Gå til innhold

Sitter og leser litt blogger. Leter etter inspirasjon men det slår meg....


Villa Perlesukker

Anbefalte innlegg

...at bloggene det henvises til rundt om her på dib er fullladet med reklame, er uoversiktlige, bakrunner som hyler imot meg og får meg til å grøsse og trykke på krysset for å få fjernet det fra mitt åsyn.

 

Bilder på blogger som ikke er like store, bilder med rammer og noen uten, et sammensurium av tekst, lite rendyrking av stil.

 

Er jeg litt kresen og dømmende?

 

Har bladd meg gjennom hundrevis av blogger den siste uken og har lagret 3-5 blogger.

 

Er det kanskje ikke så viktig at en blogg er oversiktlig og "ren" i stilen? Ser du gjennom det med fingrene?

 

Eller er en blogg kanskje for noen bare en måte å fortelle familie og venner hvordan man har det?

 

Hva gjør at DU lagrer en blogg? Og leser den regelmessig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var innom det innlegget med flere bloggadresser og det slo meg også at noen var det så mye reklame på at en ikke orker lete seg til innholdet. Synd, for en mister litt interessen før en egentlig får lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt redd at noen skulle føle seg truffet her og det er absolutt ikke meningen å kritisere noen her inne men som du sier man mister interessen før man får satt seg ned og sett på hva den som skriver har å tilby.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også at bloggene er oversiktlige, og rene. Liker også at man følger en viss "oppskrift" når man blogger, dvs. at bildene har så og si lik størrelse, at man ikke varierer masse med farger på skrift etc. Samtidig er det ofte vanskelig å lage en veldig ren blogg siden mange av de sidene som tilbyr blogglaging ikke har så gode maler. Jeg har en blogspot-blogg selv, og har drevet mye på med html-koding for å få den til å bli sånn den er idag. Det er jo ganske knotete, for å si det mildt. Jeg har en del gadgets på den, så helt ren er den jo ikke, men liker den ganske godt likevel. Bare si ifra hvis du vil ha linken. :) Jeg følger en del blogger, og de jeg velger og følge er først og fremst de som inspirerer meg, men jeg er nok også ganske kresen på at det skal være et godt og brukervennlig design. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler min blogg er ren. bilder i samme størrelse, samme skrift type og svart bakgrunn. men kommer vel ant på øyet som ser.

 

Liker best rene blogger, men leser andre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt sånn fordi mange bloggere, inkludert meg selv, ikke er noe rasende dyktig på design og html, men koser oss med blogging likevel. Det er seff en fordel at bloggen er oversiktelig og god for øyet og se på, men er ikke alt som er like lett å få til.

 

Foretrekker selv blogger uten altfor mye krusseduller og skrikende farger, men klikker meg aldri ut av en blogg pga designet med mindre det er brukt farger som gjør at teksten er kjempevond å lese.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser kun 3 blogger, faktisk.

Den ene er en venninnes blogg, som jeg kun leser fordi jeg vil holde meg oppdatert:P

 

Den andre er http://arikanne.com - fordi hun skriver bra og har en interessant blogg. Er også spennende å følge med på både oppturer og nedturer i livet hennes.

 

Den siste er http://lifeofina.blogg.no - fordi det rett og slett er spennende og beundringsverdig. Ung mor, som gjør det ekstra sårt å lese innimellom. Hun har sluttet å bruke bilder i bloggen sin ser det ut til, men holder den likevel ryddig og in style. (Tror hun er er inne også, forresten:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mest blogger skrevet av folk jeg kjenner. Ellers så liker jeg også blogger som har en ren layout, som ikke er rotete og som har mer tekst enn bilder.

Liker å lese om morsomme ting, innlegg som får meg til å tenke og undefundigheter fra hverdagslivet.

 

Dette er en av mine favorittblogger: http://www.jakobarvola.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker blogger som får meg til å tenke,gjør meg glad,som har humor,er insperende og artig å lese.Er en blogger selv..og blogger om det meste,alt fra familien min,til kommoden jeg har pusset opp..om mat,kaker,livet..m.m:)litt hummer og kanari...ser på bloggen min som en real amatør blogg,som kanskje mest fenger de som kjenner meg...hvis du vil,kan du jo ta en titt...:)linken er

 

http://monja-wwwsofiesverden.blogspot.com/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor interessant min blogg er men tror da den er relativt oversiktlig?

Mye reklame kanskje men det får jeg ikke fjernet eller gjort noe med da den er der automatisk...

 

linyen.blogg.no

 

Ta gjerne en titt og legg igjen en kommentar om hva du syns. Tar imot råd,tips og konstruktiv kritikk for forbedringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...