meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Bilen må på service + sjekke ut en skummel lyd. Og nå fant vi ut hvor dyrt bare servicen er. Vi går i 0 hver måned før uforutsette utgifter og før minstejenta begynner i barnehage. Æsj. Jeg blir så stressa av mangel på penger. (ja, jeg vet man burde planlegge bedre og at man ikke burde være i en situasjon der man står med bare en inntekt. Men når man er det og ikke har noen andre løsninger enn å søke jobber for harde livet så er det bare sånn det er. )
2søtesmåh Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Man får "henge med " så godt man kan,- SÅ dukker nok jobben opp etterhvert. Man greier det utroligste...Man kan aldri få nok,- såfremt man ikke oppnår ENORMT med økt inntekt... Men det "skumle" er at mer penger inn, gir mer penger ut..I fjor fikk jeg "min tittel",- noe som medføret 2000 mer utbetalt i månden..Før den tid gikk vi i "Null" hver måned..Noen gang i pluss, andre gang i m inus, sånn summa, summarum i null:o) Og med 2000 ekstra ville viALLTID kunen spare HVER måned.... Men de 2000 ekstra MERKES jo ikke en gang jo..SKulle være fornuftig og spare 2000 på egen konto hver måned, men første lønn så var det 5 bursdager(!!!!) og vi ramlet over et supertilbud på hekkeplanter (vi var midt oppi opparbeiding av hage) og vi havnet på minus. Neste måned begyne jeg julegaveinnkjøp (var september), i november atter 6!!! bursdager og mer juleinnkjøp, og desember vet jo alle hvordan er..SÅ var det januar,- og da kommer "alle regninger" og med superstrømregninger for jan/feb og mars/april så var vi i april i år, og ennå ikke "merket" noe til de 2000 ekstre ) FOr da kom jo feriebestillinger, vi skal male hus og hagen er fortsatt under opparbeiding, begge biler må EU-godkjennes og kostes på over 10 000 til sammen.....Det er ALLTID noe, og man får aldri "Pustet ut", på en måte..Skjønner hvordan dere har det.. Vi har jo to inntekter, er ikke det, men man lever derette.Vi er sparsommer og fornuftige og har ikke noe økonomsike problem...Langt derifra,- men likviditeten er litt dårlig i perioder...Og man må alltid spinke og spare, også ramler det "uforutsette" utgifter ned i hodet på en, før man rekker og "kose seg" med det man sparer.....Noen gang skulle jeg ønske jeg var mer impulsiv og bare unnet meg og OSS litt mer "tull"..Fått litt mer glede ut av pengene, men fornuften stopper.... Lykke til...Blir bedre med jobbtilbud når høsten starter igjen....Somerferie og rundt juletider (litt før/etter) er den dårligste tiden og søke på jobb..Fa de ansvarlige ofte har ferie, og nyansettesler skjer utenom den tid:o)
Ugl@ Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Spørs om du må utvide rekkeviden din i forhold til jobbsøket. Nå vet jeg ikke om du har fysiske begrensninger, men hva med vaskejobber, pleieassistent ol? Kassajobber? Budjobber? I nøden spiser selv fanden fluer sies det jo. Må man få inn penger så må man bruke alle muligheter og snu alle steiner en periode. Har selv stått på fiskebrygge og pakket makrell, renset kråkeboller osv for å få inn penger en tøff periode, var faktisk greit betalt også.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2010 ja, og typer jobber jeg søker blir jo utvidet etter som tiden går her. Og når sparepengen våre tar slutt. Bare så typisk at når vi ikke har penger så skal bilen trenge ting og tang. dere vet sikkert hva jeg mener.
