Gå til innhold

Til dere som har tatt planlagt KS...


Mamma_til_smurfen

Anbefalte innlegg

Hvor lenge før termin har dere tatt det?

 

Har termin 9. januar, skal ha KS (litt tidlig å tenke på dette, men er bare nysgjerrig...), og vil gjerne ha januarbarn... Vet det ikke betyr så mye, men kjedelig å ha bursdag i slutten av desember..

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde først et hastesnitt. 2.mann skulle vært et planlagt ks 1 uke før termin, men ble et planlagt hastesnitt da vannet gikk dagen før jeg skulle ha ks.

 

De ser på når du eventuelt fødte i forhold til termin ved dine andre barn.

Vanligst er visst 7-10 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen ble satt 10 dager før termin, jeg ville gjerne ha det tidligere for jeg hadde født 13 og 17 dager før termin før. På sykehuset her satte de det ganske konsekvent 10 dager før, men om det havnet på en søndag eller helligdag satte de datoen på nærmeste hverdag, altså nærmere termin, ikke lenger fra.

 

Fødselen min startet av seg selv 15 dager før termin da, så det ble hastestnitt klokka halv ti på kvelden istedenfor et planlagt snitt.

 

Vet ikke hvordan du har født i forholt til termin før, men om jeg hadde fått termin 9.januar hadde jeg regnet med et desemberbarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvorfor du skal ha ks og historikk ved eventuelle tidligere fødsler.

Jeg hadde ks av eget valg, tidligere fødsler kom igang på overtid, fikk ks 5 dager før termin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk keisersnitt nøyaktig en uke før termin.

 

Kommer nok an på hvilken grunn du har for keisersnittet tenker jeg. Hører om folk som får 14 dager før termin osv, så...:) Du får nesten høre med dem på sykehuset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt planlagt keisersnitt 12 og 13 dager før termin. Første gangen fikk jeg bestemme datoen selv (fikk velge mandag-fredag, og valgte fredag), andre gangen ble det var den dagen de hadde plass på operasjonslista. Sånn sett tror jeg det er litt tilfeldig hvor mange dager før termin de setter datoen. Men ca 14-7 dager.

Jeg tipper de har god forståelse for at du ønsker deg januarbarn, men de vil nok ikke legge operasjonen til en helligdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlagt ks ble satt til 1 uke før terminen. Skulle ha ks på en mandag, men ble tatt på fredagen før, ved innskrivning. Det gjorde jo til at jeg ikke hadde med fødebag, for jeg skulle bare innskrives og dermed kamera og videokamer osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt planlagte snitt skjedde 10 dager før termin. På a-hus sa legen at de pleier å gjøre det 14 dager før, men at det i noen tilfeller blir litt etter pga bemanning, helligdager eller andre operasjoner som er høyere prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ternin 10.mai. tok ks 30.april. På sykehuset her, tok de ks mandager og onsdager virket det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt keisersnitt,

hadde også termin 9.januar, og ble tatt 29. desember

prøvde å "krangle" meg til å bli tatt enten før jul eller i januar, men neida,

var visst vanskelig med alle helligdagene, og så ville de jo ikke at fødselen skulle starte...

men tror kanskje det er litt forskjell fra sykehus til sykehus hvordan de gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager før termin :) Får håpe du får det tidlig i januar. 1.er vel heller tvilsomt at de har planlagte inngrep på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...