Gå til innhold

Er folk som kjøper klær på supersalg midre inteligente??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

når en tskjorte koster ti kr, må det jo skurre et sted i bakhodet at dette må være noe muffens.

Mest sansynlig har små kinesiske barn sotte i flerfoldige døgn for et par kroner for å lage disse tskjortene. Men bryr de seg, neida, salg er salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det blir jo det samme om du kjøper t-skjorta til full pris eller på salg da.

 

Skal man unngå å kjøpe klær som er laget av barn, må man kjøpe hos forhandlere som garanterer at dette ikke skjer. F.eks cottonchild og nøstebarn.

Og ja, da koster gjerne klærne mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud... Man er jo faktisk SMART om man kjøper ting på salg istedenfor å fly til butikken når det kommer ut fullpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om man handler fra merker som benytter seg av barnearbeidere så er man mindre bevist - ikke mindre inteligent!

 

Salg er en bra ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns maset om barnearb er litt volsdomt, samt satt ut v perspektiv!!

Jeg har vært ute i verden å reist, og sett både barnearbeid fra Europa, og det arbeidet de faktisk tar seg til om de ikke jobber i fabrikker...

 

Reiste i Asia i fjor, og var da i føere land der det var tydelig prostituasjon av små barn, samt andre veeeldig uheldige jobber. Tigging som fører til kidnapping, der unger går ute hele natten for å samle penger til familien sin.

Så hva er egentlig så innamri galt da, men at de har denne jobben, der de jobber dagtid,og da gjerne etter skole, tjener faste penger, og slipper unna prostitusjon, salg av barn, samt annet.... DE KOMMER UANSETT TIL Å GJØRE HVA SOM HELST FOR Å SKAFFE PENGER!!!!

 

Er der bare meg som IKKE er i mot dette??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg 19:27. Alternativet til barnearbeid på fabrikker i disse landene er mye, mye verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med deg 19:27.

 

Har bodd i Thailand og har sett mye barneprostitusjon, både små gutter og jenter :( Jobbe på en fabrikk eller som selger av noe er mye bedre !

 

Til og med på barnehjemmet jeg jobbet ,måtte de litt eldre barna ut og selge ting de lagde på barnehjemmet/få donasjoner pga at barnehjemmet ikke fikk penger av staten og var avhengig av donasjoner/salg.

 

Mye bedre for disse barna og gjøre det og få mat, klær, skolegang enn å bo på gata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...