Gå til innhold

Ang. kontantstøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynner i barnehagen i august. Den kontantstøtten som kommer i slutten av juli er den for juli eller august??

Vet at jeg må melde fra om at hun begynner i barnehage, men lurer bare på om jeg kan inkludere 3303 kroner denne mnd eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke 3033kr når du har jenta di i barnehage. Det er noe du får om du ikke har henne i barnehage. Kontants. blir betalt ut fra når barnet er 13 mnd.

Skrevet

Leste du noe av innlegget mitt eller???

jeg får kontantstøtte nå, men hun begynner i barnehagen i august og lurer derfor på om om den som kommer i slutten av juli er for juli eller august.

hvis den er for august så har jeg jo derfor ikke krav på den.

hæææ...

Skrevet

Ut fra det jeg kunne finne her: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148106.cms så skal kontantstøtten stoppes 1. september siden jenta di begynner i barnehage i august. Så da kan du nok regne med pengene som skal utbetales i slutten av juli:) Klarte ikke å finne ut om de utbetales etterskuddsvis, så om du får utbetalt penger også i slutten av august, det må noen andre svare på...

Skrevet

Ut fra hva jeg kan lese på et par forum, så skal du ha en utbetaling i slutten av august også, den utbetales etterskuddsvis, og du får den til og med måneden barnet begynner i barnehage:)

NN 07.33, som faktisk kan lese, i motsetning til hun andre;)

Skrevet

Du får til og med august ja.

Skrevet

ser du har fått svar på det allerede, men du får kontantstøtte TOM august selv om du har jenta di i barnehage fra 1. august. vet ikke hvorfor det er slik, men vi er i samme situasjon, så ringte NAV for noen dager siden og de sa det var slik:)

Skrevet

Takk for fornuftig svar.

Prøvd å ringe nav et par ganger, men umulig å få tak i noen der.... som vanlig.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg får og denne mnd og august, men fra og med september faller den bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...