Gå til innhold

kan noen værsåsnill å forklare meg hva embryo i dvale er ?? skjønner ikke noen ting av dette..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Ul termin nesten 3 uker(!) etter mens termin. skjønner ingen ting. Er det embryo i dvale?

Ul i uke 12 og i uke 18 ga samme termin.. men allikavel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva mener du med at det KAN skje ? det betyr jo at jeg kan risikere å gå 1 mnd over tiden?? synes ikke det er noe moro å lese om embryo i dvale her inne.. virker som alle andre vet hva det er en meg. Finner ikke noe om det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går jo ikke en måned på overtid hvis embryoet har gått i dvale!

Hvis to ultralyd har gitt samme resultat burde du slå deg til ro med det, og forholde deg til ultralydterminen. Det er ultralydterminen sykehuset går ut fra, og ikke mensterminen.

Men hvis dette har plaget deg hvorfor har du ikke spurte legen eller jordmoren om hvordan dette henger sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embryo kan i første del av graviditeten kan gå i en slags dvale - at det ikke utvikler seg, at man på en måte står litt på stedet hvil - deretter for å begynne å utvikle seg videre etter dager og t.o.m. uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke finner info om det, er for at det ikke er noe som heter "embryo i dvale". Tiden det tar før egget fester seg varierer fra person til person, i tillegg kanskje du har lengere syklus enn normalt, og det er flere ting som kan spille inn når man selv har regna feil på terminen. Har du fått UL-termin, så er det den som stemmer, det er den sykehuset vil gå ut i fra heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ok.. så dvs at syklusen min kan ha vært lenger, og at egget kan ha brukt opptil 1 uke før det har festet seg. jeg skjønner! takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...