Gå til innhold

Hva er størst? Å gifte seg, eller å få barn?


Gjest

Anbefalte innlegg

Virker som om mange gutter syns det er et mye større steg å gifte seg, enn å få barn med noen.

 

F.eks. En kamerat sa at det hadde skjedd noe spennende i livet hans, også gjettet jeg at han hadde forlovet seg. Da sa han: "Næhæhei! Han skulle bli pappa."

 

Kjenner flere som har barn, men syns de er for unge til å gifte seg. Hva er logikken i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Min mann er 37, men han vil fortsatt ikke gifte seg. Han syns det skaper så mye forpliktelser... men vi har barn, da! :) Merkelige vesener :o)

 

Jeg syns nok det er størst og få barn, men jeg skulle gitt mye for å få gifte meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Er man gammel nok til å få barn, er man gammel nok til å gifte seg. Det er nå min mening, men du kommer nok ikke til å få rikka han med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går slettes ikke på alder her da, at han vil vente. Neida, min samboer vil bare ikke. Ser ikke vitsen, "bare et papir", bortkasta penger....osv.

Argh.

Jeg syns det er veldig romantisk jeg da, men det er nå bare meg. Er enig i at det er utrolig dyrt, men så er planen å kun gifte seg 1 gang i livet også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke være dyrt i det hele tatt. Har hatt to vielser, den første kostet 2500 kr, den andre 14.000 kr. Det kommer an på prioriteringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Er så godt å se at det er flere som har det som meg!

 

Argumentene til sambo er at det ikke gjør det noe "større" bare å få det ned på papiret, og han ser ikke poenget med å være gift.

Jeg har tilogmed gitt med og sagt jeg kan gifte meg hos fogden, bare vi blir gift! For meg er det litt mer enn bare en formalitet, jeg vil at han skal vise for hele verden at her; HER er kvinnen i mitt liv, hun jeg skal leve med for resten av livet........

 

Men nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teker som deg jeg og palmesus, og mannen min tenker som mannen din :( Nå har jo til og med samboere samme rettigheter som gifte, så da er det ihvertfall ingen grunn til å gifte seg.

 

Syns selv det er mye mer forpliktende å få barn enn å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Det hjelper ikke! Jeg vil ha brudekjole, brudepiker, god mat, selskap og KAKE! :D

 

Et ekteskap kan man jo faktisk avslutte, mens barna er der for alltid! (med mindre man er en egoistisk idiot da, vel å merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er litt kreativ kan man få alle de tingene uten at det koster særlig mye. Man må bare tenke utenfor boksen :) (og absolutt aldri bestille mat til et bryllup, kun kalle det et vanlig selskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har vel testamente og slikt alle dere som ikke er gift?

 

Vi stod litt mellom gifting og å styre med testamente, så lettere å gifte seg. Men ikke noe fancy greier her da, bare enkelt på tinghuset med god middag etterpå:)

 

Mye større å få barn syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort på hver sin måte. Og ikke sammenlignbart. Konemora mi er heldigvis 42 og ikke redd for forpliktelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er både gift å har barn, å barn er det største som har hendt i våre liv! Men så giftet vi oss borgelig å da, å laget ikke noe "styr" av det. Mulig det blir fest senere, men jeg er kanskje sær.... ønsker ikke å bruke 100-150 000 på en fest, når jeg har et hus som trenger oppussing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler var der og da det største jeg hadde opplevd.

 

Jeg giftet meg før jeg fikk barn, og da var det det største som hadde skjedd, og det var en fantastisk opplevelse.

 

To år etter vi giftet oss fikk vi barn, og da var det det største i verden.

 

Begge deler var egentlig veldig flott. Den ene fordi jeg fikk "bekreftet" og formalisert min kjærlighet til verdens flotteste mann. Slik at denne ble _min_ fullt og helt. Det andre fordi vi to som ektepar sammen fikk oppleve det fantastiske det er å bli foreldre (to ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi nok enige begge to at det å få barn sammen var større enn da vi giftet oss, på alle måter, både gleden ved det og forpliktelsene. Begge deler er stort så klart, men det er en større forpliktelse å få barn sammen enn å gifte seg - en kan alltids skille seg og bli"kvitt" den personen for alltid, det er ikke på samme måte når man har barn sammen - da er man (stort sett) koplet til hverandre for resten av livet. Ingen av oss kunne kuttet kontakten med barna våre dersom vi skulle bli skilt for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

å gifte seg.

 

ene og alene fordi det er så helvetes mye vanskeligere å få til :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, leste svaret mitt nå...og det hørtes ut som om ingen av oss syns det var noe særlig stas å gifte seg...var ikke det som var meningen med svaret mitt, he he;-) Bryllupsdagen vår var STOR - den var romantisk og perfekt på alle måter, og jeg ville aldri vært foruten - og det er føler også veldig godt og "riktig" å være gift med mannen i mitt liv...men, hvis jeg må velge hva som var størt av å gifte seg eller få barna våre, er det så klart at barna stjeler førsteplassen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sammenlignbart, synes jeg.

Selv om begge deler er et stort vendepunkt i livet. :o)

 

Bryllupsdagen vår var veldig flott!!

Vår kjærlighet ble hyllet, vi ga hverandre forpliktelser og jeg føler vi ble mer familie etter det.

 

Å bli foreldre er desidert det største vi har opplevd!!

Så ubeskrivelig fantastisk å få bli mamma og pappa til verdens fineste lille menneske slår alt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er helt klart det største som har skjedd oss.

 

Men vi er ikke gift, og kommer nok ikke til å bli det heller. Ser ikke det helt store poenget, og tror ikke på ekteskapet som en "hellig pakt "

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få barn helt klart... men jeg tror at det å gifte seg med mannen i ditt liv må være utrolig herlig.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...