Gå til innhold

Hormonspiral+gravid = ?ikke sant?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hormonspiral og har hatt det i 4 1/2 år, har da hatt mensen HVER mnd (4-6 uker mellom hver gang). Har da blødd litt i 4-8 dager.

Nå har jeg ikke hatt blødninger siden midten av mai, og da kun bittelitt på papiret når jeg tørket meg, og ikke noe mer.

Jeg har vært småkvalm over en periode, klarte feks ikke å ta fjøsstellet pga lukta, selv om jeg er vant med lukta da jeg har fjøsstellet 2-3 dager i uka.

Var ute på byen for ca 1 mnd siden, jeg har aldri blitt dårlig når jeg har drukket, selv om jeg sjelden drikker, drakk da bare litt, men ble skikkelig dårlig, og måtte hjem nesten med en gang.

 

"Alle" i rundt meg spør om jeg er gravid, og da begynner jeg jo å tenke litt på det selv....meeeen man kan vel ikke bli gravid med hormonspiral? Og man merker vel om man evt mister den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ett resultat av mammas manglende funksjon med harmonspiral:) så det er nok mulig... Jeg har hatt harmonspiral i 3 år, og har bare bittelitt "mensen" (bare litt på papiret som du skriver), men det har jeg hatt hele tiden. Høres jo rart ut om du har hatt vanlig mens i 4,5 år, så er den plutselig borte? Hm... jeg ville nok tatt en test:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta en test for å få svaret.

 

Jeg kjenner en som ble gravid med spiral, men sjansen for at det skal gå bra er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner faktisk 3 stk som ble gravide på hormonspiral, den ene fikk faktisk tvillinger. Så det går ann ja.

 

Løp og kjøp test (og oppdater her da.) Nyskjerrig vettu ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det derfor du antok at jeg var 17 år, fordi jeg skrev harmonspiral?? HORMONSPIRAL!!! Dere skjønte sikkert hva jeg mente... herregud, skaff dere et liv a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev jo at hun ble til fordi morens hormomspiral ikke fungerte og siden hormonspiralen ble introdusert i 1993 så kan hun jo ikke være mer enn 17 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen hadde sikkert kobberspiral, det var veldig vanlig før og det ble mamaen min også gravid med. Det er nesten 30 år siden!

 

Skal ikke en hormonspiral byttes ca hvert 5.år? Hvis du har hatt den i 4,5 år kan den ha gått "tom for" hormoner?

 

Hormonspiralen er 99,5% sikker, så det er faktisk noen ytterst få som blir gravide på den. Ville absolutt tatt en test var jeg deg, om du er gravid trenger du ekstra oppfølging pga spiralen, de vil antagelig prøve å fjerne den uten å fremprovosere en abort.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det moren din ble gravid på var kobberspiral og den er det veldig mange som blir gravid med. Hormonspiral derimot er det veldig uvanlig å bli gravid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at hvis man plutselig får mer blødninger når det nærmer seg 5 år så bør man bytte fordi det er et tegn på at spiralen begynner å bli "oppbrukt". Så ta en test du HI for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her

 

Tusen takk for svarene :)

Har ikke tatt noe test, men tenker jeg kanskje gjør det i morgen, men jeg vet ikke om jeg vil vite resultatet :-p

Har vært gravid tre ganger (har to barn da, tatt en abort), rart med det men alle gangene så tok jeg først en test for jeg trodde jeg var gravid som var negative, også under ett halvt år etter det så ble jeg gravid, og da uplanlagt. Og for noen mnd siden (husker ikke akkurat hvor lenge siden) så tok jeg en test som var negativ, hadde da så sinnsykt bekkenløsning som gjorde at jeg fikk beskjed om å teste meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor ble gravid med søsteren min på hormonspiral. da var hun 45 år gammel og trodde bare hun var kommet i overgangsalderen hehehe... har nå verdens smarteste og deiligste og talentfulle søster på 7 år <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet "alle" skulle si at NEI det går ikke an :P

Hehe...er ikke såååå krise om det blir en baby nå, men det "beste" hadde vært etter at samboeren er ferdig på skolen om 2 år ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...