Gå til innhold

HVOR MYE BRUKER DERE PÅ FERIER I SOMMER?


Collet :)

Anbefalte innlegg

Bare sånn for å lufte litt, og høre hva dere andre gjør...:

 

HVOR MYE BRUKER DERE PÅ FERIER I SOMMER?

Bruker dere over evne og låner penger, eller oppsparte penger?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Vi har sålang brukt ca 6000 kr for meg og jentungen, på en kiel-tur. Når vi skulle hjem streika bilen til gubben, og igår fikk jeg advokatregning i posten. Så nå blir det med de 6tusen!

 

Vi brukte ikke over evne, helt til disse uforutsette utgiftene kom.... men nå må vi låne for å få det til å gå rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har vi brukt 36 000 kroner på ferie. Men da var vi først i syden en uke i februar med all-inclusive. I juni reiste vi 2 uker til Island.

 

Imorgen reiser vi på hytta, men pengene vi bruker der regner jeg ikke med i feriebudsjettet. Der handler vi bare mat i butikken slik vi likevel hadde gjort hjemme. Eneste er vel at det går en ekstra tank med bensin i tillegg til ferjeutgifter, men det er ikke mer enn en 1000-lapp.

 

Vi bruker ikke over evne. Pengene vi har brukt var satt av til ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del:) Reising er noe vi prioriterer veldig høyt.

 

Vi har vært en tur langt avgårde bare vi voksne, den kostet vel kanskje 50 000 med lommepenger. 2 uker i Sør-Amerika. Det var vanskelig å finne rimelige billetter, skulle besøke noen.

 

Så har mannen vært i Asia med jobb et par uker, men var igjen etterpå som en feriereise, men ikke så store utgifter, kanskje 5000 totalt.

 

Så skal vi to uker til Venezia + Roma med ungene, det blir kanskje totalt 35-40 000 med tur og lommepenger.

 

Så skal jeg 1 mnd til Afrika alene, men det er en studietur, men regner med å bruke maks 30 000 kr med boutgifter, flybilletter, lommepenger og mat mm.

 

Det er ikke alle år vi kan bruke like mye, i år har det vært mer enn vanlig, mye fordi vi fikk sjansen til å dra på den 2-ukers turen bare vi voksne.

 

Vi låner aldri penger til ferie, da ville vi ikke reist:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt masse i år (vært to uker på Mallorca)

 

Men vi har spart, og har selvsagt ikke lånt penger til ferie. Det ville aldri falle meg inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har vi ikke brukt så mye penger på ferie som vi pleier, holder på med oppussing av huset så det tar mye av budsjettet. Har vært bortreist i 3 uker nå, regner med vi har brukt ca 30-35 000,-. Låner aldri penger til ferie, går av lønnskontoen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig glad i å reise og reiser flere ganger til året. I februar/mars var vi i Thailand. Reisen kostet rundt 50 000,- + lommepenger. I mai var på kreta først en uke som kostet oss rundt 5000,- men så oppgraderte vi og ble 5 dager ekstra noe som kostet 20 000,- + lommepenger. Til høsteferien skal vi til kreta igjen og har betalt 25 000,- Så med alle ferier blir det (oooops) 100 000,-

 

Låner ikke penger. Mesteparten har konemor betalt for. Jeg hadde nok bare kommet meg tur men ikke retur fra Thailand engang. Det går forresten fra lønningskontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi brukt ca 30 000,-.

 

Har fortsatt endel igjen av ferien, så kommer til å bruke mer.

 

Det er feriepenger/skattepenger vi bruker.

Hadde aldri tatt opp lån for å feriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det lite ferie.. nettopp avsluttet forholdet til min mann - og reiser bare på en helgetur sammen for lillemanns skyld. En helg i Hunderfossen koster ikke mange kronene :)

MEN har aldri lånt penger til ferie, da får man heller finne på noe morsomt i nærområdet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest datatyven

Har bestillt feriereise og leiebil for lenge siden, for å få det billig. Så det teller vi ikke med ca 5000,- kanskje. Vi bor gratis i svigers sitt hus. Feriepengene har vi satt av slik at vi bare tar ut vanlig lønn også når vi er på tur.

 

Går vi over, finner noe vi vil kjøpe eller lignende tar vi det på kredittkort, og ordner opp når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falle meg inn å låne for å reise på ferie. Da er det mange fine ting man kan gjøre til en billig penge.

