Gå til innhold

tips til hvordan holde det rent og pent i hjemmet:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tenkte at siden det sitter så mange husmødre samlet her inne på bim, så må det vel være en del tips og triks å lære av hverandre. jeg har selv to små barn og sliter litt med å klare å holde det rent og ryddig hjemme hele tiden:S ..klesvasken hoper seg opp i store fjell, og det er rot og søl overalt etter ungene, stryke klær får jeg av en eller annen grunn ikke til, samme med baking..eier ikke talent. bilene våre ser forferdelige ut :S og hvordan holder man egentlig kunstige roser frie for støv?

 

Kommer ikke på så mye akkurat nå men jeg bruker avogtil å putte oppvaskkosten i oppvaskmaskinen når den er skitten og fæl, da blir den gullendes ren:) tenkte ikke over at jeg kunne gjøre det før..

 

dessuten er vanlig zalo mye bedre en billig merkene:) sparer tid og trenger ikke bruke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast rask! Det er ett supert tips:)

La alt få en fast plass, ha en skuff eller et skap, hver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De filtrene på vifta på kjøkkenet er geniale å ta i maskinen. De blir gullene rene uten at du trenger å skrubbe i 1 time :)

 

Sitronskiver i vann i mikro, sett på full guff i noen min. Da vil dampen ta vekk alle matrester, som magi:) Har ikke mikro nå men har gjort dette flere ganger før med stort hell:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er vi eledige til å ta klesvasken, selv om vi er bare to, og snart blir vi tre, så jeg jobber med å bli flinkere! Vaskemaskina vår har timer-funksjon, så jeg kan stille den inn på når den skal begynne å vaske. Jeg gjør den klar, og setter den til å være ferdig til jeg kommer fra jobb, eller til når jeg skal stå opp på morgenen. Da er den klar til å henge opp med en gang, og det tar bare et par minutter.

 

Og har man ikke tid til å brette klær akkurat der og da, sleng de på senga, så er du nødt til å brette de før du legger deg! Hvis man da ikke sluntrer unna og slenger de på gjestesenga, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med et tips til, om gulvvasken:

 

Jeg lærte at man ikke skal vaske gulv med såpe og vann da jeg jobba som renholder. Ha såpevann på en sprayflaske, og spray gulvene der det er flekker. Gå over med microfibermopp, som skal være fuktet (ikke dyppa i vann, bruk også her en sprayflaske) med rent, varmt vann.

Spray over flekkene med såpevann, husk å la det virke en stund så vaskemidlet får gjort jobben sin (og man slipper å stå å gnikke på tørkede flekker) før man finner fram moppen og går over gulvene.

 

Så slipper man også å være bekymret for såperester på gulvene når småingene skal leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ansvaret for både barn og rengjøring-matlagning osv her i huset.

Vi er 4 stykker hvorav en baby på 5 mnd. Huset er på nesten 300kvm.

Mine tips er: Vask litt hver dag. Jeg tar øvre etg en dag,badene en dag,hovedetg en dag. Kjøkkenet blir tatt hver dag,mens jeg lager middag eller når jeg setter på oppvaskmaskinen på kvelden.

Klesvasken setter jeg på hver morgen etter babyen har fått mat. Da rekker jeg både å henge ut/tørke og brette i løpet av dagen.

 

Når jeg gjør det slik har jeg 3-4 dager rengjøringsfri,og jeg får ikke panikk om det kommer plutselige gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...