Gå til innhold

Jeg vet ikke hvorfor, men det irriterer meg grønn at samboer prater med moren sin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hver eneste dag. Noen ganger er det flere ganger om dagen også. Prater han ikke med henne, så prater han med bestemoren sin(som er mamma nr. 2).

 

Han er 26. Er dette normalt?

 

Det som irriterer meg er vel egentlig ikke det at han prater med henne, men at han forteller absolutt alt vi foretar oss; hvor vi er, hva vi gjør, hvor vi har tenkt å dra, og til og med økonomi og andre private ting.

De har alltid hatt et nært forhold, men nå merker jeg at det begynner å bli FOR nært og det plager meg.. Jeg vil da ikke at svigermor skal til en hver tid vite absolutt alt vi gjør!

 

Det merkeligste er at når han har fortalt noe til moren eller mormoren sin, så ringer de og fortelle det til hverandre, så de hele tiden er "oppdatert".

 

Er det bare jeg som synes dette er creepy?

 

Føler meg som en 15 åring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner til den. det er iriterende. exen min måtte se mora si hverdag, og var ikke han der så ba han dem hjem til oss uten og spørre meg om det var ok med besøk. de dukka opp til en hver tid.. uansett hvor vi var så var deg veeeeeldig viktig og ringe mamma og si hva vi gjorde og hvor vi var. jeg tok det opp med han om det var såååå viktig og se mor si hverdag. han var da 26 og jeg 21 år og tok ett eksempel på at jeg måtte ikke ringe se eller prate med mamma hver eneste dag. nei det måtte ikke han heller det mente han. så det. hele tiden hverdag, til og med innom jobben hennes jo. huff. hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har også en tendens til å være slik. Må konfrontere med sin mor alt det han\vi gjør, har tenkt til å gjøre.

Og har han og jeg bestemt oss for en ting og foreldrene er litt uenige, da er han lett å overtale. Så det blir ofte dem mot meg.

 

Jeg har snakket med ham om det og han var ikke klar over det egentlig, så får vi bare se om det blir forandringer.

 

Nå skal det også sies at jeg elsker han over alt og jeg er veldig glad i svigerfamilien min. Kunne ikke fått noe bedre. Men føler ofte at det blir dem mot meg.

Min familie bor i en annen by og de er redde for å blande seg for mye. Så er litt kontrast. Mine foreldre vet at jeg er veldig selvstendig og respekterer det fult ut.

 

Så mitt tips til deg er å prate med kjæresten din om det, prøv å få ham til å se det fra din side.

 

Vi har noen mammadalter alle tre her ser jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Man føler seg ikke stor når samboer må ringe mamma eller mormor for å fortelle om viktige ting og beslutninger vi har bestemt oss for nei..

 

Det som om at han trenger deres godkjennelse.

 

Synes det er patetisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt voldsomt ut hos deg, samtidig som jeg selv tenker at det er fint å ha god kontakt med familien. Vi, samboeren og jeg er nok litt sånn begge to. Snakker begge med foreldre og søsken flere ganger i uken. Hjelper hverandre med arbeid i hus og hage, treffes til middager og løser hverdagslige (og verdensproblemer) sammen. Samboeren og jeg diskuterer alltid sammen dersom det er noe vi ikke ønsker at familien skal innlemmes i, og respekterer hverandre der.

 

Syns jeg hører så mange historier om familier som ikke har godt forhold til hverandre, og kjenner at det hadde vært mye verre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Det er veldig bra at han har en familie som bryr seg og som er engasjert i hans og vårt liv. Men, det er ikke noe positivt med å måtte forhøre seg med mamma før vi kjøper det og det, eller drar på den og den langturen.

 

Det er da ikke moren sin han er sammen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg så godt.

 

Sambo her er også slik. eller de snakker kansje ikke hver dag, men ofte. eller så snakke de sammen via mld eller facebook eller msn. han er også 26 år. Når vi skulle kjøpe ny bil så var det han og mora som kjørte og så på bilen, jeg hadde kunn sett den på bilder. Gjett om jeg ble sur, trodde jo nå det var meg og sambo som skulle kjøpe bil.

 

Han kan til og med snakke om ting ang ungen vår om hvordan vi burde gjøre det og det før han snakker med meg om det. og det er jo jeg og han som skal oppdra ungen vår. greit og få synspunkter og råd fra andre, men er jo jeg og sambo som skal være enig om regler og slikt.

 

Du burde snakke med han og at enkelte ting er privat og det trenger ikke moren hans eller mormoren hans og vite. Hva om du skulle gå og fortelle private ting om han til fks besteveninna di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...