 

Vi har hus i St.Maxim så det er fly tur/retur Nice. En av oss kjører alltid nedover, slik at vi har vår egen bil her.

Sykkelturen vi hadde var temmelig billig. Alt av utstyr hadde vi, så merket ikke noe der.

Lovet at vi skal til Mummiland senere, så det blir vel 10 -15 000(?) kanskje.

Så skal vi stikke tilbake til Antarkis igjen. Det er vel ca 100 000 pr. pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 21 000 for fly og hotell 2 uker til "syden".

Brukte 15 000 kr i lommepenger. Så brukte da 36 000 på ferie i år(2 voksne og ett barn)

 

Selve ferien betalte jeg med penger på sparekonto, og lommepengene betalte jeg med skattepenger jeg fikk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt 5000 på tur + litt på mat og sånt der.

 

Resten av de få pengene vi har går til regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite, prioriterer i grunn andre ting akkurat nå siden vi har hus og endel som skal gjøres her som koster. Men har brukt 7000kr så langt i sommer, blir nok 7000kr til, pengene har vi på konto, bruker aldri over evne. Begynt å spare til utenlandstur neste sommer allerede, skal reise i lag med venner som også har barn er plana. Greit å ha en 20 000 på konto da til å feriere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på innenlandsferie i år. Besøkt en park, vært hos venner å så i et stort badeland. Har vel brukt ca. 15000.- hittil. Da bodde vi gratis hos venner, men kjøpte selvsagt både gaver til barna deres å handlet mat, øl, snop osv.

Har tenkt å være hjemme resten av ferien, så regner ikke med å bruke all verden heretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært borte i 2 uker, 1 uke hos svigerforeldre, og det får vi alt, så vi har ikke brukt mer enn 3-4000,- Vi låner aldri, bruker feriepengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært 2 uker i Spain og det kostet ca 52.000,-..

 

Resten av ferien blir en dag i Hunderfossen, Tusenfryd, stranda (forhåpentligvis hvis det blir noen dager med fint vær).

Så går noen tusenlapper til:-)

 

Vi har brukt mannens feriepenger, mine feriepenger har vi spart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke reise så langt i år, jeg har akkurat avsuttet studier og var så heldig å få jobb med en gang..så har ikke egentlig råd til ferie. Vi skal bare korte dagsturer på besøk til noen som bor noen timer unna og til polar zoo. Så skal vi ligge på hotell en helg i tromsø. Regner med vi bruker rundt 4000 kr på ferieaktiviteter i år:) For penger vi har spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig! Holder på med å pusse opp huset. Og vi sparer til en usa tur nåe ungene blir eldre. Så i de neste årene blir det mye telt og besøk turer til famile og venner i feriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har brukt 10 000 i feriepenger. ut over det vi normalt bruker på vanlige dager.

 

men så har vi hatt fri i 6 uker og har 5 ukers ferie igjen.

 

bruker penger jeg har spart, eventuelt skattepengene (de jeg ikke brukte opp på bunad... hehe). kan bruke mer på ferie om vi vil. men har ikke følt behovet enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vel mellom 25 -30.

Var en uke på ferie. Daftø camping, nordsjø camping/bø sommarland, hafjell/lilleputt/hunderfossen.

Bruker feriepenger, bonus og skattpenger på ferie. I år brukte vi opp feriepengene i januar, så det ble bonus og skattpengene som gikk til ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til 2 prinsesser:)

Var 1 uke i syden. Veldig billig tur i utgangspunktet. 9700kr med all mat inkludert. Brukte vel 11000 i lommepenger.

Blir tur til sørlandet og dyrepark nå snart, går vel endel penger der..

Så vurderer vi en uke i syden i september igjen...funnet en tur til 16000 kr med alt inkludert. vi er 2 voksne og 2 barn.

 

Sparepenger og feriepenger.

Låner aldri penger til noe. Hadde aldri reist på ferie da!

Kredittkort bruker vi heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. skjønner vi bruker lite penger på ferie..

Max 10 000 i året vil jeg tro. Men vi drar sjelden på ferie - ferie, er mest og besøker slekt, overnatter hos de eller på hytte. Innom en park, museum eller noe... Bruker ellers mye naturen rundt oss.

 

Da regner jeg ikke med mat, for det må vi ha hjemme også ;)

 

Og så lider jeg av flyskrekk, så de store utenlandsturene blir det liksom ikke. Men skal på bilferie i Mellom-Europa bare ungene blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...