Gå til innhold

Hvordan gå fram ved bleieslutt, gutten vår ble så forstoppet fordi han ikke ville bæsje på do :-(


Spirevipp med go`gutten

Anbefalte innlegg

Gutten vår er 2,5 år, og sist fredag sa han stolt at nå hadde han sluttet med bleie! Det var jo greit, for vi har øvd lenge på at an skal gå på do. Han har vært flink til å tisse på do, men bæsje vil han ikke.

Vanligvis kan det gå flere dager mellom hver gang han bæsjer, så vi reagerte ikke på at han ikke hadde bæsjet på ett par dager sist helg, før han tydelig hadde vondt i magen og gråt fordi han ikke fikk til å bæsje.

Heldigvis fikk han det ut dagen etter, og siden har han brukt bleie for vi er så redde for at han skal bli forstoppet igjen.

 

Hvordan skal vi få han til å slutte med bleie hvis han driver og holder seg når han må bæsje? Må vi bare utsette det en stund til da?

Det er sikkert flere her som har opplevd dette, tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lot jentungen bæsje i bleien og så tok vi den av med en gang etterpå. Bæsja sikkert i bleie i 2 mnd etter at hun "slutta". Tok det gradvis. Funka fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi må jobbe litt for å få han til å si ifra når han vil ha på bleie, han sier ingen ting når han må bæsje. Usj, hadde håpet han klarte å slutte nå i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme som førstnevnte.

Fikk ha på seg bleie da de skulle bæsje. Dørstokkmila til å bæsje på do kan være lang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat samme problem og datteren vår fyller snart 4.... Vi foreldrene er veldig klare for å bli kvitt bleiene snart! Hun går uten bleie hele dagen, går sslv på do og tisser, men bruker fortsatt nattbleie. Når vi tar på den på kvelden kommer det nesten alltid bæsj. Vi oppfordrer til å sitte på do før hun får på bleia, men hun vil ikke. De fineste premier hjelper ikke heller. Tror hun gjerne vil, men hun synes det er lettest å stå å bæsje sier hun... Hun har vært mye forstoppet etter at vi sluttet med bleie på dagen. Både i bhg og hjemme har hun fått beskjed om å si fra hvis hun trenger en bleie på dagen, men jeg tror det er et lite nederlag for henne, så det er sjelden hun ber om det. Vi er også rådville på hvordan vi skal komme videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som nevnt over her: på med bleia når mini skulle bæsje.. Etterhvert lokket vi med "bæsjepremier" til store gutter som kunne bæsje på do..

Holdt vel på et par-tre mnd før det var på plass.

Nattbleia forsvant samtidig med dagbleia her i huset. Det har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg tror kanskje han tok poenget selv i dag. Vi har lagt til rette med ring på toalettet og en liten krakk forran, så han kan gå på do når han selv vil.

I ettermiddag gikk han rundt i bare t-skjorta, så gikk han plutselig på do, og etter en liten stund ropte han "mamma, jeg har bæsjet!"

Ble helt paff jeg, men jammen hadde ikke gutten gjort kontorarbeidet på do :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...