Gå til innhold

Hva gjør jeg med kroppen min???

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg gir opp! Nå har jeg slitt med ryggplager i maaange år. Eneste som trigger det, er jobbing. Er på 2.ferieuka mi nå, og har ikke så mye som en bitteliten smerte i ryggen. Ingenting! (med mindre jeg har sovi skeivt, men det kan vi jo alle få)

Men så er det hofta da. Som har blitt ødelagt etter 2 svangerskap. Jeg har så vondt, så vondt!! Har vært hos naprapat 6 ganger, og fortsatt så smeller det til og gjør dritvondt. Jeg har ikke råd til å bruke 450 kr i uka på behandling!

Går til kiropraktor også, men det låser seg etter hver gang. Har prøvd manuellterapaut, uten hell.

Har fått henvisning til fysioterapi (pga ryggen) men har ikke noe tro på det heller (har prøvd det før)

Så hva gjør jeg??? Nå er jeg på 4.dagen, i ferien, hvor jeg igrunn ikke er så veldig god i beinet. Det gjør vondt, jeg kan ikke sitte, gå, stå eller noe uten smerter. Ingenting hjelper!!!

Frustrert!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med healing? Det hadde jeg egentlig ingen tro på, men da verken fysioterapeut, kiropraktor eller naprapat kunne hjelpe på mine smerter fant jeg ut at jeg ikke hadde noe å tape... Jeg har nesten ikke vondt i det hele tatt lenger. Og da bryr jeg meg egentlig fint lite om det er psykisk virkning eller fysisk virkning. Smerten er borte og jeg har det bra. :)

Og igrunn så er det utrolig avslappende. Først en session med healing og så en god kopp te og sladder med hun som gjør det. Helt perfekt! :D

Skrevet

Har ei hofte som gjør vondt i perioder. Kan ikke ligge på siden med den hoften nede,- og bør ha noe mellom bena når jeg ligger på den andre siden.

Og kjenner det skikkelig i perioder, en jevn "Murring" Hele tiden som er mer "slitsom" enn skikkelig vond..Huff, vet ikke hvordan jeg skal forklare det..Ikke stikkende smerter, men mer sånn skikkelig mensvondt.....Hmm,ja,ja..

I perioder er det veldig vondt og jogge, det beste er og jogge mye oppover (ikke like mye "trykk"/støtbelastning på ledd, mer ren og skjær muskelarbeid) Kan jobbe meg opp lange, bratte bakker, til lår og legger gråter av smerte, men da kjenner jeg INGENTING i hofta..Og kan virke prevantivt for smerter noen dager..

I andre perioder kjenner jeg ikke noe uansett...

Nå har jeg i en periode trent 30days..Med en del styrke trening til hodter/rumpe/lår, og i alle tre joggeturer etter jeg startet har jeg ikke kjent ANTYDNING til hoftesmerter..Virker som økt muskelstyrke kan hjelpe på leddsmerter. Det stabiliserer nok en del, samt at det avlaster for mye av trykket leddene må klare alene om man ikke har nok muskelstyrke...Har liksom vært litt tilbakeholden med styrketrening for området som gjorde vondt, men for MEG virket det..Og styrketrening uten "støt"-belastning gjorde heller ikke vondt under utøvelse....ELler, da det gjorde vondt, ble det ikke verre under øvelsens.

Kan det være noe og prøve? Trene opp styrke i kjernemuskulatur og opparbeide større styrke og muskelmasse i rumpe og lår? Bare som et lite tips....Det er sjelden samme "Kur" for alle sammen, men kan være verdt og prøve?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Trening er absolutt verdt å prøve! Problemet er bare at jeg har fått streng beskjed av naprapaten min om at jeg skal IKKE jogge, absolutt ikke overhodet. Jeg kan gå tur, sålenge det ikke gjør vondt før, mens og etter gåturen. Så da står jeg igjen med å ligge på sofaen....

Når jeg jogger får jeg hodepine pga nakken, så det er heller ikke så veldig ålreit. Sist jeg var ute å jogga måtte jeg jogge med hodet ned mot brystet, om du skjønner, for ikke å ha så sinnsvake smerter. Da lå jeg med hodepine i et døgn etterpå, ingenting tok det. Det er følgelig pga nakke og rygg da, ikke bare pur hodepine...

Men ja, jeg vil så gjerne trene! Ikke bare for hofta, men for alt det er godt for!

Skrevet

Har du prøvd osteopat?

Min osteopat kurerte min vonde rygg, jeg hadde også store smerter og låsninger pga svangerskap. Nå kan jeg fremdeles kjenne at det lugger litt bak der, men det tror jeg faktisk at trening av grunnmuskulatur kan hjelpe, nå når problemene bak der er fiksa:)

Anbefaler deg å prøve.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er vel det eneste jeg ikke har prøvd! :) Naboen går til osteopat, men hun blir bare verre av det. Har gått sikkert 8 ganger nå, uten hell...

Men jeg kan jo finne en annen en, som kanskje er litt bedre :)

Skrevet

Jeg mente IKKE jogging..:o) Sorry dårlig formulering altså :o).Der blir jeg jo verre om jeg har vondt..Men styrketrenign uten "hopp og sprett" som belaster ledd for mye? Med fokus på rumpe/lårområdet?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, åja :o) Da er jeg med!

Ja, jeg bør absolutt prøve det. Og jeg har mulighet til å trene en plass de har apparater beregnet på "sånne som meg", og det helt gratis. Så det er jo bare å kaste seg på! :)

Skrevet

Men vær forsiktig da :o) Vil ikke ha på meg og ha "ødelagt" deg altså...

Men som sagt, jeg TROR at generelt sterkere muskler har gjort at min hofte er blitt bedre.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, nei du skal slippe å få skylda for det gitt ;o)

Men takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...