Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sier at om han skal gjøre noe i huset, så må jeg be han om det. Enten det er gulvvask eller å stå opp med barnet om morgenen. Han sier at han ikke kan gjette seg til hva jeg ønsker, dette selv om jeg gir uttrykk for at jeg er sliten og trenger avlastning med barnet (som er vårt) Han jobber ute, og jeg er en periode hjemme, men blir jo sliten og trett av det også. Hvordan gjør dere menn det der ute? Ser dere hva som skal gjøres? Spør dere samboer om dere skal gjøre noe, eller må hun spørre i tillegg til at hun viser at hun er trett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En fin ting for å slippe å si det eller spørre er å skrive en mågjøre liste.

Det hadde vi en stund for å komme inn i gode rutiner, vi skrev rett og slett ned hva som skulle bli gjort i løpet av en uke.

Om ikke annet er det gøy å streke over alt en har gjort.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har en grei ordning der. Han støvsuger og vasker hus. Jeg vasker klær og lager mat. Samt tar meg av det meste av "logistikken" generelt i huset.

Noe av det første jeg sa til han da vi ble sammen var at jeg er ikke av den typen som gladelig gjør husarbeidet, dette fikk vi pent dele på. Han er mer effektiv på vasking av hus...jeg er best på matlaging og tøyvask. Synes ikke det er riktig at den ene parten skal gjøre all "drittjobben", og med våre egne arbeidsoppgaver vi har ansvaret for så går det ganske greit.

Tok litt innkjøring. Han kunne jo fort "glemme" å vaske eller ikke se at det var møkkete. (Lurer litt på om dette er en manne-greie. At de ikke SER hva som må gjøres) Men torsdag er nå vaskedag, og han syns det er veldig enkelt og greit å forholde seg til. Han slipper maset, jeg slipper å mase. ;)

Fortell han hva du trenger (nei, tror ikke de skjønner sånt av seg selv, noe min mann hvertfall er villig til å skrive under på ;) ), og gjør noen avtaler om hvordan dere vil ha det. Da slipper du forhåpentligvis å måtte fortelle han skal gjøre fra dag til dag. Det er irriterende for begge parter.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...