Gå til innhold

Et lite dilemma. Skal på badeland, guttungen på 6 vil ikke være med i damegarderoben...


 PAVEEL

Anbefalte innlegg

Men han er jo helt klart for liten til å være alene i herregarderoben, gudene vet hvem som kan være der.....

 

Men, ingen ser vel rart på at en 6 åring blir med på damegarderoben sant? Han har vel begynt å bli litt flau selv tror jeg....

 

 

Hva mener dere mine gode damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke jeg..

Min på 5.5 kan også godt være i guttegarderoben,men som du sier,en vet ikke hva som er der..

 

Har da sett gutter på 7-9 år i jentegarderoben jeg,men ved 9 år,så er en vel litt for stor til å være der også syntes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker rett og slett ikke om det er noen toalett/stellerom der,

Goth....(et el annet:P)

Er 5.5 åringen din alene i herregarderoben da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 8 åring hadde ALDRI tørt å være alene i herrgarderoben... han syns det er litt flaut å være med i damegarderoben, men lar han sleppe å kle av seg helt i dusjen og sånt, så går det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... skal du ta ham m i damegarderoben når han er tolv? Gud vet hvem som kan være der???

Han får kanskje ikke dusje godt nok, men da får dere dusje hjemme da... Å kle av seg/¨på seg klarer han vel fint nok??? Kan dere avtale at han er rask, og du kan møte ham ved døra på den andre sia...

6år går kanskje ennå fint i damegarderoben, men hvis guttungen syns selv det er flaut, er det kanskje på tide å la han prøve litt selv?

 

Når femåringen min har bare pappaen med, går hun i "jentegarderoben" (ba om det selv, hun). Hun kler av seg, tar på badetøy. På vinteren tok de av dress/sko/fleece før hun gikk i garderoben... Begge dropper dusjen, så dusjer de hjemme...

 

Gi ham til frirom, stol litt på hans evner, så skal nok gutten din vise deg at han er stor nok og klarer seg fint!!! (og så blir han så stolt etterpå!!!! De får selvtillit av å meste og føle at de klarer "stor-oppgaver"!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 år begynner vel å bli litt i grenseland for hvor gamle gutter det er greit å dra med inn i damegarderoben.. Særlig lite kjekt om man møter klassevenninner f. eks.

 

Jeg ville løst det ved å gjøre det så enkelt som mulig for han å ordne seg sjøl. Minst mulig å dra på osv., også kan han heller dusje ordentlig når han kommer hjem (6 år gamle gutter er ikke alltid så flinke til det).

 

Meg gjør det ingenting om det er 6 år gamle gutter i garderoben, men jeg tror det er akkurat i grenseland for det som er "allment akseptert";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil det jo selv da, det er sant. Han dusjer seg selv nesten helt her hjemme (hjelper til med shampo), tørker seg selv også....

 

uff, et dilemma dette ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 8-åring er definitivt for gammel i mine øyne, reagerer ikke de som jobber der? En 8-åring bør absolutt greie å ordne seg selv i garderoben med mindre han har spesielle behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en på 5,5 år, og han hadde ikke fått lov til å være alene i herregarderoben (hadde nok ikke klart det heller...)

 

Har helst med faren så han kan være med han, men ellers ville han måtte bli med meg i damegarderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,han er ikke det,for jeg er vel litt som deg,vet ikke hva som er der..

Men han begynner jo også på skolen nå om 4 uker,så det spørs vel ikke om det snart blir att han får gå dit alene..

 

Bra tips som de andre skrev her,att de kan dusje ordentlig når de kommer hjem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dra sammen med ei veninne av meg som har ei datter som han skal begynne på skolen sammen med nå til høsten.

Er derfor jeg begynte å spekulere, og når jeg spurte han om hva han syntes om jentegarderoben så var det et klart Nei som kom.

 

 

Veldig vanskelig dette altså.

 

Jeg vet han takler å kle av seg, dusje etv selv, veldig selvstendig (har jo 2 småsøsken:p )Men der er de "andre" jeg ikke stoler på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen svømmehaller har familiegarderober, andre bør være behjelpelige med vakter av samme kjønn som blir med barn inn i garderoben og ut i bassenget når foreldre av motsatt kjønn er i annen garderobe (sånn var det hvertfall når jeg var lita jente og ikke ville gå med pappa i herredusjen lenger....hehe, husker VELDIG godt hvor flau jeg ble da to eldre gutter tulla og dansa i dusjen - type, "gjemme-tissen-bak-svømmebriller"). Jeg dro rett ut i selve hallen og forlangte å få skifte i damegarderoben da vi skulle hjem. Da fikk jeg følge av ei dame som jobba der ;) Var vel 7-8 år, så ganske "stor" iflg noen av dere andre damer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg grensen går ved skolealder. Ikke fordi jeg blir plaget av en 6 år gammel gutt i garderoben, men fordi jeg ikke synes 6 år gamle jenter og oppover skal påtvinges å skifte sammen med en potensiell skolekamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også grensen går ved skolealder, men skjønner ditt dilemma. Kan være mange rare folk som henger i svømmegarderober ja. Jeg hadde rett og slett spurt en som jobbet der, om han bare kunne følge sønnen min inn. Eller skiftet på ett toalett ved inngangen før man gikk inn i garderoben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...