til for at fordelingen fungrere bra OG han selv sier det ikke er noe problem så hadde jeg svelgt den kamelen. Klart du kan sette foten ned og si det er din bil men kommer det noe bra ut av det?

 

Og hvis han kjører mye ellers så tror jeg ikke det har noe på sukkersyken å si at han kjører for å hente sønnen.

 

Men vi er alle forskjellige ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi e samboere med felles utgifter, han betaler mer i bidrag enn han skal i tillegg er det bare han som stort sett kjører, jeg er med på å betale dette og synes det er på sin plass å si fra, han er bare dum snill og er ikke lurt når det gjelder henne, jeg har hjulpet henne selv med flytting passe guttungen når hun skulle jobbe og det var fri fra skole, jeg stiller opp men vil ikke bli utnyttet, det er det det er snakk om her, utnyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bilkjøring og føling er jeg bare sjelven akkurat nå, sist helg fikk han kraftig føling i bilen med to av ungene mine i , han ristet og sjalv,men klarte heldigvis å kjøre til siden, guttungen min gav han masse sukkerbiter, og var kjempe redd, men det gikk bra, det sitter bare i , men synes uansett dem bør dele, jeg har ikke sjans å sitte å se på folk bli utnyttet, han ser det ikke selv, høres ut som jeg er en bitch hehe,men er faktisk veldig jordnær og grei jente, bare rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han får føling når man kjører bil så melder du ifra til legen hans slik at førerkortet kan bli inndratt. Han har ingenting i trafikken å gjøre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er vanskelig, ikke bare bare det.

 

Han har blitt så flink i forhold til før vi ble sammen , men jeg passer alltid på att han måler før vi drar av gårde, denne gangen skulle han hente meg, det skjer ikke flere ganger att han henter meg, da tar jeg heller buss eller tog.

 

Om jeg gjør som du sier, kommer han seg ikke på jobb og får heller ikke vært sammen med sønnen sin hver onsdag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sant, jeg blir også tvunget til å kjøre mye mer enn jeg føler jeg klarer, har nettopp begynt å ta opp igjen kjøring i trfikk,men holder meg helst i landlige veier altså ikke sentrums kjøring;) og han mister da onsdagene med sin sønn, han er en kjempe god far.bare for å nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at han tar den kjøreturen selvom hun egentlig skulle ha bidratt virker på meg som han ønsker å være med barnet sitt og ikke vil lage noe krøll bare for å skåne barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette det litt på spissen:

 

Hva om han får føling i bilen, mister kontroll, kjører på noen og dreper vedkommende. Hva da?

 

Om det virkelig er slik som du sier, at han får følinger mens han kjører bil, så har du en samfunnsplikt å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les det jeg skrev ovenfor da .

 

Han måler alltid, akkurat da var jeg borte, derfor skjedde det, i dag skal vi kjøre bort og da skal han spise og måle før vi drar!!!!!

dette er noe vi er flinke til . men jeg skjønner hva du mener.

 

Sett deg litt inn i situasjonen, hadde du sagt fra til legen til din samboer om dette om det var omvendt??????

 

Uansett han får bare igjen sertifikatet når det er gått så og så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er større meget større sansynlighet att det skjer noe på veien fordi det er noen som sitter i mobilen skrive melding osv mens dem kjører!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var du som brukte dette som et agrument for at han ikke burde kjøre barna. Og det var du som sa at han hadde fått kraftig føling mens han kjørte bil. Var det bare jug det da??

 

Og ja, jeg hadde sagt fra. Selvfølgelig hadde jeg det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnet er helt skjermet uansett, dette er ikke noe barnet ville vite uansett.

 

Jeg føler jeg har noe å si her siden jeg hjelper han mye med lånene hans, fikk lån på bil når hans røk, og betaler en god del på andre ting, i tillegg har jeg eget hus å betale på, så jeg tar meg rett til å bry meg rett og slett, men på vegne av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo klart jeg skrev det,men jeg sier ikke det er greit, du har tydelig vis ikke den evnen å sette deg inn i situasjoner du.

Du burde jo lese alt jeg skriver for å skjønne begge sider , jeg er redd for hva som kunne ha skjedd,men skjønner att han må jo ha sertifikat,men må være mer forsiktig, jeg har sgat til han att det er ett ansvar han legger på meg, hvis dette skjer igjen er jeg nødt for å melde fra, jeg prøver å forklare,men ikke sikkert du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla kjerring, jeg bruker sikker mere hode enn du gjør, du er nok bare en type som ikke setter deg inn i situasjoner, som liker å hove deg på andre mennesker....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han en fare for seg selv eller for andre i trafikken så burde han ikke kjøre bil. Så enkelt er det!

