Gå til innhold

Til dere som har hatt en MA eller SA - hvor lang tid tar det

Anbefalte innlegg

Skrevet

før dere får tilbake mensen??

Jeg var på utskrapning på lørdag (10. juli), og gleder meg til mensen kommer.

Og hvor lenge ventet dere med sex?? Har mer sexlyst nå enn jeg har hatt tilsammen de siste fire månedene...... men så får jeg vel ikke lov....? eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å få mens fra 3-6 uker + etter SA/MA, men det er jo også individuelt. Jeg hadde en SA 1.juni og fikk mens tilbake 9.juli, altså nesten 6 uker etter. Sluttet å blø 15 dager etter aborten og hadde sex samme dagen. Jeg tror man avgjør helt selv når man er rede til å ha sex etter en slik hendelse, men legene anbefaler å vente til blødningene har opphørt (dette fikk i allefall jeg beskjed om på sykehuset) pga infeksjonsfare.

Skrevet

Hei Vårbarnet - 1 ma.

Så trist å høre om MAen din. Opplevde det samme i mars, så jeg vet hvor inderlig vondt det er!!

Jeg fikk mensen igjen etter 31 dager. Veldig uventa egentlig, siden jeg har så sinnsyke uregelmessige sykluser. Trodde det skulle ta enda lengre tid! Vi fikk beskjed om å vente med å ha sex to uker etter utskrapingen. Også ventet vi en mensperiode med å prøve igjen.

Masse lykke til!! Krysser fingrene for at vi begge snart har en spire i magen igjen!

Skrevet

Vet hvor trist dette er! Jeg opplevde min MA i april, var da 14 uker...

Jeg har vært utrolig heldig etterpå.

Fikk mensen 28 dager, dvs 4 uker etter utskrapning, hadde EL 14 dager etter det... Ble sååå stolt av at kroppen var så kjapt i rute igjen.

Prøvde ikke noe særlig i 1.pp etter utskrapningen, blødde i nøyaktig 2 uker så jeg giddet ikke å gamble mht infeksjonsfare o.l.

Ble gravid nå i 2.pp:-))))))))))))))

Er 5 uker i dag, og fortsatt i sjokk og vantro. Dagene går så altfor sakte til jeg får sjekket på tidlig UL om alt står bra til.

Lykke til så masse til alle sammen:-)

Skrevet

Så koselig trønderline! Gratulerer med spire! :)

Kan godt tenke meg at dagene går alt for sakte ja.

Har et stooort håp om å bli raskt gravid igjen ;) hehe, jeg har tross alt blitt til på akkurat samme måte selv. Mamma hadde en abort, og max to mnd senere var jeg på vei ;)

jeg skal også få tidlig ultralyd neste gang, ettersom jeg har sagt ifra om smerter og blødninger, men bare fått beskjed om at det var helt normalt. Så neste gang skal jeg få litt bedre oppfølging enn denne gangen. Grugleder meg :)

Skrevet

Her tok det 27 dager før mensen kom igjen etter MA, så rett i rute her også. På infoarket jeg fikk fra sykehuset sto det at vi burde vente 10-14 dager med sex, men jeg hadde ikke utskrapning, bare tabletter.

Lykke til!!

Skrevet

Hei, så trist at du mistet :(

Første gang jeg mistet i MA, var jeg 12 uker på vei med tvillinger - hadde ett elendig svangerskap fra 1 uke før IKM og helt frem til tidlig UL i uke 12, da det ikke var hjerteslag hos noen av fostrene. Fikk utskraping, og fikk da mensen nøyaktig 28 dager etter utskraping. Ble gravid etter første mens, og fikk tidlig UL i uke 10 siden jeg da nettopp hadde vært gjennom en MA. Da var det heller ikke noe hjerteslag tilstede, og siden det var så kort tid etter utskrapingen fikk jeg medikamenter, da fikk jeg tilbake mensen etter 9 uker, blødde i 8 uker og så 4 dager blødningsfri, så fikk jeg mensen, driiiiiiitkjipt å blø i hele 9 uker i ett strekk!!! Måtte bruke nattbind i 4 av ukene (sikkert 8-12 bind pr dag), måtte ta jern + c-vit pga så stort blodtap. Bare tull med syklus etter det og nå er det over 1 år siden siste MA, og jeg er fremdeles ikke gravid :(

