Gå til innhold

Spm ang mme og reaksjoner i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir mme, har dere merket forskjellige reaksjoner hos barnet ift magevondt med de ulike typene mme?

Har en på to uker, pumper og gir morsmelk, men gir mme innimellom.

Har gitt ferdigbokser med nan ettersom det er så sjelden, og det gikk fint i forrige uke. Nå har jeg prøvd hipp på kvelden, og et nan-måltid midt på dagen dagen etter. Kvelden var preget av mye magevondt og trykking, litt fastere bæsj enn vanlig.

Noen med erfaring? Hvor lang tid bruker mme gjennom systemet i forhold til morsmelk?

Det KAN ha vært noe jeg spiste, men skjønner ikke hva ettersom kostholdet mitt er ganske likt fra dag til dag,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får babyen magevondt av mme´en, kan det være lurt å prøve noe annet! Mme kan gjøre ting litt tregere, men får man MME skal man også bæsje minst en gang daglig:)

Jeg hadde en baby hvor NAN gikk veldig bra en periode, etterhvert måtte vi begynnte med litt malt i melken (prøv det og!) for han hadde litt hard mage. Han ble bedre, men etterhvert ble bæsjen veldig bløt av malten - men magen var veldig vond! Til slutt måtte vi prøve noe annet, så vi gikk over på Collett - og magen hans endret seg på dagen! Han hadde ikke mer magevondt, og har ikke hatt det på fire mnd. minst nå! Hadde en uke vi måtte bruke Hipp fordi ingen butikker hadde Collett, da gulpa han HELE Tiden i en uke, gikk tilbake på Collett da vi endelig fikk kjøpt det og det har gått supert siden :)

Skrevet

Takk for svar :-)

Flere erfaringer??

Skrevet

NAN kan være litt tøffere på magen enn foreksempel Collette. Yngste bare kastet opp av NAN og ble rådet til å prøve den de har på apoteket (H1N2? Husker ikke helt riktig navn!)

Skrevet

Mme er "hardere" for magen enn morsmelk, og ofte sjeldnere avføring enn barn som bare får morsmelk.

Mener å ha lest noe om at mme er tilsatt høyere mengde av næringsstoffene for å dekke barns ulike behov og fordi opptaket er dårligere enn hvis de får morsmelk, og derfor hardere for magen.

Babyen min har stort sett fått mme fra fødselen av (+ litt pumpet morsmelk). Det var mye luft i magen og avføring ca annenhver dag (hard). Vi prøvde å bytte mellom de ulike merkene og endte med å bytte fra NAN til Hipp. Resultatet var litt mindre luft og mindre gulping. Etterhvert gikk det over av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...