Gå til innhold

Bilsikring av snart 7-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har et besafe 1-2-3 sete kjøpt nytt i 2005. På denne skal ryggen fjernes ved 25 kg.. Og barnet sitter kun på pute til 36 kg.

Hun er 130 cm og 31 kg så det er en stund siden ryggen ble fjernet. Dette går bra så lenge vi er på kortere bilturer.. men under en lengre biltur sovnet hun, og da havnet selen helt feil i forhold til kroppen.

På hvilke seter kan man beholde ryggen til 36 kg?

Leter etter brukte seter til en grei penge da jeg frykter vi kun får brukt det 1 til 1,5 år før hiun vokser ut av det..

Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

iZi Up fra HTS går opp til 36 kg med rygg og god hodestøtte. Har kommet veldig bra ut i en tysk test.

Skrevet

Vi har dette Rømer setet, og har vært veldig fornøyd i de 2 årene vi har hatt de. Har de til begge barna, og det er veldig godt og komfortabelt når de sovner. Liker spesielt godt at en har solid hodestøtte, og at en kan justere de to dingsene på sidene som en skal ta bilbeltet under. (de grå på bildet)

http://forbrukerportalen.no/produkter/10573/

Skrevet

vil bare si at dette er det samme setet som vi har, heter visst Rømer i noen land, mens britax i andre. Og det er et supert sete!!

Skrevet

Står det virkelig at man SKAL fjerne ryggen på setet når barnet er 25kg??

Har nemlig hatt den samme setet til min eldste, da mener jeg det sto at man KUNNE fjerne ryggen på setet når barnet var 25 kg. Vi bare forlenget ryggen på setet etterhvert som han ble høyere.

Det går dessuten mer på høyde enn kg nå. Ett barn skal sitte i godkjent barnesikring til de er 135 cm, helst til 150 cm.

Har nå en graco beltestol til min minste på 5, han har ryggen på og vi kan forlenge ryggen ved behov.

Så jeg ville nok sjekket de instruksjonene en gang til.

Skrevet

I brukerveiledningen står det at ryggen KAN fjernes ved 6-7 års alder.. Men på selve setet står det at ryggen skal taes av etter 25 kg.

Skal undersøke de andre setene som er foreslått her. =)

Skrevet

Vi har også KidFix fra Britax med Isofix i begge bilene - kjempefornøyd!

Og for de som tenker maks sikkerhet - Isofix er bare suverent!

Skrevet

Britax setet de andbefaler her, er de samme som vi har Sfinx`n:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...