Gå til innhold

Vet ikke om jeg vil dette lenger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fire dager til termin, og jeg har litt panikk-følelse. Formen er mega-dårlig, gruer meg til fødsel. Hvordan blir det å ha tre unger, vi som har det så greit med de to vi har nå! Kjenner at jeg ikke helt vet hva vi går til. Vet at det kommer til å gå fint, men tror alvoret er i ferd med å gå opp for meg... Andre som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig godt igjen... Tenker av og til hva har jeg gjort? :) Har også to fra før. Alt er veldig trygt å greit, men hva nå.. hehe:):) Jeg husker jeg hadde samme følelse når jeg ventet nummer to.. fikk nesten dårlig samvittighet for nummer en.. men det gikk jo kjempe bra og de er kjempe venner!! :)

Fødselen må jeg nesten si at jeg gleder meg til.. er 9 dager over termin og veldig lei!! Går med kynnere som kan være veldig regelmessige og kjennes ut som rier.. også gir de seg igjen etter noen timer.. har gjort det de siste to ukene.. Men de har hørt at fødsel nummer tre kan være litt lur..

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der,jeg og:) Har hatt noen panikk-innlegg her tidligere...akkurat nå har det roet seg litt, men biter tennene sammen innimellom når panikken begynner å gjøre seg gjeldende igjen...

 

Dette er vår 3. og...

 

MEn dere, vi klarer det kjempefint, tror det er naturlig at vi får litt sånne tanker når det nærmer seg, det er jo ikke kjekt å føde men det er utrolig, fantastisk når det er over! OG vet dere, i det samme de små nøstene våre ser på oss og/eller smiler til oss, så lover jeg at alle betenkeligheter er over!!!

 

Vi er fantastisk heldige, vet dere:)

 

Men det er lov å få litt panikk og - vi er ikke overmennesker og har masse hormoner:)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Som om jeg skulle skrevet det selv.

Får helt panikkfølelse. Andre dagen på overtid nå, og jeg gruer meg mer og mer. Får dårlig samvittighet ovenfor de to jeg har fra før, en på 4 år og en på 2,5. Men vet jo at de bare har godt av å være flere søsken.

 

Men hva har jeg gjort??

 

Gruer meg veldig til fødsel, og når jeg prøver å snakke med noen om det får jeg bare høre "dette har du gjort to ganger før, og det kommer til å gå heelt fint!". JA jeg vet jeg har fått det til to ganger før,men jeg gruer meg fordet! Gruer meg skikkelig.

 

Føler jeg bare svartmaler alt, men nå ser det veldig mørkt ut. Og fødselen kan komme når som helst. Håper jeg blir klar når det først starter :)

 

Kine Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Men vi har jo aldri hatt "denne" fødselen før...vi kommer nok til å være mer trygge og rolige rundt babyen når den er født, det er der erfaringen ligger, når det gjelder fødsel så er det jo forskjellig hver gang og vi vet ikke helt hva vi kan vente....men tror og det kan være lettere å svartmale for oss som kanskje husker "toppene" av forrige...

Men så tenker jeg, hadde det virkelig vært så galt, så hadde jeg aldri gjort det igjen! OG jeg husker jeg sa etter første fødsel at dette kan jeg gjøre igjen!!! Sa ikke det etter nr 2 da, men den gikk så utrolig fort!

 

Kine Marie: det går faktisk veldig bra dette, stol på meg:) hehe!! Gleder meg til å lese innlegg fra deg med "jeg har født" og inni står det at alt gikk fantastisk bra og nå er alt koooos!!!

 

Og som du sier selv, det er bare kjekt å være flere søsken!!!Tenk så kjekt å få være en liten gjeng,da!!! de kommer til å ha tette bånde hele livet og kunne være der for hverandre den dagen vi ikke lenger kan stille opp for dem (snufs)...jeg er så glad for å kunne gi mine en liten søster til,veldig takknemlig! MEN, ja-gruer meg til fødsel!!! VI får bite tennene sammen og prøve å sette fokus på det mirakelet det faktisk er å få barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, mange i samme båt ser jeg... Termin i morgen... Håper, selv om jeg gruer meg at det skjer snart. Orker ikke mer tyngde og vann i beina.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lystgass og epidural gjor underverker!! Pesepust har ogsaa god effekt.

Prov aa ikke stress. Det gaar helt sikkert kjempebra og naar det er vel overstaatt er all smerte glemt og det er bare fryd og gammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null panikk lenger. Fødte i forrige uke, og det gikk fint. Sitter nå med verdens herligste tulle, og to stolte storesøstre. Fødsel, ja, det var grusomt vondt, akkurat som jeg husket fra før. Hadde ikke epidural (hadde det de to forrige gangene), og det gjorde nok vondt verre... men når hun var ute var alt glemt!! Gled dere. Etter fem timer med smerte var det over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...