Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 vi venter barn nr to. og jeg vil ikke ha full permisjon. jeg vil kunn gå hjemme i 4-5 måneder så la faren overta og få ta permisjon. ønsker å gi faren mange av mine uker. jeg ønsker barnet, jeg ønsker sli permisjon ordning siden jeg ønsker at faren skal få være litt hjemme med ungen og. syns faren fortjener litt tid med ungen og. når vi fikk første ungen ble mannen min arbeidsløs rett før fødselen så han fikk 11 måneder hjemme med ungen. jeg ønsker å kunne gi dette til min mann da jeg vet han ønsker å være med ungen. han sier selv at jeg velger selv. og at han retter seg etter mine valg. jeg elsket før å bare være hjemme, var sykmeldt under hele forje graviditet. under denne graviditeten har jeg jobbet mesteparten. var sykmeldt i 14 uker siden jeg kastet opp hele tiden. men jobber igjen. er i uke 30 nå. er ikke det at jeg ikke ønsker å være med ungen men syns faren burde få tid og..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Er du SÅÅÅÅ usikker? En god mor sørger for at barnet har skikkelig tilsyn. Hvorvidt det er deg eller faren er underordnet. Ta et eget valg, det er vel ikke dib som skal bestemme det for familien din....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 så la nå faren ta resten av permisjonen da, dere er da ikke de eneste som gjør det i såfall. er vel ingen som bryr seg hvordan folk deler permisjonen, bare ungen får bra stell
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Permisjonen kan familien bestemme selv over hvordan de vil dele den, og det er flott. Del den sånn som passer best for dere, da blir det bra for barnet og. Det viktigste er jo at barnet har en forelder der, det er underordnet hvem av dere -mener jeg iallefall. Men forskning viser at små barn har en primærkontakt, og da bør det være primærkontakten som er hjemme med barnet. Oftest er det mor, så da bør dere passe på at far blir barnets primærkontakt ganske så tidlig. Nei, du er ikke dårlig mor, hvorfor tror du det?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 For et merkelig spørsmål.... dette er da helt og holdent opp til deg og pappaen? Hva som fungerer og er rett for dere, er da vel ikke oppe til andre å bedømme? Forøvrig så "gir du ikke faren mange av dine uker" som du skriver. Dine uker kan han ikke få. Hans uker kan ikke du få. De resterende ukene er DERES uker, og de deler dere akkurat som dere selv ønsker!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 alle jeg har fortalt dette til har reagert veldig rart på dette. vet jo at det er opp til oss og ingen andre.. men føler alle ser ned på meg for dette. har fortalt det til noen på jobben og mamma,.. de reagerer så veldig rart mot meg. akuratt som de tror jeg ikke vil være hjemme med ungen...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Ja hvis du virker like usikker når du forteller det til bekjente som du virker i dette innlegget er det ikke rart de reagerer. Kanskje de tror du egentlig vil ha lenger perm men har latt deg presse til denne fordelinga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå