Gå til innhold

Ufrivillig "ferie"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber deltid for en bedrift, og har hatt 100% en periode nå i sommer, dette er siste uken. Har fått avventende sykemelding, altså kan jeg gå hjem når jeg ikke klarer å være på jobb mer, men jeg får likevel betalt for hele dagen (har noe med tilretteleggingen på jobben å gjøre).

Sjefen er på ferie i to uker til, så sannsynligvis må jeg vente til hun kommer tilbake før jeg kan finne ut om jeg får lov å jobbe mer hos de. Kan skjønne om hun sier nei, de vil nok ikke betale meg 100% om jeg bare klarer å jobbe halve dager. Legen vil ikke sykemelde meg, siden jeg har fått tilrettelegging, så da sitter jeg i saksa, tror jeg.

Er det noen andre som er i samme situasjon, deltidsjobbing og med avventende sykemelding? Det blir lite lønn av sånt framover, selv om jeg presser meg selv til å jobbe så mange timer om dagen som jeg klarer - så de på jobben ikke skal tro at jeg bare sluntrer unna bare for at jeg har muligheten til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobben din får nok refundert lønna di fra nav. Ihvertfall det du ikke klarer å jobbe, mener jeg.

Arbeidsplasser skal ikke tape penger på å la gravide stå i jobb.

Ring nav og hør, legg fram problemstillingen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...