Gå til innhold

fikk dere barnevakt til elstemann når dere fikk nr.2


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er dårlig gjort av meg og sende dattera mi bort noen dager til mamma og pappa så vi kan amme og sove. Men får litt dårlig samvittighet med tanke på snuppa mi.....kan opplyse om at vi kom hjem fra sykehuset i går - onsdag. :))

 

hva synest dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er ikke det dårlig gjort!!

 

Snarer fornuftig gjort, for deg, den nyfødte og datteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..dårlig gjort ok???...er vel bedre at dattera mi har en opplagt mamma som tar seg av henne,en enn mamma som er trøtt sur og kjeftete dagen lang så kan vel ikke helt se at spørsmålet er dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte nettopp på ditt eget spørsmål. Jeg skrev svaret mitt av ironi. Nei selvsagt er det ikke dårlig gjort, men det visste du allerede selv, så hvorfor spør du? Det lurer jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det ikke. Men så hadde mannen min ferie og kunne passe babyen når jeg trengte det eller når jeg syntes det var på tide å leke bare med storebror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe..ok..skjønte ikke det jeg...slik er det når man er trøtt og småsur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nr2 i vår og etter ca 1uke hjemme med han, var eldste borte både det meste av lørdag og det meste av søndagen (han sov hjemme). På hverdagene hadde han hatt korte dager i barnehagen. På søndag kveld når han kom hjem merket vi at han hadde fått for lite tid sammen med oss i løpet av helgen selvom han hadde kost seg veldig der han hadde vært. Etter et par dager merket vi ingenting til det igjen og han har helt sikkert ikke fått noen varige skader av det, men akkurat der og da når vi merket han var sjalu fordi han hadde fått for lite tid med oss, hadde vi veldig dårlig samvittighet. For oss voksne var det veldig godt å få sove litt ekstra og vi var uten tvil mer opplagte når han kom hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke barnevakt til eldste, men hadde jeg fått det hadde jeg takka ja, var noen hektiske uker i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Nei, det gjorde vi ikke. Men jeg hadde ikke behov for det heller. HAn bare sov og sov, spiste 2 ganger på natta, og sov... også sov han litt til, og enda mer. Nesten litt kjedelig :) Så bare greit å ha jentungen hjemme :)

 

Gratulerer med ny baby forresten! :)

 

Og bare takk ja til alt som måtte komme av barnevakt ;) Hadde nr 2 vært som nr 1 hadde jeg definitivt gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du føler for du!

Selv var jeg i tipp-topp form, reiste hjem dagen etter fødselen, å hadde en 2 åring hjemme. Men det gikk veldig fint.

Vi er forskjellige, noen har behov for mer hvile etter en fødsel enn andre, så jeg synes ikke du skal spekulere så mye i hva andre synes, men finne en løsning som passer deg og familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde barnevakt første uka, da tok besteforeldrene seg av søsknene så jeg og babyen fikk ro og fred til å bli litt kjent siden mannen måtte jobbe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vanskelig spørsmål synes jeg, kommer litt an på åssen eldstemann er synes jeg. Jeg hadde ikke gjort det for jeg tror min eldstemann ville følt seg "sendt bort" og mindre viktig. Men en må se an situasjonen og barnet, noen barn synes det er stas å få være på besøk hos andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...