Gå til innhold

man vet man er i trøbbel nå:


:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

man spør søster (som tar bursdager blod seriøst: "hva ønsker du deg i bursdaggave"og hun svarer "jeg ønsker den kaken som du laget før, den med marsipan". jeg: "hvilken kake med marsipan?".

hun "jeg vet ikke, men jeg vet det var marsipan"

 

og jeg med stor sikkerhet kan si at jeg ikke har laget noen marsipankake ut over den jeg ble tvunget til å lage når jeg kom opp i marsipankake laging til eksamen.

 

noen kommer til å bli skuffet og noen (les meg) kommer til å få kjeft... hheeh

 

 

*prøver og lage det hun tror hun ønsker seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... ja du får hive på marsipan på en kake ;)

 

du har ikke laget noen kaker med sukkerpasta da som hun tror er marsipan?

 

jeg elsker forresten bursdager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det var det jeg prøvde å si til henne. "kanskje det er sukkerpasta du har smakt?" (for det har jeg laget en rekke ganger)

 

men det nektet hun hardt for. det var marsipan hun skulle ha. den eneste ingrediensen hun husker, som jeg helt sikkert ikke har brukt... hehe

 

masse krem gjør vel susen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener hun sikkert sukkerpasta. Hvis hun ikke blander sammen og tenker på marengs f.eks., kanskje du har laget pavlova? Eller noe slags mandelbunn som kan minne om marsipan?

 

Vanskelig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er pavalova jeg pleier og lage og det var den hun ikke ville ha (fordi moren min har ødelagt den og finnet på sin egen vonde variant som hun tvinger på alle) (min meg på og ikke gi henne oppskrifter igjen)

 

hm.. jeg tror også hun mener sukkerpasta. men marsipan er jo godt da... hehe...

 

får vel satse på at hun blir fornøyd... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en med sukkerpasta og si at det er den marispankaken du pleier å lage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en rosa prinsessekake med masse små rosa marsipankuler med hjerter i!!

 

Utrolig enkelt:

 

- Kjøp 1 liter iskrem i boks, helst rosa!

- Snu opp ned og legg på fat (sett noen få min. i varmt vann så den løsner fra boksen!)

- På hvert hjørne (langs isen, på kanten, ikke oppå!) setter du sånne iskrem kremmerhus i kjeks (fåes kjøpt i pakker) opp/ned slik at det blir tårn!

- Så klæsjer du på masse smågodt i jentefarger som du limer på med litt melis eller bare legger rundt. Ting detter av isen etterhvert uansett, så bare legg det litt rundt!

- Tegn litt vindu/dører etc. med en liten kniv i isen.

 

- Kjøp bokstaver i sjokolade og skriv navnet til datteren din på toppen.

 

Og til slutt, for å gi henne den etterlengtede marsipanen sin:

 

Bland inn rød konditorfarge i en rull med marsipan, trill ut små kuler, som du så trykker flate og dytter oppi hvite og brune sjokoladehjerter i. Dette legger du rundt, på toppen osv...

 

EN SIKKER VINNER!!

 

Jeg kan ikke bake, og datteren min hadde store ønsker for sist bursdag.. Så jeg forbredte henne på at det kanskje ikke ble akkuratt som hun hadde sett for seg, men at det var noe med is, noe søtt, noe marsipan, masse prinsesse og masse rosa!! Og hun ble superglad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...