Bulikuli Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Med fare for å virke frekk, så skulle jeg også skrive som Ugl@, bør du kanskje senke dine jobbkrav litt. Alle får faktisk jobb hvis de virkelig vil. Kan jo fortelle litt om min historie. Jeg er høyskoleutdannet uten særlig jobberfaring. Som hjemmeværende over flere, har jeg hatt store problemer med å få en jobb jeg kvalifiserer til. Det er noe med å senke kravene litt for å få en for "innenfor". En venninne ringte en dag i april for å høre om jeg kunne være vikar i barnehagen hun jobber i. Jeg har jobbet hver dag siden. Nå fikk jeg tilbud om en kontorstilling jeg kvalifiserer for i kommunen, og det uten å søke, men fordi jeg har gort en meget god jobb i barnehagen og samtidig vært klar på at jeg ønsker en jobb med mer utfordringer og noe jeg kvalifiserer for. Arbeidsgivere ser nødvendigvis ikke på hvilken arbeidserfaring du har, men på om du har hatt en jobb du har holdt på den siste tiden + en god referanse. Mitt råd er, søk alle mulige jobber, for så å få en god referanse, for deretter å søke nye jobber du kvalifiserer til. Det ser mye bedre ut på cvn med en jobb man er overkvalifisert for enn ingen jobb. Lykke, lykke til vet selv hvor vanskelig det er å være jobbsøker uten å få napp.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2010 He he, dette var som sagt en frustrasjonsutblåsning. Og når jenta mi er godt plassert i barnehagen om noen uker så skal jeg jo gjøre alt det der. i tillegg til alt det jeg søker allerede. Men kan ikke slippe ting på dagen uten bhgplassen på plass.
Gjest Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Forstår godt din frustrasjon,har vært i lignende situasjon etter jeg fikk jenta mi for snart fire år siden.Men det ordner seg nok etterhvert,når du får henne i barnehagen er det bare å få skaffet seg en jobb så kan du søke på det du vil og det du er kvalifisert for etterhvert:) Jeg skal forlenge permisjonen min og gå uten lønn hvertfall frem til nyttår.Må si jeg både gruer og gleder meg.. Har ikke barnehage til minsten og mannen reiser mye så er ikke så lett å få det til å gå opp med barnepass så det er den beste løsningen for oss nå.Vi har regnet på det og skal klare det økonomisk siden mannen kan jobbe i et annet firma i tillegg til offshore jobben. Men liker jo best å ha inntekt selv så får se hvor lenge jeg klarer å gå uten:)
Gjest datatyven Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Det går jo an å kjøpe et oljefilter og en dunk med motorolje selv, og ta oljeskift. Se over dekk, og sjekke at det er vann på bilen, og alle disse tingene som skal gjøres. Gå rundt å se til at alle lyspærene funker etc. Vi har en bil vi har hatt fra ny, og har hatt service en gang. Aldri mere, det var så dyrt og så mye vås på den fakturaen at det var helt enormt. Skifte pollenfilter i klimaanlegget ol, er gjerne ikke noe man trenger å gjøre om man heller bør fikse en skummel ulyd. Har man dårlig råd må man prioritere etter beste evne. Så får man kanskje litt bedre råd etterhvert :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2010 Vi har null peil på bil noen av oss (jeg kan ikke kjøre en gang), så er nok ikke så smart å prøve å sjekke dette selv... Og den lyden er litt ekkel da.. Vi vet ikke hvordan vi skal gjøre noe av det du nevnte. Blæ. kanskje mannen vet litt, men jeg vet hvertfall ikke. Jeg tror vi må innse våre begrensninger når det kommer til bil altså. He he.
Gjest datatyven Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 Du kan sikkert google hva som skal gjøres med din bil ved neste service. Så kan du plukke ut det som er viktig og nødvendig. Oljeskift er viktig, men man kan ofte dra det lengre ut på km enn det som anbefales. Da kan det godt mulig utsettes noen måneder eller muligens 5-10 tusen km. Eller noenmåneder. Skifte av registerreim om dere har det på bilen deres er helt absolut nødvendig, om den ryker blir reparasjonen kjempesvær. Så kan dere bestille akkurat den jobben gjort. Bare ut av interesse hva må dere betale for en service?
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. juli 2010 Ja, dipsy, håper det gjør det:) Satser på det:) Ja, jeg liker best å ha inntekt og kunne sette av penger til å ha i bakhånd og slikt selv.
Bettybu Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 Tips: Dere klarer iallefall å fylle på vann, de tar seg godt betalt for dyrt "service-vann."
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2010 He he, jeg skal si ifra til han som skal kunne noe om bil...
Mage Mi Sa Jo Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 vet hvordan det er og jeg føler med deg. krysser fingrene for at du får deg en bra jobb snart.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. juli 2010 Takk:) Jeg gjør mitt beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå