Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 de vet jo de ikke har godt av det, men likevel trøkker de det i seg. Utrolig hvor mye det norske samfunnet bruker på støtte og hjelp til overvektige
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Det med kosthold som med røyking; de med høyere utdanning har et sunnere kosthold enn de med lav utdanning. Så til en viss grad har du rett :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 En stor norsk kostundersøkelse (norkost) fra 1997 viser følgende: Det er store forskjeller i kostholdets sammensetning mellom ulike grupper i befolkningen. De med høyere utdanning og høyere sosioøkonomisk status hadde et noe sunnere kosthold sammenliknet med de med lav utdanning og lavere sosoiøkonomisk status. Det var også forskjeller i kostholdet mellom de som hadde "sunne vaner" (mosjon, ikke-røyker) og de som hadde "mindre sunne vaner" (ikke mosjon, røyker).
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 skjedd mye siden 1997 vennen, er tross allt et tiår siden++
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Ser du har enda et innlegg her ;-) Du følte deg virkelig truffet av røykeinnlegget!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 egentlig ikke truffet. Men mener at slikt ikke har med intelligens å gjøre. Bare lei av at dette samfunnet kaller folk som ikke er som alle andre uintelligente og dumme
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Ja, det har du rett i. Det som er skjedd er at disse tendensene er blitt enda klarere. Stadig færre i de "høyere sosiale lag" (dvs høyere utdanning og høyere inntekt) røyker, mens det fortsatt er omtrent like mange i de lavere lag som gjøre det og det samme gjelder kosthold. Bedringen i kostholdet er langt mindre blant de med lav utdanning og lav inntekt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er ikke mindre intelligent.. Ganske smart faktisk
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 Det handler da ikke om å "ikke være som alle andre", men tvert i mot å dilte etter andre og la seg påvirke av reklame bl.a og skade seg selv uten å tenke selvstendig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 Mindre intelligent fordi du ikke kan ta vare på kroppen din. Om du har høy utdannelse så er du jo smart på det området. De to tingene må ikke blandes ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 Enhver som påfører kroppen sin ekstreme mengder av skadelige stoffer- uansett form - ER uten tvil mindre intelligente, ja. Eller i beste fall fryktelig naive. Evt gir de bare faen i seg selv og de som er glade i dem.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Ikke mindre intelligente. Det er forsket på at noen mennesker har større lyster og behov for sukker enn andre rent biologisk. Det er ikke dermed sagt at det er akseptabelt å spise seg til sykdommer.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Er man smart nok, søker man hjelp for evt avhengighet man måtte ha.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 Gir samfunnet mye støtte og hjelp til overvektige? Det har aldri jeg sett noe til...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #16 Skrevet 15. juli 2010 Lol.. Jeg spiser ikke mye sukker lenger, så jo, jeg er intelligent og tar vare på meg selv UTEN hjelp fra andre. Klarer fint å endre på sine egne vaner hvis man går inn for det og vet hva prisen blir tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #17 Skrevet 15. juli 2010 Ok, så jeg var driiiitsmart da jeg hadde anoreksi og ikke spiste et gram sukker? Og plutselig forsvant all intelligens når jeg heller ble overspiser og spiste junk?! Jeg svarer ikke for alle, siden de fleste ikke kan skylde på sykdom. Men det er mange grunner til at folk spiser sukker. Jeg får forsåvidt høre ganske ofte hvor smart jeg er. Selvom jeg nettopp har spist en sjokolade!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #18 Skrevet 15. juli 2010 Nei, tviler på de er mindre intelligente, men mindre viljestyrke derimot! Samme med de som røyker syns jeg..... Men man må ha i betraktning at at det er mange som er overvektige pga sykdom og ikke hvor mye sukker de stapper i seg.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #19 Skrevet 15. juli 2010 Hallo anonym 12:20! I innlegget var det snakk om mye sukker.....ikke det sukkeret som er med måte og som trengs for å opprettholde et sunt & variert kosthold ;-) Du tolker jo hele greia helt feil!!! Og er mulig en tanke hårsår :-o
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #20 Skrevet 15. juli 2010 Ja, nå føler jeg meg dum som ikke forstår hva du mener! Kanskje jeg spiser mer sukker enn deg?! "I innlegget var det snakk om mye sukker.....ikke det sukkeret som er med måte og som trengs for å opprettholde et sunt & variert kosthold" Hva mener du med det? Jeg skrev ingenting om å spise normalt med sukker. Hva tolker jeg feil?! Mat meg med teskje!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #21 Skrevet 15. juli 2010 I all verden 17:06! Du var jammen hårsår :-s Dette skrev du: Ok, så jeg var driiiitsmart da jeg hadde anoreksi og ikke spiste et gram sukker? Du drar hele innlegget til HI i feil retning! Du begynner å prate om inntak av null sukker.... Mer om saken gidder jeg ikke skrive, så får du tolke og lese hva du vil! Ha en flott dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå