Gå til innhold

Hvorfor har ikke sykehusene 3D UL? Økonomiske eller andre grunner?


Jenny-penny

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Ei venninne av meg fikk på 3D UL tydelig se en klase med cyster på eggstokkene, ei annen andre komplikasjoner som de ikke så på ordinær UL. Dette kan selvfølgelig være pga at hun ene var lenger på vei under 3D.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker vel innvendig UL på gyn.poliklinikk når de skal se etter sånne ting? For å studere barnets utvikling (som er det eneste grunnen fra legens side at de tar UL) klarer de helt fint å se det de trenger - hjerne og hjerte, og ellers resten av kroppen med vanlig UL-apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det var vanleg 3D ul (jm kalla det noko anna), men me fekk sjå 3D bilete av ansiktet til babyen då me var til ordinær ul på Haukeland. Eg spurte kvifor dei ikkje tok meir med den teknikken, men då svara jm at dei ikkje såg så godt det dei skulle sjekke på den måten, så resten av us var med vanleg ul. Og det skjønar eg, for teknikken fekk meir fram overflata på babyen i staden for at ein såg organa inni som ved vanleg ul. Men det var artig å sjå ansiktet, og kjekt med ei jordmor som tok seg god tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 4D på haukeland og fikk samme svar som soleia over her=)) dem ser ikke inn i barnet med 3D/4D da må dem ha den vanlige..og det ser man jo klart sjøl når dem viser i 3D/4D...min lille prinsesse hadde henda foran ansiktet så vi så ikke så mye, men likevel herlig å se litt av nurket som ligger inni magen min=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...