Gå til innhold

Noen som vet når en kan begynne med babybjørn? (bæreselen)


Har 2 jenter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri;) (Kanskje fra 6 uker for å svare på spørsmålet ditt. Barnet bør klare å holde seg ganske strak selv)

Jeg liker å bære i sjal, da kan babyen være nyfødt/prematur og opp til så mange år du vil. Ergonomisk riktig for bærer og barn. Se på tettinntil.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte helsesøster om det da jeg var på nyfødtsamtale og hun mente det var helt ok å bruke fra nyfødt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke begynt å bruke den i det hele tatt, i og med at babyer helst ikke skal sitte i sånne:) Kjøp heller en Manduca eller liknende, som er ergonomisk riktig både for mor og barn:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barnet holder hodet støtt og har sterk nok nakke, men helst ikke i det hele tatt siden det er en elendig bæresele for både foreldrenes rygg og barnets hofter og rygg. Anbefaler ergobæreselen heller, litt mer å sette seg inn i når man skal bruke den, men den er bra både for liten og stor, kan brukes fra nyfødt med nyfødtinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. ikke bare kan den brukes fra første dag, men den kan justeres etterhvert slik at den varer så lenge man orker å bære barnet. Kan fortsatt brukes på 3åringen hvis vi skal gå langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bært alle ungene i Babybjørn fra de var nyfødt....kjøpte meg et sjal men det likte jeg ikke.

Har reist mye med barna og har trengt en sele der man har armene fri og unger sitter trygt og lett kan tas av og på mellom trange flyseter......så noe bærestyr med langereimer og en hel prosses og få av og på det passet ikke for meg........

Har sett noen som bærer større unger i selen Ugla nevner - ser ut som de sitter i spagat på ryggen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser kanskje ut som at barnet sitter i spagat, men det er iallefall bedre det, enn å henge etter skrittet i en BabyBjørn...;) Det er en stor belastning for rygg og hofter for en liten tass, og ikke minst for mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynnte når barna var blitt sterke nok i nakken til å holde opp hodet selv.

Forsøkte både ringslynge og bæresjal først, men fikk det aldri til. Barna fikk helt panikk, mulig vi ikke var flinke nok til prøve om og om igjen, men det elsket babybjørnen så da brukte vi den:)

 

De satt ikke i den i mer enn 20-30 min av gangen da, de kunne sikkert ha sittet der lenger men det turte jeg ikke for ut i fra hva man leser så kan man jo bli krøpling av å sitte i den og av å bære noen i den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte litt sent med babybjørn. Den blir ganske vond når barnet begynner å bli stort. Det finnes noen nyfødt-stramminger på babybjørn for å støtte nakken, så det går fint :) Greit å ikke bruke den for lenge som det sies her. Neste gang kommer jeg til å begynne etter 4-6 uker tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...