Gå til innhold

BF skal ha ny baby og det stikker litt - 2.akt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Først vil jeg takke alle som svarte på innlegget mitt, http://www.dinbaby.com/forum/thread/142093183, i går. Dere er supre alle sammen:-)!!

 

Jeg klarte å holde meg borte fra Facebook (var egentlig ikke så vanskelig) og i går kveld sendte jeg ham en mail. En mail jeg faktisk fikk svar på i dag (kryss i taket). Jeg ønsker ikke å gå inn på hva jeg skrev, men i svaret gjorde han det ganske så klart at han verken har tid eller lyst til å ha kontakt med sin datter:(

 

Jeg har ingen tro på å presse mennesker eller gi ultimatum så jeg holder fortsatt døra på gløtt, men jeg skrev til ham at om han skulle komme til å ombestemme seg så må han være 100% sikker. Det er bedre med ingen pappa enn å ha en pappa som man føler seg tilsidesatt av og som kommer og går når det passer ham.

 

Nå skal jeg riste av meg dette, se fremover og holde fast ved det gode. Og best av alt: Jeg ringte min far og sutrer litt på telefonen i går. Han spanderer flybilletter slik at vi kan ta noen solskinnsdager hos ham på Vestlandet. Det skal bli deilig:-)

 

Så det går litt bedre nå. Det man ikke dør av, osv.... Hei sveis, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du klarer å se videre. Du har gjort hva du kan for at han skal ha kontakt med sin datter, valget er bare hans, og det er beklagelig siden det kun går utover deres datter. Men så oppegående som du virker, tror jeg du og din datter klarer dette helt utmerket:) Og en dag finner du en fantastisk mann som kommer til å bli din lille engels farsfigur! Jeg skjønner godt at du ikke vil fortelle den harde og brutale sannheten til jenta di når den tid kommer, men jeg vil råde deg til å ikke pakke det for godt inn heller. Jeg snakker av erfaring... det kommer en dag barn på hennes alder og deres foreldre begynner å snakke, og da er det veldig godt for din datter å ikke føle seg lurt, at hun vet at ihvertfall mamman hennes har vært ærlig hele tiden.

 

Kos dere masse hos pappan din, så snill han er:) Og kos dere gløgg ihjel. Det er fantastisk å bare være to også, deg og din datter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at han holder på sånn!Du lar han jo få lov til det!

Jeg syns du er feig som ikke stiller noen krav til han .

 

Vet foreldrene hans at de har et barnebarn ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar han få lov til det?? Det er jo hans valg, hun kan jo ikke tvinge han på noen måte! Jeg er utrolig imponert over hvordan du takler dette HI, det skulle vært flere som deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdningen du har til dette er det som kommer til å redde datteren din fra farskomplekser og dårlig selvbilde.

 

Du er helt topp, og krav kan du ikke stille. Han er voksen og kan ikke tvinges til noe, spesielt ikke av en som ikke har makt over ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har gjort ditt, når den dagen kommer at barnet blir så stort at du må forklare har du ditt på det rene. Jeg er enig i at om han engang vil innlede noe samvær med barnet sitt bør det være med hele seg og ikke noe halveis-greier.

Men det kan jo være at foreldrene hans har lyst å treffe barnebarnet sitt, det er jo noe du kan tenke på. DE kan jo være en berikelse på livet til barnet :)

 

Hilsen ei som ble kjent med sin far i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren til eldste min er lik faren til datteren din HI..

 

Jeg trodde vi hadde noe fint på gang, han var hos meg nesten hver kveld i 6 mnd.. Jeg gikk på p-pillen men ble allikevel gravid. Abort var ikke noe tema da jeg har hatt en tidligere, og faren sa at han ville ikke at ungen skulle vokse opp uten begge foreldrene. Men da jeg ringte han for å si at jeg var gravid fikk jeg slengt i trynet at jeg var kun ute etter å ødelegge mellom han og damen!! WHAT?? Jeg visste ikke at han hadde dame en gang. Hørte ikke noe mer før datteren min var født, og da viste det seg at han skulle bli far 2 mnd etter min var født.

 

Ble lovet gull og grønne skoger fra dag 1, venter fremdeles på dette og hun er nå 9 år. Hun har møtt faren en gang når hun var 6 mnd. De andre gangene har avtalene blitt avlyst samme dagen. Nå har vi ikke noe kontakt, men jeg vet han har 3 andre unger som han har annenhver helg.

 

Datteren min har sluttet å spørre etter faren nå, hun sier selv at hun ikke gidder å ha kontakt med en som ikke tar tlf når hun ringer.. (Jeg har aldri snakket stygt om han)

 

Farmoren og resten av familien er ikke interessert i å ha noe kontakt, og vi har det egentlig ganske fint uten de. MEN, om faren og resten av familien en gang vil ha kontakt skal jeg ikke nekte. Det er faren, og det er faktisk hans tap når han ikke vil ha noe med hun å gjøre..

 

Dette ble nok litt rotete, men det jeg vil frem til er at vi har klart oss superbra selv om det ikke er noe far innblandet i bildet. Døren står åpen for han, men han kan ikke tvinges til noe.

 

Håper det ordner seg for deg og din datter og at faren tar til vett og tar kontakt etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...