Gå til innhold

Når starter symptomer på graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet hvor tidlig symptomene kan begynne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett etter egget har festet seg. Det mest irriterende er at de første tegn på graviditet er jo så like menstruasjonstegn at man får helt noia.

Så man går jo og funderer og tenker og vurderer hele tiden så viser det seg at man ikke er gravid og så får mensen hehe....

Håper det går din vei ;)

Skrevet

Veldig ulikt og individuelt selvsagt, men jeg har hatt to svangerskap..ved begge har jeg hatt festeblødning (tror jeg, var sparsommelige mengder), men der stopper likhetene. Ved det første merket jeg videre ingenting (visste ikke om noe som het festeblødning da, hehe), bortsett fra forsinket mens selvfølgelig..

Men med nr 2 merket jeg det faktisk dager før jeg egentlig skulle ha mensen, med ømme pupper og forsterket luktesans og slikt.

Så sluttpoenget er; du kan merke det tidlig, eller ikke i det hele tatt :) hehe det hjalp nok veldig!

Skrevet

Hos noen: allerede før de er gravide ;-)

Hos de fleste begynner man å merke noe rundt den tiden man venter mensen. Men man merker som oftest ikke hele symptomlista så tidlig, skjønt, alle symptomene på den lista er det nok bare et fåtall som har uansett.

Jeg merket mensmurringer fra 9 dager etter eggløsning, så kraftig at jeg var sikker på det var mensen som kom for tidlig, men dagene gikk og ingen mensen kom.

Hadde også ømme bryst, men det hadde jeg til vanlig også mellom el og mens, så tolket ikke det som noe symptom før jeg var over IKM og ømheten vedvarte.

Dette er vel også de vanligste tidlige symptomene.

Skrevet

Symptomene starter når du begynner å lete etter dem :)

Ellers så starter de ofte rundt 4-7 uker. Ømme bryster, kvalme, ligamentsmerter.

Skrevet

Neida, symptomene kan starte i god tid før man leter etter dem... I begge mine svangerskap har mannen min kommentert VELDIG tidlig, muligens første uka - at "Så store bryster du har fått!!!"... Ingen av gangene skjønte jeg at jeg var gravid før flere uker etterpå, når mensen var forsinket. Nå sist sa jeg bare "Uff da!", siden det ikke var planlagt, og tenkte ikke mer på det på en stund, he he... Koselig likevel! :)

Skrevet

Kommer an på NÅR man begynner å lete det da. Tilbringer man litt tid på Bli Gravid forumet ser man (dessverre)veldig mange med symptomer omtrent før de har hatt eggløsning. Og i de aller fleste tilfeller er det innbildte symptomer. Når de så blir gravide, så må de som mange andre meddele at: symptomer, nei de er det ikke så mange av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...