Gå til innhold

Inspirert: Hvor store kjøp gjør du uten å "informere"/spørre partneren din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at foreldrene min alltid sier fra til hverandre når de kjøper ting som koster over en viss sum, som er ganske lav (ca. 500 kr). De har ikke dårlig råd eller noe, men er veldig flinke økonomisk.

 

Selv kan jeg fint kjøpe noe til rundt 5000 kr uten å si fra til mannen. Vi har ikke flust med penger, men grei råd.

 

Selv hadde jeg blitt gal om jeg måtte informere han hver gang jeg ville kjøpe noe. Skal sies at det ikke er ofte jeg kjøper så store ting uten at vi har snakket om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har ikke felles økonomi så jeg spør aldri om noe som helst som gjelder mine penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøper veldig sjeldent dyre ting, det har jeg ikke råd til selvom vi i så måte har felles økonomi.

Han derimot kan fint svi av noen tusenlapper på det jeg ser som unødvendig, men da spør han gjerne om det er greit først. Igjen, fordi vi ikke har råd til store utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vel på rundt 500...alt etter hva det er. Vi har felles økonomi og liker å ha kontroll begge to. Ting til huset som vi har snakket om kjøper jeg gjerne på impuls til flere tusen, men ting til meg selv eller ekstra dyre klær avtaler jeg alltid. Nædvendige klær til barna f.eks høstgarderoben avtaler vi ikke, det er noe barna trenger og er automatisk at jeg kjøper når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ingen klare regler, rett og slett fordi det aldri har vært et problem. Verken mannen min eller jeg bruker mye penger unødvendig, derfor kan vi gjerne skeie ut med litt dyrere innkjøp innimellom, oftest snakker vi om det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På butikken bruker jeg over 500 kr hver gang så det hadde vært mye jobb å ringe han for hver gang jeg dro kortet på den summen. Kjøper alt jeg vil ha uten at han skal bry seg.

Hvis jeg skulle kjøpe bil eller reise ville jeg hørt med han først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke felles økonomi som i felles bankkonto, men vi er alikevel enige om å snakke sammen før vi gjør innkjøp over 5-6000.. Mannen min tjener ganske mye mer enn meg, men har blitt flinkere til å ta store kjøp i samråd med meg.. :) Hvis han kjøper noe såpass dyrt så er det jo som regel noe som er til hele familien, eller i alle fall oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs.

Om det er et møbel til noen tusenlapper sier jeg fra før jeg kjøper det.

 

Om det er en jakke til 5000,- sier jeg ikke ifra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...