Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ??


lady2011

Anbefalte innlegg

Jeg hadde MA for 1 uke siden i uke 11+5, hadde da utskrapning.

Alt gikk forsåvidt fint, smerter i 2 timer etter på og sluttet og blødning som gav seg etter 2 dager... det er så klart noe av det verste jeg har opplevd psykisk...det må tilføyes, jeg bestemte meg jo for å beholde på tross av sambos ønsker og teite kommentarer...men her kommer altså spma mine...

 

jeg leser her at det er svært mange her inne som får med seg piller hjem til medikamentell abort, og de er mange like langt som jeg var...

vet man kan ha kirurgisk abort inntil 9-12 uke, men er det unormalt å få utskrapning i uke 11, nesten 12 ?

eller har det noe med fosterets/barnets alder og gjøre ?

min lille engel var 9+5 når han/hun sluttet og vokse.

 

Å her kommer noen spm som har med eventuelle bivirkninger og gjøre....er livredd for infeksjon...

 

Jeg har hatt, sier det på en litt finere måte "rennende tarmfunksjon" i 5 dager nå, og går masse ned i vekt...får det ikke til å stabilisere seg....er nede i 44 kg, fra 48 kg....er litt redd...4kg på under 1 uke....

 

kan dette ha noe med aborten å gjøre?

enten en psykisk reaksjon ? eller at de har skadet noe ?

eller at jeg ikke har tålt de smerte stillende de gav meg ?

 

jeg har også hva jeg vil kalle krampe sammen trekkninger i skjeden, som kan gjøre litt vondt...er dette normalt ??

jeg får også vondt når jeg går på do, kramper så det føles ut som jeg skal presse ut det som er der inne??

 

jeg har også litt ille luktende brunlig utflod....

 

kan dette være tegn på infeksjon??

er også ofte trøtt og har vondt i hodet ganske ofte...

 

overreagerer jeg????? er jeg hysterisk.??

 

og hvor fort går det faktisk ann og bli gravid etter MA eller SA ??

 

Klem fra en som savner sin lille kjære spire og er litt redd....vil jo gjærna ha ei "ny" spira i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde SA/MA i desember. Var 11+4 uker på veg da blødningene mine startet. Hadde ingen smerter, bare blødning. Var på UL to ganger for at de skulle være sikkre på at det ikke var noe liv der. Var 13 uker da jeg hadde kirurgisk inngrep/utskraping. Legen på sykehuset sa at jeg hadde to valg. Det ene var kirurgisk inngrep, det andre var tablett som skulle støte ut alle rester. Ved kirurgisk inngrep er man sikkre på at alt kommer ut, noe man ikke kan være ved å ta en tablett. Mine blødninger gav seg helt etter en dag. Ingen smerter etterpå heller. I papirene som jeg fikk med meg fra sykehuset sto det at man måtte ta kontakt med lege viss man fikk smerter og hadde blødning lenge som ikke ville gi seg. Det hender at man under et kirurgisk inngrep kan komme til å få en liten rift i livmoren. Viss det ikke gir seg hos deg med smertene og brun utflod, så ta kontakt med sykehuset eller legen din. Det er bedre å få skjekket det enn å gå slik uten å vite om det kan vere noe galt etter inngrepet. Jeg gikk ikke på noen tabletter etter mitt inngrep. Kan jo være de du reagerer på siden du har fått dårlig mage.

Jeg var heldig å slapp unda ubehageligheter i den form. Bare savnet etter graviditeten, og vissheten om at jeg egentlig skulle ha født i juni.

 

Jeg hadde mensen tre ganger etter inngrepet, så ble jeg gravid på ny. Er i dag 16+5. Skal på UL på tirsdag. Skal bli godt å få se om den lille i magen har det bra. Har hatt blodspor i trusa to ganger. Et da jeg var 13+5. Ble selvfølgelig kjempe bekymret og redd, men jordmor mente det ikke var noe farlig siden jeg ikke blødde mer eller hadd smerter. Hadde også en liten prikk i trusa da jeg var 15+5.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...