Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Jeg jobber deltid for en bedrift, og har hatt 100% en periode nå i sommer, dette er siste uken. Har fått avventende sykemelding, altså kan jeg gå hjem når jeg ikke klarer å være på jobb mer, men jeg får likevel betalt for hele dagen (har noe med tilretteleggingen på jobben å gjøre). Sjefen er på ferie i to uker til, så sannsynligvis må jeg vente til hun kommer tilbake før jeg kan finne ut om jeg får lov å jobbe mer hos de. Kan skjønne om hun sier nei, de vil nok ikke betale meg 100% om jeg bare klarer å jobbe halve dager. Legen vil ikke sykemelde meg, siden jeg har fått tilrettelegging, så da sitter jeg i saksa, tror jeg. Er det noen andre som er i samme situasjon, deltidsjobbing og med avventende sykemelding? Det blir lite lønn av sånt framover, selv om jeg presser meg selv til å jobbe så mange timer om dagen som jeg klarer - så de på jobben ikke skal tro at jeg bare sluntrer unna bare for at jeg har muligheten til det.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Jobben din får nok refundert lønna di fra nav. Ihvertfall det du ikke klarer å jobbe, mener jeg. Arbeidsplasser skal ikke tape penger på å la gravide stå i jobb. Ring nav og hør, legg fram problemstillingen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå