Gå til innhold

Lillehammer i helgen, Hunderfossen? Lilleputthammer?


spøkelset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var der i fjor med ei som ble 5 og en som ble 3. Tok en dag i hver av parkene å det fungerte kjempefint. Var mer for 3 åringen i Lilleputthammer synes jeg, men 5 åringen koste seg hun også (er litt "tander" av seg)

Anbefaler virkelig Lilleputthammer hvis det er tvil om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Lilleputthammer da jenta vår var 3. Hun syntes det var helt topp!

I år er hun 5 og vi var to dager i Hunderfossen; helt supert.

 

I Hunderfossen koster 2-dagersbillett bare 100 kroner mer pr billett enn endags, og kan kjøpes før dere forlater parken på ettermiddagen den første dagen. Så er dere usikre på hvor lang tid dere trenger i parken kan dere jo ta Hunderfossen dag en; og vurdere på ettermiddagen. parken er åpen fra 10 til 19, så man har jo en lang dag til disposisjon.

 

Samtidig tror jeg Lilleputthammer er et perfekt sted for en fireåring. Blir de 6-7 år er de kanskje allerede blitt for store..

 

Anbefaler forøvrig å ta med mat og drikke; så slipper man å kjøpe alt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til... en lang fireåring kan bli med på det meste i Lilleputthammer. De under 95 cm går gratis inn i Hunderfossen, og får heller ikke være med på de spennende aktivitetene. Dette er et poeng for oss som har småvokste barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en dag i lilleputthammer med en på 1 1/2, en på 3 og ei på 6 år.

Alle tre storkoste seg og de fleste aktivitetene passet dem midt i blinken.

Enkelte ting var for skummelt for 3åringen, 6 åringen kjørte alt bortsett fra 1 ting (som vi mammaene syntes var hysterisk artig). De fleste aktivitetene er tillatt for alle, de som hadde høydebegrensning måtte barnet være over 90 cm.

 

Hunderfossen har jeg ikke vært i på evigheter, men har hørt at det gjerne er for litt større barn. 4 år +. Så om du har en liten tøffing som er "stor" for alderen er kanskje hunderfossen et ok alternativ.

Lilleputthammer tror jeg kommer til å slå an uansett hvor moden/liten han måtte være for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til pris, og hva de kan være med på i den alderen vil jeg anbefale Lilleputthammer helt klart. Var der i sommer selv med min 3,5 åring, som storkoste seg og hva med på det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilleputthammer =) Der kan han være med på alt. Personlig trives jeg hundre ganger mer i den parken enn i hunderfossen. Synes det er så stressende der.

Mye 120 høyde grense på hunderfossen også.

Ville tatt en dag i hver var jeg deg.

Vi var der selv i år, men kun på lilleputt med guttungen. Jeg og tennåringsjentene var i hunderfossen, men det var bare pga. høydeparken =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på kartet med høydene på Hunderfossen sine nettsider?

Det sier ganske mye.

 

Vi er en hel dag i begge parkene. Med 2 og 10åringer.

 

Er mye for begge to i begge parkene egentlig. Men det er jo klart det enda er en del 2åringen ikke kan bli med på. Som alle de bilbanene. I år fikk hun kjøre lastebil for første gang.

Men det er ikke noe vi merker noe av akkurat. Der er så mye at hun reagerer ikke på at vi går forbi ting ;)

Jeg var forresten veldig glad for å ha lest eventyr på forhand da vi var i eventyrslottet og trollet. Gir mer mening da. Hadde bare lest 2-3stk, men hun skjønte opplegget med resten da. Satt som trollbindet under turen :)

 

Lilleputthammer har også mye for begge to. De kjører karusell hele dagen. Veldig greit at det er så lite og oversiktlig. Mye lettere å ta en pust i bakken uten å ha følelsen av å måtte ha minsta i handa hele tiden. Hun kan få gå litt lenger fritt.

Anbefaler Ola og Hedda klubben :) I år fikk de hver sitt engangskamera når vi gjekk inn i parken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...