Håper det skjer ett mirakel snart, for jeg er fortsatt positiv og jeg kommer ikke til å gi meg før jeg sitter med en ny positiv test i hånden!!! Håper da at spiren vil sitte helt ut, signere en 9 mnd lang leiekontrakt med magen min, hehe :)

Ønsker deg lykke, lykke til da - og så håper jeg at du ikke bruker så lang tid som jeg har brukt til å få nr 2, nå er vi dessverre på tredje sommeren med å prøve på nr 2 :(

God sommer, klem fra

Skrevet

Hei ☆Meg og lille snuppis☆

Jeg har sett deg her inne siden jeg begynte å henge her i juli i fjor. Skulle ønske jeg snart kunne se deg få gode nyheter!!

I går var min første dag heeelt uten blødninger etter utskrapingen. Ikke engang en liten dråpe. Det var godt. Men, vi klarte ikke å holde oss lenger på lørdag.... det ble visst litt sengekos. ;-)

Skrevet

Heisann kjære Vårbarnet.

Husker deg igjen fra tidligere. Så kjedelig at du har mista. Sender deg mange gode klemmer. Håper det går bra med deg.

SÅ lenge du har slutta å blø tror jeg ikke det gjør noe at dere jompa i bingen igjen.

Mange klemmer fra

Skrevet

Jeg var til UL på mandag og da ble det oppdaget tvillinger som hadde lik lengde tilsvarende de ukene jeg mente jeg var i ihht min siste mens. Dessverre fant de ingen hjertelyd. Fikk ikke utskrapning. Fikk beskjed om at de ikke gjorde det før de hadde tatt en cytotec-kur. Tok den i går. GRUSOMT! Mye kramper men lite blod, så nå frykter jeg at jeg må igjennom det en gang til. Ser det er mange her inne som må gjøre det flere ganger -selv med et foster- og siden jeg har to så må jeg vel nok det! Er så irriterende, for når det først har gått slik så vil jeg ha det overstått. Skulle egentlig reise til syden nå lørdag som kommer, men den måtte vi bare avbestille i dag, så det her går jo utover ferien min og!

I tillegg var jeg ikke noe begeistrert for de legene som jeg måtte ha med å gjøre på sykehuset (var to medisinstudenter med lisens, hvor jeg viste godt hvem hun ene var fordi jeg har studert med henne (dvs hun strøk på en del eksamener og ble satt ned noen år). Klarte ikke å ta henne seriøst i det hele tatt....og jeg vet at hun kjente meg igjen selv om vi begge latet som vi ikke kjente til hverandre.

Skrevet

Så leit Vår lille planlagte baby!

Jeg fikk cytotec tabletter som jeg skulle ta kvelden før utskrapingen. Fikk litt kramper på kvelden, men kjente ikke annet enn den "jeg gruer meg-klumpen" i magen om natten. Dagen etter fikk jeg bare mer og mer kramper jo nærmere vi kom sykehuset. Jeg husker jeg sa til mannen min at det hadde bare vært koselig å ha så vondt hadde det vært en fødsel som var i gang, men ettersom det var utskraping vi var på vei til så syns jeg det var greit å jamre meg.... Det var vondt! Men kom ikke noe særlig blod, annet enn de få gangene jeg var på do.

Hadde du leger å snakke med på sykehuset?? så heldig du var a..... ;)

jeg har ikke sett snurten av en lege annet enn han som sa navnet sitt og "du skal ha en utskraping ikke sant??" like før jeg sovna inn i narkosen. Det var den eneste legen jeg "snakket" med så lenge jeg lå inne. hehe.

Jeg skjønner godt at du vil ha det overstått. Jeg gråt mye den dagen vi fikk vite at det ikke var noe liv, bare en sammenfalt fostersekk som antakeligvis hadde vært sånn et par måneder. Men dagen etter, da jeg lå på sykehuset og ventet var ting egentlig ganske greit. Da gleda jeg meg til å komme hjem igjen og telle dager til vi kan begynne på ny.

Carina: husker deg også :) Koselig å se kjente navn - skjønt vi skulle jo heller vært inne på et annet forum ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...