Gå til innhold

ang høy utdannelse vs lav utdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere av mine venner holder på med høyere utdannelser nå.

Flere av mine venner er også allerede ferdig utdannet med en lavere utdannelse, og "etablert" med samboer.

Er det flere av meg som har lagt merke til at mennesker som velger lavere utdannelse, også er litt mer opptatt av seg selv? Litt vanskelig å forklare..

De venninnene av meg som satser på høy utdannelse har reist verden rundt, og er godt likt og blablabla. De er ikke så nøye med utseende lenger, og sjelden ser jeg noen av dem med sminke eller stram singlett lenger. Og det var de som var verst i tenårene..

Venninnene med lavere utdannelse har samboer, er fornøyd med livet sitt og har slått seg til ro på en helt annen måte enn de andre. De er opptatt av klær og mote på en helt annen måte enn de andre venninnene.

Du ser jo feks sjelden en advokat eller psykolog med silikonpupper. Eller en lege med brunkrem-fjes. Skjønner dere hva jeg mener?

De med høyere utdannelse bryr seg ikke om slikt "småtteri", og jeg synes de virker så "mye bedre enn alle andre"..

"Se, jeg har kjøpt ei ny dongeribukse på Vero Moda. Stilig, ikke sant?"

- so what? Jeg er nettopp kommet hjem fra USA, og DET skulle du ha opplevd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og for å legge til: de med lavere utdannelse har lettere for å kose seg og nyte de pengene og det livet de har.

Trenger liksom ikke fly til Australia for å ha en fin opplevelse..

Skrevet

Tja, synest nå ofte det er omvendt jeg.

Høyre utdannede er mer selvopptatt, mer opptatt av utseende, men også med sunnhet enn lavere utdannede.

Og hva vet vi om leger og advokater har silikonpupper? Det vises jo ikke akuratt utenpå klærne.

Men jeg tror egentlig alt handler om hvor bra du har det med deg selv og omgivelsene, og hvordan livssituasjonen din er. Er man samboer/gift og har ett eller flere barn, så får man ofte andre verdier enn det en hadde før. Det er jo naturlig.

Skrevet

Men saken er jo at det gjerne er de som har noen barn, men ingen utdanning som er hysterisk opptatt av utseende, innredning, statussymboler osv.

Skrevet

Jeg kan egentlig skjønne de som har ingen utdannelse, men barn, som hele tiden må ha et pent ytre, moderne og koselig hjem osv.

For hvordan tenkes det ikke om en alenemor uten utdannelse?

De vil jo gjerne vise at selv uten utdannelse, så har de faktisk noe i livet; barna. De har lykke og de er tilfredse.

Hvis jeg hadde vært alenemor, så tror jeg at jeg selv hadde kommet til å vært mer opptatt av utseende og hjem. Jeg vil jo ikke ha den komplette "alenemor og uten utdannelse"-statusen.

Skrevet

Kan det ha noe med hvor vi bor i landet?

For jeg ser hvirkelig ikke det her hvor jeg bor.

Skrevet

Dette er det dummeste utsagnet jeg har lest her inne til nå. Og det stemmer ikke på noen jeg kjenner. I min omgangskrets finnes mennesker både med høy,lav og ingen utdanning.Ingen er spesiellt opptatt av utseende eller interiør. Alle har familie,jobb og eier egen bolig.

Men vi er passert 30 da,vet ikke om de du mener er yngre HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...