Gå til innhold

Dere med 4-5 barn. Spørsmål om økonomi (samme som på flergangsfødende)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har dere i samlet inntekt hver måned, og hvor mye har dere i utgifter hver måned?

 

Det er lov å svare anonymt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samlet utbetalt i måneden med barnetrygd 43 000,-.

Faste utgifter med lån,strøm,telefon,barnebidrag,barnehage og komm.avgifter,bilbruk er ca 20 000, og så bruker vi i allefall 8-10000 i mat hver måned.

Vi er 2 voksne og 6 barn som borfast og 2 samværsbarn som er her 13 døgn gjennomsnittslig pr mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant for meg fordi jeg har 4 barn og venter nr 5, og tenker at vi egentlig burda ha ok økonomi. Så lurte på om vi brukte mye penger i forhold til det som er normalen med 4-5 barn.

 

Ok?

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Jeg ser at vi ligger på omtrent det samme, bare at jeg ikke har fullt så mange barn ;)

Føler du at dere har ok økonomi, har dere noe til overs hver mnd f.eks?

 

Jeg skjønner bare ikke hvor pengene våre blir av. Setter opp budsjett, som jeg frøver å følge, men alikevell så renner pengene ut. Begynner å lure på om noen tapper kontoene våre hehe

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre bruker er da rimelig uinteressant. Man setter jo tæring etter næring ut fra hva man selv har. Går det ikke rundt så må man enten minke utgiftene eller øke inntektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men herlighet da, er det ikke lov å undre seg over hvor mye andre bruker på like mange barn?????

 

Jeg er da fullt klar over hvordan man styrer økonomi, jeg er da ikke helt dum. Jeg bare lurte på hva som er vanlig. Og hvordan kan jeg vite hva som er vanlig, dersom jeg ikke spørr andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det igrunnen greit og vente enda et barn i Desember :-) Det er selvfølgelig månter som er tranger en andre som Mai og Juni og Julegaver i Desember.

Nå er eldste 17 år og skal til på VG2 og der får han lærlinglønn for 2 dager i uken han er i praksis på arbeidplass, så da har han sine egne lommepenger å bruke. Det blir god, mindre lommepenger ut og han står litt friere selv til hva han kan bli med på. Siden vi jo må overveie hva ungdomene kan få bli med på, prøver vi å strekke oss og bruker heller mindre penger på oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, bøyer meg i støvet :)

Gratulerer med liten i magen.

 

Takk for at du tok deg tid til å svare meg.

Jeg grubler nemlig litt på økonomien for tida, fordi jeg har lyst til å være mer hjemme med barna. Det er hektisk, og ønsker ikke et så hektisk liv for hverken foreldre eller barna. Men det er jo de pengene det står på når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...