Gå til innhold

Klarer jeg å ta teorien(lappen) ved bare å lese boken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må jeg gå på teorikurs for å få med meg alt? eller holder det å lese selv i boka. Jeg orker ikke gå på kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på innsatsen kanskje?? Jeg var på teorikurs, fordi jeg visste ikke at det ikke var obligatorisk. Pappa som meldte meg på. Men fikk ikke noe særlig ut av det, fikk mest ut av å lese masse selv, og så kjøpte jeg den spørsmålsboka. Og så måtte samboeren min høre meg flere ganger hver dag ...hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trafikalt grunnkurs du ikke orker? Det tror jeg ikke at jeg heller hadde gjennomført. Klarte det ved å lese bok + spm.heftet som hørte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traffikalt grunnkurs er obligatorisk for de som skal kjøre opp i hvertfall. Altså kjøretimene, for de som ikke har tatt kjøretimer før 2006 eller når det nå var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trafikalt grunnkurs er kun obligatorisk for de under 25. De over 25 må kun ha mørkedemonstreringen + førstehjelpskurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 32 da jeg tok lappen for 3 år siden. Trafikalt grunnkurs var obligatorisk da, og jeg er sikker på at det fortsatt er det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler nå ja! :) Jeg måtte ha trafikalt grunnkurs når jeg tok lappen i 2008. Var ikke nyttig i det hele tatt, da det kun var noe utplukk fra teorikurset.

Stressa meg fra jobb og ut hver uke, helt bortkasta.

Uansett, skal du stå på teorien må du lese hele boka flere ganger, gjøre oppgaver både i boka og på nettet.

Teorien er enda vanskeligere på biltilsynet enn de testene du får på nett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok traffikalt grunnkurs for 4 år siden, men har enda ikke gjort noe videre for å ta lappen. Ble 25 for bare noen uker siden, kunne spart de 3500,- :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men anbefaler deg å ta tester på nett i tillegg for å venne deg til spørsmålsformuleringene, fiffige greier og fort gjort å bli lurt litt av svaralternativet hvis man ikke prøver seg noen runder på forhånd.

 

Leste selv til prøven, tok tester et par dager ( 60kr) på nett før jeg tok den, hadde 2 feil av 7 mulige feil på første og eneste forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bare boka og gjorde oppgavene, gikk helt fint. Men man bør ha litt selvdisiplin og det hjelper å være litt skoleflink, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går sikkert helt fint.

Jeg leste igjennom hele boka en gang og svarte litt på spørsmål i den andre boka. Stod fint på teorien. Hadde ikke kjørt bil før engang så oppegående mennesker burde få til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde boken men leste den aldri.

Tok noen tester på nettet, og sto teorien på første forsøk.

 

Om du har tatt mopedlappen slipper du trafikaltgrunnkurs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...