 

Det er ingen menneskerett å ha sertifikat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å splitte økonomien deres! Du kan ikke ha felles økonomi med en mann som har mange lån, og som i tillegg tar på seg ekstra bidrag, og dyr kjøring han egentlig ikke har råd til, på bekostning av fellesøkonomi! Sett foten ned å del opp økonomien.

Har dere fellesbarn, kan du spørre om han vil ta på seg utstyrskjøping, eller om han vil betale deg en sum hver måned. Si det som det er at når du betaler dette, gå r det på bekostning av de andre barna du driver å forsørger, og at du ikke har råd! Spør han hva han mener det er rettferdig at mor til barnet bidrar med, og hva det er rettferdig at du bidrar med. Vær skarp i kantene, slik at det ikke gir rom for sløseri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk endelig noe seriøst forslag og ikke dritt slen.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg mente med felles økonomi, hehe, men vi betaler det som er å betale med de penga vi har, siden det ikke har gått ett år enda så har jeg fremdeles en del stønad og derfor godt med penger, derfor betaler jeg ned det vi kan på hans lån og utgifter sjenerelt, grunnen til att jeg er så "panisk" når det gjelder bensinpenga til å fra gutten hans , er att de ekstra kronene er snart borte, da sliter vi kan man si, jeg er ikke naiv, og er veeeeldig sikkert på vår kjerlighet, dette er the one, dette trudde jeg ikke før i tiden, har bare hatt en kjæreste før han jeg har nå, han forrige har jeg de tre barna sammen med, vi var sammen i 12 år,men vi viste jo hele veien att vi ikke var ment to be.det jeg skal frem til er att siden jeg er så sikker, og min samboer på vår kjærlighet, har jeg ikke noe problem med å hjelpe han på rett kjør når det gjelder lån og div. etter ferien skal vi se mere på lån og hva som kan betales , siden jeg fikk en good slump igjen på skatten , vil jeg kvitte oss med en del med dem, siden vi vil, må ha større hun,men jeg kommer til å sjekke mine rettigheter ang hus om noe skulle innskje han, pga att jeg har også tre andre barn som jeg skal tenke på, så vil jeg vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen muligheter for at dere kan ha barnet fra Fredag til Mandag f.eks? Så slipper din mann å kjøre på Onsdagen.

Eventuelt ta tog, buss med sønnen til moren?

 

Om han sliter økonomisk & betaler for mye i bidrag så får dere jo sjekke opp med nav hvor mye han egentlig skal betale da.

Men om han syns det er greit å betale det han gjør og greit å ha det slik med barnemoren så syns jeg ikke du skal ha så mye å si om den saken.

Du velger jo selv å betale på hans lån og hjelpe han økonomisk, så det er jo en situsjon du selv har satt deg i der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kke skulle betale for bensina, som stadig vekk må fylles på, så ville jeg følt meg som ett dass, han bruker jo bilen til og fra jobb da. jeg vil føle jeg lager ett hinder for han om jeg ikke spytter i bensin, han slet før jeg kom inn i bilder, om jeg skal si til han hele tiden, vil han føle seg mindreverdt,den følelsen har jeg selv hatt i mange år og vil ikke gi han den, når han har fått lønn går det akkurat til hans huslån, og gammel bil lån og bidrag, og jeg bataler da stortsett regniongene oig egne utgifter med hus og billån, samt bensin,

 

men ja vi burde sjekke hvor mye han skal betale i bidrag, vil summen forrandre seg når vi får ett barn???? er helt uta av gamet, siden minste mann min er 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er att bidraget hun får, vet ikke jeg hva hun bruker på,men han har alltid for små klær på seg når han kommer hit, så nå har jeg begynt å ta ut dem klærne som er for små, han har tilogmed sår pga for trange klær! derfor har samboeren min sagt att om dette ikke forrandre seg så tar han bidraget og kjøper klær for hele en mnd, men han har ikke sagt det til henne, han er nok litt egnstelig,, han har vært en del underkua kan man si, men jeg sier ting som det er, iallefall til han og mulig han får ett spark bak av den grunn hehe, men jeg vil bare att han skal behandles med respekt liksom....

 

bare så dere vet det, vi har vært samboere i ett år, kjærester i 1 1/2 år, venter baby februar, vi møttes på nettby, og er virkelig ment too be. vi har ikke kranglet, vi ventet med sex til jeg flytta inn, og har masse tilfelles, er enige og samarbeider, så her er ikke noe vanskelig, bare att han er en som ikke vil skape noe trøbbel liksom, med f.eks eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...