*Rutletutt* Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Å spise altså?;-) Har du oppskriften i hodet blir jeg glad;-)) Av det jeg har smakt er nok favorittene gulrotkake (med hakkede valnøtter, det er et must!) og cookies - klarer ikke helt bestemme meg for om melkesjokoladecookisene eller havre-og nøttecookisene er best...nam...
PAVEEL Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Søk opp jordbærfromasj kake på detsoteliv.no, ei med nøttebunn der. Nyyydelig! Ellers så elsker jeg sjokoladekaker;P
Villa Perlesukker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Oreokake frossen Eller brownies med karamellsaus og en "tøtsj" av havsalt ... mmmm HAr pakket ned oppskriftsbøkene men skal dele alle mine oppskrifter på bloggen min som snart er ferdig
*Rutletutt* Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2010 Jeg tåler ikke fløte, så er mange kaker og desserter jeg må holde meg unna...desverre;-( men det betyr jo ikke at jeg ikke lager slike godsaker til andre fordet;-) Brownies med havsalt, faktisk...det hørtes supergodt ut! Søtt med ørlite salt på er nammenam:-)
tante grusom master of law Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Budapestrull Mulig oppskriften bare finnes på svenske oppskriftssider. Vet ikke om dette spises i Norge, men det er farlig godt! http://www.tasteline.com/Recept/Budapestrulle_2
Mom2Two Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Sveler er godt:) Ellers spesielt glad i ostekaker, fromasjkaker og gode sjokoladekaker:) Oreokake blir litt too much, synes jeg. Jo også sånn epleterte som er litt syrlig. Liker egentlig kaker som ikke er altfor søte. En god bløtkake med jordbær i er også godt. Og Tirami su... nam... Eller Suksessterte og Verdens beste.. Pecan Pai (kjøpte en av noen Amish people som solgte langs landeveien et eller annet sted i Pennylvania, den var knallgod!!) Okay, jeg er glad i kake! :-)
tante grusom master of law Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Åja, så nå at du ikke tåler fløte... Men hvis det er laktose du ikke tåler, så finnes det god laktosefri fløte i sverige. Akkurat lik som vanlig fløte.
Villa Perlesukker Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Mom2Two: har du smakt oreokake fra fryseren? Blir som iskake. Deilig Når det gjelder kaker så er jeg jo lidenskapelig opptatt av dette og har jobbet tett innpå noen av de beste konditorene i Norge. Det aller viktigste med kaker synes jeg er å få en god blanding av smak. Sjokoladekaker hvor de er noe syrlig i samt noe salt er helt herlig! Hun som vant årets kake 2010 hadde en mousse/fromasje med lime og pepper. Har smakt noen oppskrifter med denne kombinasjonen og den er virkelig god. Søker dere Theatercafeen og årets kake så finner dere oppskriften tror jeg. Jeg er så glad i kaker at jeg lager nesten alltid porsjonsformer og fryser disse, slik som Peggy Porschen ofte gjør i sine bøker. Google Peggy Porschen petit fours for inspirasjon. Huff jeg merker jeg blir superengasjert når det kommer til kaker. Siste bladet av Bolig og ett eller annet hadde også en iskake som så herlig ut....
*Rutletutt* Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2010 Som sagt så liker jeg å lage kaker med krem el til andre selv om jeg ikke kan spise det selv;-) Jeg tror ikke det har noe med laktose å gjøre, for jeg tåler alle andre meieriprodukter. Jeg blir rett og slett skamdårlig av fløte. Tror rett og slett det blir for "sterkt" for magen min, for mye fett eller noe...var i allefall det legen min sa som forklaring på hvorfor jeg plutselig ikke kunne spise fløte lenger (tålte det før...):-(
Voilà Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 Osteiskake og bananrullekake. Og brownies. Og gulrotkake. Pepperkakehus med maaaasse pynt. Blåbermuffins og snickerskake. For ikke å glemme fyrstekake. Hva er egentlig vitsen med slike tråder?? *Liste seg inn på kjøkkenet for å mikse sammen Toro-posen med sjokolademuffins*
jordbærsjokolade Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 Jeg lagde banoffe pie forrige helg, sykt god kake laget av knust kjeks og smeltet smør til bunn, en karamell laget av søt kondenser melk, brunt sukker og smør (som et lag over kjeks bunnen) 2 bananer i skiver over karamellen også krem (menkomel?)på toppen med daimkuler til pynt. Herregud den var god! Ellers så er islandskake med svisker nydelig:)
*Rutletutt* Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2010 Snickerskake! Hvordan kunne jeg glemme den? nammmmmmm!!!! Skikkelige store, gode skillingsboller med masse kanel og perlesukker er også utrolig godt, men da må de være helt nystekte. Liker generelt bakst og kaker med kanel i grunn...mmmm
Trultetryne Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Noen av dere som har prøvd Oreo Iskake (ikke frossen Oreokake, men iskake!)? Tenkte å prøve ut denne...
Gjest Skrevet 17. juli 2010 #15 Skrevet 17. juli 2010 Ja har laga den flere ganger. Absolutt å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå