Gå til innhold

Noen som har hatt planlagt keisersnitt og som ble skrevet inn på sykehuset dagen i forveien? Hva gjør man i såfall den dagen man skrives inn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står at jeg får en sprøyte med blodfortynnende og at det inngår en undersøkelse. Og da lurer jeg på, hva slags undersøkelse snakker vi om da?

Også skal jeg få litt info av lege eller jordmor.

 

Noen som kan hjelpe meg med litt om hva jeg kan forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på sykehuset dagen før, jordmor kjente på magen og slikt tok vel 2 secunder omtrent og så fylte jeg i alle papirer, og jeg fikk møte kirurgen, han tok ul for å se hvordan barnet lå.

Jeg fikk valget om jeg ville bli over eller om jeg ville komme tilbake dagen etter. jeg valgte å dra hjem, med meg fikk jeg sprøyten jeg måtte ta på kvelden og klyster som også de ville at skulle tas på kvelden. Og forbud om å spise etter et vist klokkeslett hvor jeg også skulle drikke minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det hørtes jo ikke helt avskrekkende ut da:) Har begynt å grue meg litt av en eller annen grunn. Var redd jordmor skulle "oppi der" å undersøke jeg, skjønner du;)

Greit nok når man er i fødsel liksom, men klarer meg greit uten sånn når man ikke må;)

 

Gikk det greit å ta klyster hjemme på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt inn dagen før, fordi jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning. Da tok de alle slags prøver og jeg fikk info om hva som ville skje dagen etter. Jeg fikk en ul, og telte hjerteslagene på babyen. Jeg fikk dra hjem på kvelden, da alle prøvene var tatt, men jeg fikk hverken sprøyte eller klyster. Møtte opp kl 0800 dagen etter, og gjennomførte et flott keisersnitt 1200. Må si at ventetiden mellom klokken 8 og 12 var det verste med heeele keisersnittet.

 

Ønsker deg lykke til. Det er ikke så skummelt som det høres ut :) Det er en flott opplevelse, og jeg skal gjøre det igjen denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar LinnisR83:)

 

Har hatt et akutt ks, men da var jeg så sliten og groggy at jeg rett og slett ga F i hva de gjorde. Rakk hverken grue meg eller engste meg for noe som helst.

Nå som det er planlagt og skal foregå i rolige former, jo da skal jeg grue meg litt!

 

Åhhhhh, tenk om jeg får ul i morgen!! :D Men man ser vel kanskje ikke så mye når det ligger en fullvokst baby inni der og opptar all plassen;)

 

Men da høres det ikke ut som om jeg trenger å grue meg til noen undersøkelser "oppi der" da! Det er godt:)

 

Men herre som jeg gruer meg til den spinalbedøvelsen og sette kateter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte på ettermiddagen, fikk ul for å sjekke størrelse, leie, osv.

Hadde ctg for å sjekke hjerte, osv. Fikk møte anestesilege som skulle vurdere ang spinalbedøvelsen.

Fikk en blodfortynnende sprøyte der, et klyster med hjem, og beskjed om å barbere meg nedentil (om ikke kunne de gjøre det der)

 

Møtte på sykehuset dagen etter kl.07.30, fikk veneflon, katater, noen piller (ikke spør om hva)

Lillemann var ute 09.04.

Skal igjennom dette igjen om 3 uker, og er spent på hvordan det blir nå... Bytter nemlig sykehus i mellomtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser all har fått ul. Da håper jeg at jeg får det også!

 

Hvordan var det å sette den spinalbedøvelsen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om å sette kateter etter spinalbedøvelsen, og det var helt greit. For det gruet faktisk jeg meg til også, og jeg var så nervøs der jeg lå at de ikke ville sette den der og da, faktisk. Spinalbedøvelsen er helt ok. Den er ikke vondt i det heletatt. Det eneste som var litt ekkelt, var at man ikke hadde kontroll på beina. Jeg kunne ikke røre på de, liksom. Men det gikk ut etter ca 30minutter, så det gikk helt bra.

 

Skjønner godt at du har litt angst for ks, om du hadde haste ks første gangen, men denne gangen blir det myyye enklere for deg, og du får være med hele veien å bestemme hvordan du vil ha det, og ikke minst at du er oppegående når ungen kommer. Jeg tror det går kjempe bra!

 

Lykke til, så masse! Og fortell hvordan det gikk :) Om to dager er du mamma igjen. Du får tenke at det er premien :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bedt å komme kl 10 dagen før. Litt papirmølla, så møte med anestesilegen, litt omvisning, UL for å sjekke hvordan babyen la nøyaktig. Ferdig etter lunsj. Så fikk jeg "perm" og skulle være tilbake før 19.00. Da ventet klyster og litt barbering (jeg hadde tatt det selv, men var visst ikke ordentlig nok)

Operasjon var kl 8 neste morgen, veldig rolig og avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...